Lite On Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Ik heb nog geen epg en staat bij mij nog steeds met test!! Moet ik opnieuw de zenders laten scannen of is Canal Digital nog niet zover.
Devrim Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: sattaz Er is nu live Helmond Sport - Volendam. Het 'HD kanaal' van CanalDigitaal lijkt mij nauwelijks beter dan het 'SD kanaal' van UPC. Even voor de duidelijkheid; -De Jupiler league, waar bovengenoemde wedstrijd afkomstig van is, is niet native HD. -Samenvattingen (Eredivisie en Jupiler) zijn niet native HD. -Een volledige herhaling van een recente Eredivisiewedstrijd is soms wel/soms niet native HD (ik kan niet verklaren waarom en wanneer wel/niet). Kortom, alleen de live Eredivisiewedstrijden zijn altijd native HD. Voor de eredivisie heeft het puur met de rechten te maken die apart verkocht worden. Voor de jupiler league weet ik niet of ze in HD worden opgenomen. Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0 Dreambox 500+ x Gemini 4.7 WandTV USB DVB-T Stick 7E/19.2E/23.5E/42E
Apple740 Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Origineel bericht van: Rog Het is toch eigenlijk gek iets dan in HD is uitgezonden te herhalen in upscaled is dat gewoon gemak zucht om een voorbeeld te noemen op Sport 1 HD wordt toch ook gewoon een herhaling van evenement in HD uitgezonden. De NOS flikte het ook regelmatig om herhalingen/samenvattingen (bijv. tijdens de Olympische spelen) niet in HD uit te zenden. Schijnt te maken te hebben met een tekort aan opslag (harde schijfruimte). SD neemt veel minder plaats in. Sport1 heeft zulke hardwarematige zaken blijkbaar wel goed voor elkaar.
Snoopy Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Ik heb beeld op EreDivisie 1 HD en maar niet op EreDivisie 1 SD. Valt de laatste niet onder het tijdelijke maandaanbod van CanalDigitaal of moet ik verder zoeken. Frequenties en andere gegevens van EreDivisie 1 SD kloppen wel.
Neptunus Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Eigenlijk is het SD+ of zoiets maar niet echt full HD zoals bijvoorbeeld EurosportHD dat heeft. Het zit tussen deze HD en SD in. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
guppje29 Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 De live eredivisie wedstrijden zijn zeker Full native HD. En dat kan je ook goed zien. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Gast sattaz Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Origineel bericht van: Neptunus Eigenlijk is het SD+ of zoiets maar niet echt full HD zoals bijvoorbeeld EurosportHD dat heeft. Het zit tussen deze HD en SD in. @Neptunus, Ook ik ervaar het als net ietsje minder dan sommige andere voetbalwedstrijden die in HD zijn uitgezonden. Zoals bijvoorbeeld afgelopen zomer het Wereldkampioenschap Voetbal. Met vriendelijke groeten sattaz
guppje29 Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 oke zou dan wel. hoewel ik de champions leage veel mooier beeld vind dan heel het WK maar met eredivisie zou ik ook ewens gaan vergelijken. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Neptunus Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Ook CL op Nederland 3 is duidelijk minder van beeldkwaliteit dan de meeste buitenlandse zenders. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Snoopy Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Stilstaande beelden waren goed en hadden een mooie tekening, maar zodra de camera een zwieper maakt zakt de scherpte in. Ik vond de beelden met weinig beweging erin behoorlijk goed.
amrabed Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Ik ben ook van mening dat ELD-HD veel slechtere beeld heeft dan de rest, laatst was er Europees voetbal ELD-HD en RTL7 HD, ik vond het beeld op RTL7 HD van veel betere kwaliteit dan die van ELD-HD, al durf ik niet te zeggen of dit native HD was,maar een ding is zeker er was veel verschil in beeld kwaliteit en vooral in bewegend beeld.
Alfons Verbiest Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Nee, voor zover ik weet heeft RTL7 nog nooit voetbal in HD doorgegeven. Best wel een goed beeld bij voetbal, maar zeker geen HD.
Apple740 Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Ik heb dit weekend o.a. de live wedstrijd gezien tussen AZ en Feijenoord. Dat zag er uitstekend uit. Vanavond Twente-Excelsior zitten kijken, zag er ook uitstekend uit. Ik begrijp dan ook niets van sommige commentaren hier dat EredivisieLive-HD maar zo/zo is. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommigen nog wel eens SD+ en native HD door elkaar heen gooien.
Littlesat Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Volgens mij mogen enkele hier een afspraak maken bij Hans... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen