bigtwin Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Ik zie tegenwoordig bij het downloaden de melding dat de downloads gescant worden (xs4all, waarschijnlijk door toedoen van de geweldige stichting Brein). Dus als ik ooit wordt "bekeken" zien ze alle downloads die ik heb gedaan. Is er een mogelijkheid om met Ubuntu linux via een vpn te downloaden, of is er een andere mogelijkheid een download uit te voeren, die mijn provider niet kan scannen, dus niet kan zien wat ik download? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Lucky_Luke Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 XS4ALL scant alleen op open relays en proxies. Is het niet je virusscanner die de downloads scant? Als je gebruik maakt van de secure variant; https, ftps, imaps, etc, is de data tussen jouw client en de corresponderende server encrypted. Het is voor een provider dan onmogelijk al het verkeer bij te houden!
bigtwin Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 Nee, het is geen virus scanner. Ik gebruikte op mijn win pc (eindelijk van verlost) nog newsleecher, daar zie je onderin drie status balkjes van de lopende downloads, daar stond de laatste tijd bij dat de downloads gescant werden. Ik zoek dus eigenlijk een newsleecher achtig product voor op Ubuntu, of een torrent oplossing die encrypted kan downloaden. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
albertmol Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Origineel bericht van: bigtwin Ik zoek dus eigenlijk een newsleecher achtig product voor op Ubuntu. Er zijn een aantal nzb-downloaders voor Ubuntu: Hellanzb, Lottanzb, SABnzb, Klibido, NZBGet... om maar wat te noemen. Als je daar in de server configuratie de SSL optie aanzet heb je een encrypted verbinding over poort 563 met je newsserver. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen