Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Functieuitval


jaq

Aanbevolen berichten

Hallo.

Sinds een paar weken lijd mijn Topfield 7710 aan functie uitval

in het menu en wel file list,usb firmware upgrade,bestandsnaam,

tijdverschuiving en formateer hardeschijf ook kan ik geen programma's programeren,eenpaar keer de firmware overscheven en dat helpt een paar uur maar dan is het weer mis.

Een fabrieksreset helpt ook niet.De harde schijf heeft aan de computer gehangen en wordt herkend wat er op staat dat kan ik niet zien want ik weet niet hoe.Systeem id is 23331 en de firm-ware versie 8 juni 2009 met een PowerCam-HD V3.2.

Is er iemand die een oplossing weet.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt erop dat je voeding aan het sterven is.

Bij mij begon het met een haperende hard-disk, later waren ook de USB-functies niet meer beschikbaar.

De voedingen van de TF7710HDPVR zijn berucht om dit probleem.

Je kan het laten repareren, dan ben je je ontvanger een aantal (3 tot 8) weken kwijt, als je het in de winkel laat doen. Behulpvaardige sat4all-ers willen het waarschijnlijk ook voor je repareren, of je kan het zelf doen.

Zie hierover de topics in dit subforum waar het over een kapotte voeding / hd gaat.

Ik heb indertijd zelf de soldeerbout ter hand genomen. Kostte me uiteindelijk een paar tientjes, en ik hoefde de ontvanger niet een aantal weken te missen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% kans dat het de condensatoren zijn...

 

Zoek eens op Elko Kit Topfield 7700 dan weet je wat de onderdelen kosten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij sinds 2 dagen ook problemen, dit keer een Topfield 7700 HDPVR.

Gisteren heb ik Topgear opgenomen van BBC HD, prima gegaan.

Maar tijdens het afspelen schakelde de ontvanger vanzelf uit en startte opnieuw op.

En dan moet je het afspelen natuurlijk zelf weer opstarten.

Kan dat misschien een kwestie zijn van te veel warmte?

Overigens heb ik de interne harddisc altijd losgekoppeld staan als ik niet opneem of afspeel, dit scheelt 10 Watt per uur en ook warmte.

Of zou bij mij ook de voeding het probleem zijn?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Bij mij sinds 2 dagen ook problemen, dit keer een Topfield 7700 HDPVR.
Gisteren heb ik Topgear opgenomen van BBC HD, prima gegaan.
Maar tijdens het afspelen schakelde de ontvanger vanzelf uit en startte opnieuw op.
En dan moet je het afspelen natuurlijk zelf weer opstarten.
Kan dat misschien een kwestie zijn van te veel warmte?
Overigens heb ik de interne harddisc altijd losgekoppeld staan als ik niet opneem of afspeel, dit scheelt 10 Watt per uur en ook warmte.
Of zou bij mij ook de voeding het probleem zijn?


Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar ik heb dit probleem enkele malen opgelost door de titel v/h opgenomen programma te veranderen.
Het door jou beschreven probleem doet zich ook voor als de titel te lang is of als er vreemde leestekens in voorkomen die niet door
de Topfield herkend worden. Bij het afspelen stopt het opgenomen programma dan steeds na enkele minuten op hetzelfde punt en herstart de receiver zichzelf dan weer. Heel goed mogelijk dat dit bij jou in dit geval ook het probleem kan zijn !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad vreemd, maar er zaten geen vreemde tekens in de titel zo ver ik weet, maar ik heb het programma in drie etappes toch afgekeken en daarna gewist.

Maar ik ga er toch eens op letten.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Het blijft af en toe een eigenaardige hobby, dat tv kijken via de wok op het balkon.

Ik heb de 7700 HDPVR sinds december 2007, nu dus al ruim 2,5 jaar.

Ik heb ook al eens meegemaakt dat opeens alle zenders weg waren.

Gelukkig kan ik er alles via mijn laptop met TopSet er dan weer inzetten.

Het zijn soms net computers.

groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren had ik weer een uitschakelende tuner!

Ik bekeek een opname van BBC HD, iets over treinreizen, maar omdat de tuner altijd een paar minuten eerder begint op te nemen, stond er nog de naam van de vorige uitzending op:

Flog it!

Ik heb de opname toen hernoemd naar RAIL, maar toch gebeurde het opnieuw.

Dit gebeurde, terwijl ik de opname kopieëerde, om hem precies op de gewenste lengte te krijgen zodat ik daarna het origineel kon wissen.

Zou het aan de schijf kunnen liggen?

Er zit een 1Tb Samsung in met 32 Mb cache.

Of zou de schijf te vol zijn? (ongeveer 95% vol)

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdt er rekening mee dat je bij een copy aktie je 2x de ruimte nodig hebt die het bestand in neemt. Dus ruimtegebrek kan zeker de oorzaak zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt, maar daarna wis ik de originele opname, die altijd meer ruimte kost dan de op maat gemaakte kopie.

Vanmorgen heb ik het programma van BBC HD opnieuw geprobeerd te kopieëren, nu lukte het zonder problemen.

Ik had wel eerst even de CD module met smartcard er uit getrokken. Misschien gaf die wel de problemen?

Het grappige aan de opnieuw uit te zenden serie op BBC HD is, dat de BBC nu met variabele bitrate uitzendt, en dat de afleveringen nu iets minder ruimte gaan innemen op de schijf.

De serie heet Great British Railjourneys, en bestaat uit 20 afleveringen van en half uur.

Ik had de hele serie al eens opgenomen, maar ik had er wel 3 afleveringen van gemist, mooie herkansing dus!

En de beeldkwaliteit is niet minder, maar de ruimte op je schijf wel, dat scheelt!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hadrian

je hebt gelijk gekregen het was inderdaad een kapotte voeding in mijn Topfield. het koste me 99 euro ,is 5 weken weg geweest.Wel heb ik mijn oude Astoncam zonder meerkosten

mogen omruilen voor een nieuwe met 2.23 erop als pleister op de wonde.

Jaq.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...