Gast Meharis Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Op de Ferguson Ariva 100E draait CCCam stabiel met versie 2.0.11 i.c.m. de laatste firmware voor de 100E. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 En op de 500 ??? Lijkt erop dat 2.0.11 de laatste versie is voor al die chinese boxjes. Is van die versie ooit gekraakt of zo ?? Want nieuwere versies van CCcamd is blijkbaar een probleem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M_Z Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Origineel bericht van: Snoopy Lijkt erop dat 2.0.11 de laatste versie is vooral die chinese boxjes. Mijn berichtje hierboven niet gelezen? Niet alle Chinese boxjes draaien op 2.0.11 dus. M_Z Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dam Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Kijk eens naar een Opticum 9600 HD ik ben hier erg tevreden over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Ik heb eens de edision mini ip grondig getest, met een 7020 als cccam server. De Edision heeft één probleem, en ik vermoed dat de andere low budget ontvangers het zelfde probleem zullen hebben. Wanneer ik kijk naar sky uk is de ontvanger net iets te traag. Dus vaak heb ik freezes in het beeld. De ontvanger is gewoonweg te traag voor de sky uk kanalen. Aan mijn kaart of 7020 ligt het probleem niet, want als ik via een dm500 kijk is het beeld perfect. Edwin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Citaat: Mijn berichtje hierboven niet gelezen? Niet alle Chinese boxjes draaien op 2.0.11 dus. Gaat om goedkope chinese boxjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Meharis Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Met de Ferguson Ariva 100E heb ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, zoals: * CCCam werkt goed (server 2.0.11) * Zapt snel, ook bij HD en gecodeerde kanalen * Opname op USB-schijf geen probleem, ook niet bij HD. * Cardreader kan ook CD-kaart aan. Zonder al te veel reclame te willen maken denk ik dat deze ontvanger op dit moment de beste prijs/prestatie heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Citaat: CCCam werkt goed (server 2.0.11) Dus je hebt een server staan waarop CCcam 2.0.11 draait ? Graag vermelden wat je als server hebt staan met daarop welke CCcam versie. Want ook de Argus Mini met CCcamd 2.0.11 draait stabiel met een CCcam 2.11 server. Maar niet met een 2.14 server. Dus alleen bovenstaande gegevens zeggen niet veel. En 2.0.11 is geen orginele CCcam maar een CCcamd clone. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Meharis Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Ja, de server (Dreambox 500) is CCcam 2.0.11. Welke versie de Ariva gebruikt weet ik niet. In ieder geval krijg ik op de Ariva alle kanalen er mee open, ook de HD kanalen. Draait al ongeveer een week zonder problemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Dat verbaast me want 2.0.11 is geen echte CCcam versie maar een (chinese) clone/crack CCcam versie van 2.11 De Ariva zal net als de rest van de zwerm chinese boxjes op 2.0.11 zitten. Mischien moeten we ondertussen de definitie van onze zoektocht aanpassen: Wie weet er een ontvangertje van zo rond de € 100,- die als CCcam client kan draaien maar met een nieuwere CCcam versie dan 2.11/2.011. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Meharis Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Waarom is het zo belangrijk om een nieuwe versie van CCcam te hebben als het gewoon werkt met een oudere / andere versie ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M_Z Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Even een overzichtje van alle Ali-M3602 chipset boxjes. De firmwares zijn onderling echter niet uitwisselbaar vanwege andere hardware-ID's. Chip ALi-M3602 HD (4Mb) HD 35004-01001 = Smart MX04 HDFTA [HDTV][HDMI][uSB] 35004-01001 = Smart MX04 HDCI [HDTV][CI-Slot][HDMI][uSB] 35004-01001 = Smart MX04 HDCA [HDTV][HDMI][uSB][CR] 35004-01021 = SatElita 2000HD [HDTV][CI-Slot][HDMI][uSB][CR][VFD][LAN] 35004-01029 = VIZYON 10000 HD [HDTV][CI-Slot][HDMI][uSB][CR][VFD][LAN] 35004-01034 = Seoul Hiremco X3 Turbo HD [HDTV][CI-Slot][HDMI][uSB][CR][VFD][LAN] 35004-01047 = Ferguson Ariva 200 [HDTV][CI-Slot][HDMI][uSB][CR] [VFD][LAN] 35004-01047 = Ferguson Ariva 100 [HDTV][HDMI][uSB][CR][LAN] 35004-01048 = Megasat HD 800 HDTV [HDTV][CI-Slot][HDMI][uSB][CR][VFD][LAN] 35004-04002 = Lexuz Box F90HD PVR [HDTV][HDMI][uSB][CR][VFD][LAN] 35004-04002 = Az-America S900HD [HDTV][HDMI][uSB][CR][VFD][LAN] Legenda [HDTV] HDTV - DVB-S2 Tuner [CI-Slot] CI-Slot voor CAM-Module [HDMI] HDMI-aansluiting [uSB] USB-poort voor PVR Funktie [CR] Kaartlezer [VFD] Alfanummeriek Display [LAN] RJ45 Bus voor LAN M_Z Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 9 augustus 2010 Delen Geplaatst: 9 augustus 2010 Citaat: Waarom is het zo belangrijk om een nieuwe versie van CCcam te hebben als het gewoon werkt met een oudere / andere versie ? Omdat er straks vast een nieuwere versie komt van CCcam en ik graag wil dat de rest van de bokjes dan meeverhuizen. Het is sowieso lekkerder beide boxen op dezelfde versie draaien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mauspartyhouse Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Misschien niet helemaal low budget, maar wat wel extra mogelijkheden; Mvision HD300 Combo Net DVB-S2 DVB-T Cccam Client (met gxmax fw) Moet ook als internal Server kunnen dienen (met gxmax fw) +/-€220 (incl. digitenne smartcard + antenne, google even voor de betreffende internetshop) Gr, Maurice ET8000 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Ben nu voor een kennis een Medialink Black Panther aan het testen. In begin wat hommeles met de LAN en USB poort maar alles draait nu. En behoorlijk stabiel met snelle zakptijden. Wel een wat duurder apparaat (€ 160). Favorieten aanmaken kostte nogal wat tijd. De software is redelijk maar ten opzichte van b.v. een Argus Mini IP met ILTV erop wat spartaans. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen