M_Z Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Eerst zeg je Citaat: Gaat om goedkope chinese boxjes. En dan koop je toch Citaat: Wel een wat duurder apparaat (€ 160). Dan had ik toch de Venton gekozen, die heeft lekker fastscan. Dan heb je dus geen favorietlijsten nodig om je Nederlandse / Vlaamse zenders op volgorde te krijgen en qua stabiliteit heb je ook niks te klagen met deze box. Is toch ook helemaal anders qua ondersteuning vind ik, dan genoemde Ali-chip boxjes in dit topic. Het lijkt me eerder een ontvanger die voor certificering in aanmerking zou komen bij CDS (behoudens natuurlijk die CCcam mogelijkheid, dus dat zal er wel nooit echt inzitten voor Venton...) M_Z Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Citaat: En dan koop je toch Wel goed lezen he, er staat dat ik een apparaat van een kennis test. Citaat: Het lijkt me eerder een ontvanger die voor certificering in aanmerking zou komen bij CDS CDS gaat sharing boxjes certificeren, zie je het al gebeuren ? Het woord Dreambox laten vallen is daar al vloeken in de kerk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M_Z Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Je hebt gelijk, niet goed gelezen... Citaat: dat zal er wel nooit echt inzitten voor Venton... Wel goed lezen he, er staat ook dat ik dat nooit echt verwacht ;-) Ben benieuwd welke het dan gaat worden voor je. M_Z Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alles is simpel Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Ik heb de Ariva200 en de Venton200 Hd maar doe mij de venton maar met de juiste firmware heb je zeer stabiele box. werkt vele malen beter met CCcam als de ariva de ariva loopt 10 minuten op een CCcam 2.13 server en weg beeld de venton blijft gewoon connectie houden heb nog geen uitval gehad. Verder vind ik de osd mooier als van de ariva200, als je beide boxen vergelijkt zitten ze in de zelfde Prijsklasse tenminste in nederland dan he dan wint de venton het van de ariva. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dam Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Ik heb deze Opticum HD TS 9600 2CI2CX E PVR Combo Sat + DVB-T en werkt perfect compleet ook met digitenne, voor 140 euro. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Citaat: Wel goed lezen he, er staat ook dat ik dat nooit echt verwacht ;-) Oeps De Argus Mini IP loopt hier nu mooi stabiel. Goed verzorgt en uitontwikkeld menu met alles wat je nodig hebt. Nadelen: trage zappen en geen geluid bij Discovery HD. Om bij History HD (weer) beeld te krijgen moet je vaak zappen via een FTA kanaal omdat ie vergeet ECM'metje op te vragen De Black Panther is zeer stabiel, snelle zapper maar ik vind de software erop weer net een beetje te basic. Alles werkt wel, maar het is wat karig. Op de Mini b.v. kun je servers aan en uit klikken, op de Panther niet. Denk dat de continuïteit qua software op de wat langere termijn een probleem gaat vormen. Er zijn zoveel van allerlei bijna dezelfde boxjes met allemaal iets andere firmware die ondersteund worden door 'iemand ergens'. En de chinezen moeten het hebben van veel en goedkoop produceren dus ik verwacht een vloed aan nieuwe modellen. Als er dan aan provider kant iets verandert, wie reageert er dan softwarematig voor de dan 2 jaar oude boxjes ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M_Z Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Precies wat je zegt ! Ik ben daar ook bang voor en hou dan maar de hoop dat middels de CI-slots altijd nog een module/kaart combinatie zal werken. Zo'n chinese ontvanger zonder CI slot zou ik dus al zeker niet aanraden. M_Z Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Meharis Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Aangezien de prijs van een CI-Module de prijs van zo'n goedkoop ontvangertje bijna evenaart kun je het risico m.i. wel lopen. Mocht een nieuw coderingssysteem er toe leiden dat de cardreader niet meer te gebruiken is, dan koop je gewoon een recent(er) model met wel de noodzakelijke functionaliteit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ghanssie Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Denk dat ik toch maar de Kathrein UFS 912 ga bestellen, € 249,- Is niet echt een low budget, maar wel 1 die AAF inmiddels ook ondersteund, vind ik wel zo prettig. En altijd nog een stuk goedkoper dan een DB500HD Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Meharis Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Dit topic gaat over Low Budget. Kunnen we afspreken het alleen te hebben over ontvangers tot zo'n € 150,- ? Welke ontvanger biedt het meeste waar voor dit geld ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 De Black Panther is inderdaad dan net te duur, die zit ergens rond de € 165,- exl. verzend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abrahamsat Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Origineel bericht van: Meharis Dit topic gaat over Low Budget. Kunnen we afspreken het alleen te hebben over ontvangers tot zo'n € 150,- ? Welke ontvanger biedt het meeste waar voor dit geld ? Bij onze oosterburen staat technistar s1 van technisat op nummer 1 preis 149 euro, Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Ik neem aan dat er dan ergens een overzicht van het totaal staat als hij nummer 1 is ? Lijstje ?? Link ? Zou ons een hoop werk besparen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abrahamsat Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Origineel bericht van: Snoopy Ik neem aan dat er dan ergens een overzicht van het totaal staat als hij nummer 1 is ? Lijstje ?? Link ? Zou ons een hoop werk besparen. klopt snoopy. preissuchmaschine.de -tv-receiver dvb-s2 hdtv. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M_Z Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Aan dat lijstje hebben we weinig: 1.Technisat TechniStar S1 2.Dreambox DM 8000 HD PVR 3.Comag SL 40 HD 4.Telestar Diginova HD+ 5.Dreambox DM800 HD PVR 6.Kathrein UFS 922 (500GB) 7.Humax iCord HD (500GB) 8.Kathrein UFS 922 (250GB) 9.DreamBox DM500 HD 10.Technisat Digicorder HD S2 Plus (160GB) Want hier zitten natuurlijk erg dure ontvangers bij. Wat wel opvallend is, is natuurlijk dat die Technisat van net geen 150 euro boven de DM8000 uitkomt. Ik weet dan ook niet waarop dit lijstje gebaseerd is. M_Z Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen