Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een HP laptop, type ZV6000, waarvan het beeld het soms niet doet, soms horizontale strepen geeft.

Na het buigen van het scherm wil het beeld weer terugkomen.

Maar nu wordt dat steeds lastiger

Wat is hier het probleem?

Ik heb een servicedoc gedownload, maar ik zie daar geen flatcable in staan voor het beeld, maar een gewoon een rond kabeltje.

Dus waar moet ik het gaan zoeken?

Is het toch het kabeltje van het moederbord naar het scherm, of zit er speling in een videokaart op het moederbord (buigen van het scherm geeft moederbord wellicht een extra last op het bord?

Waar moet ik aan denken voor ik hem openschroef, of beter, wat moet ik bestellen als medeforummers weten wat er loos is?

Alvast bedankt voor alle hulp!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

om het te testen dat alles nog goed werkt moet je er even een gewoon beeldscherm op je laptop

zetten, en als dan alles goed is ,dan zul je de laptop open moeten maken

van af het beeld scherm zit een kabel en daar zit weer een connector aan die zit op het

moederbord de connector kan los zitten of een kabel breuk kan ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

ik heb er even een schermpje op aangesloten.

Maar inderdaad geeft het externe scherm gewoon beeld.

Ik kan het laptop scherm buigen wat ik wil, maar ik blijf beeld houden op het externe.

Dus dit wordt inderdaad een gevalletje openschroeven en hopen dat het een losse connector is. Anders wordt het wachten op een ander kabeltje terwijl de laptop open ligt. En dat laatste wilde ik juist niet.

(Laptop wordt hier veel gebruikt en bevat belangrijke data, ondanks een modernere die hier ook ligt..)

Bedankt in ieder geval voor de suggestie.

Geplaatst:

Gisteren toch maar de laptop opengehaald.

Zoals ik al vermoedde wordt hier geen gebruik gemaakt van een flatcable van het moederbord naar het scherm. Dus dat was het dus niet.

Na het scherm volledig te hebben losgeschroefd, heb ik uiteindelijk de oorzaak gevonden.

De flatcable(s) die van het scherm zelf naar de horizontal stuurprint (achter op het scherm) loopt, zit niet goed/los.

Het opnieuw vastdrukken van de lijm/plaksel over de flatcable heeft het euvel verminderd. Maar voor hoelang, joost mag het weten.

Feit is wel dat de "breuk" zich bevindt in de linkerbovenhoek van het scherm en mogelijk het gevolg kan zijn van het open en dichtklappen aan die zijde.

Geplaatst:

mooi dat het op gelost is, maar ja hoe lang zit het vast

je had het ook kunnen doen met een lijm pistool ,kan natuurlijk altijd nog

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hij heeft er op dit moment alweer de brui aan gegeven.....

In die linkerboven hoek zit kennelijk toch de sturing van alle horizontale lijnen en dat geeft dat het scherm nu helemaal niets doet, behalve een zwart beeld geven frown

Er is wel gewoon een achtergrond verlichting waar te nemen bij het aan en uitzetten.

Denk dat de beste oplossing een ander scherm is. Het is trouwens een Philips/LG paneel wat er in zit.

Iemand een geste waar je het makkelijkst/beste/niet al te duur een ander paneel kan vinden?

Graag evt per pm voor de mod's gaan protesteren laugh

Geplaatst:

Ik heb middels de geste van Satencom een ander scherm gevonden en gemonteerd na het plaatsen van een advertentie op een 2e hands site.

Laptop doet het weer als vanouds zonder rare strepen ed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen