dream7020 Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Is de storing nog niet opgelost?? De ene keer is het wel snel en andere keer is het verschrikkelijk traag. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
VriezeNet® Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Origineel bericht van: dream7020 Is de storing nog niet opgelost?? De ene keer is het wel snel en andere keer is het verschrikkelijk traag. Zal voorlopig wel niet anders worden, dit probleem heeft KPN landelijk, is onstaan sinds de introductie van het z.g. DLM systeem, probleem bij KPN is ze willen het zelf niet zien, dat dit systeem landelijk de snelheid negatief beinvloed. Zit je op een VDSL2 centrale is dit probleem nog niet zo groot, maar op een ADSL of ADSL2(+) centrale zijn de wisselende snelheden goed merkbaar. Soms haal je nog niet de helft van de snelheid die je zou moeten hebben, ook al woon je pal naast de centrale.
dream7020 Geplaatst: 21 juli 2010 Auteur Geplaatst: 21 juli 2010 Praat me niet van die DLM brr Wie dat bedacht heeft bij KPN moeten ze meteen richting UWV sturen. Wat een ellende is dat. KPN stond altijd wel redelijk goed met stabiel internet maar sinds die dlm om de haverklap modems die uit en aan gaan. Snelheid is nu wel weer goed. Hopen dat het zo blijft. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
paardengek Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik heb er helemaal geen last van. Maak dan wel gebruik van een Linksys modem, waar de KPN niet van buitenaf in kan komen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
dream7020 Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Heb een nieuwe modem gekregen en tot nu toe is het wel beter. Vorige modem per dag of 2 dagen en met de nieuwe modem was ik al 5 dagen online. Toen ging die modem ook weer uit en aan maar snelheid is nu wel op 17048 dus op zich ben ik nu even weer tevreden. Als het niet vaker weer begint doe ik het er voor. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
edbe Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 sinds dat ze de snelheid hebben verhoogd vindt ik het ook zeer traag........ 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
dream7020 Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2010 Nu nog steeds goed en nu de modem op 4 dagen en 5 uur online. Ik blijf aan het afkloppen. Heb geen vel meer op mijn knokkels. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
bassochist Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 heb hier hetzelfde probleem, heb zelf een ipb basis abo, en die heeft het jaren prima gedaan, totdat ze eind april zijn begonnen met het verhogen van de snelheid, in het begin alles prima haalde 5 mbit terwijl het voorheen 3 mbit was, maar na een week of 4 snelheid weer terug op 3 mbit, en regelmatig dat de verbinding wegvalt, en dat gaat nu al een paar weken zo door. Using IE 6 on the internet is like urinating in a public swimming pool. It's rude, there's no excuse for it, and anyone who does it should be ashamed of themselves.
Gast Kimble Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: bassochist heb hier hetzelfde probleem, heb zelf een ipb basis abo, en die heeft het jaren prima gedaan, totdat ze eind april zijn begonnen met het verhogen van de snelheid, in het begin alles prima haalde 5 mbit terwijl het voorheen 3 mbit was, maar na een week of 4 snelheid weer terug op 3 mbit, en regelmatig dat de verbinding wegvalt, en dat gaat nu al een paar weken zo door. Contact opnemen met KPN en vertellen dat je verbinding internet/telefonie wegvalt. Ze sturen je dan vanzelf een nieuwe modem als je tenminstte niet af laat schepen door een call-centre.
EL PIÑO Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Kimble Contact opnemen met KPN en vertellen dat je verbinding internet/telefonie wegvalt. Ze sturen je dan vanzelf een nieuwe modem als je tenminstte niet af laat schepen door een call-centre. Dit klinkt eerder als een lijn die veel te lang of kwalitatief te slecht is om de profielsnelheid te halen dan een defect modem. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Kimble Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: EL PIÑO Origineel bericht van: Kimble Contact opnemen met KPN en vertellen dat je verbinding internet/telefonie wegvalt. Ze sturen je dan vanzelf een nieuwe modem als je tenminstte niet af laat schepen door een call-centre. Dit klinkt eerder als een lijn die veel te lang of kwalitatief te slecht is om de profielsnelheid te halen dan een defect modem. Toen ik nog in hank woonde was de afstand naar de centrale nog geen 100 meter Hier is het maar behappen met 3311 meter naar de centrale Stadskanaal Centrum
EL PIÑO Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Kimble Toen ik nog in hank woonde was de afstand naar de centrale nog geen 100 meter Hier is het maar behappen met 3311 meter naar de centrale Stadskanaal Centrum Hank, dan noem je wel wat op ook . Daar kun je nu trouwens zelfs op 100 meter ook niet meer dan 8 Mbps halen omdat de centrale nog niet is aangepast. Ik zit zelf bijna 2,5 kilometer van de centrale. Krijg je als je tegen de Amercentrale aanwoont en de centrale staat in de Wilhelminalaan in Raamsdonksveer. Ik heb nu dan ook maar kabel. Anyhow, mijn afstand was in 2005 nog goed voor 16 Mbps, in 2007 nog maar voor 10 en in 2009 nog maar voor 8 Mbps. De kwaliteit van de lijn op zich was niet veranderd en de afstand ook niet. Ik zie hier veel verhalen van mensen die na de snelheidsverhoging problemen hebben. En dat kan twee oorzaken hebben, vandaar bovenstaand voorbeeld. Oorzaak 1 is dat je lijn niet te lang was voor je oude snelheid maar wel te lang voor de nieuwe snelheid. Oorzaak 2 is meer overspraak. Zeker als je ergens zit waar veel ADSL-lijnen zijn, die nu grotendeels (immers hebben veel mensen KPN) meer bandbreedte gebruiken kun je daar last van hebben. Dat betekent dat de andere lijnen meer storen op je lijn. Van dat laatste had ik veel last. Een nieuw modem kán helpen want nieuwere chipsets kunnen vaak de ruis beter scheiden van het signaal maar een garantie is het niet. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
bassochist Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: EL PIÑO Origineel bericht van: Kimble Contact opnemen met KPN en vertellen dat je verbinding internet/telefonie wegvalt. Ze sturen je dan vanzelf een nieuwe modem als je tenminstte niet af laat schepen door een call-centre. Dit klinkt eerder als een lijn die veel te lang of kwalitatief te slecht is om de profielsnelheid te halen dan een defect modem. ik zit 4km van de centrale af, wat ik vreemd vindt is dat het wel een paar weken goed is gegaan, en de tijd daarvoor ging het ook altijd prima, was zelfs 1 van de weinige die toendertijd niks te zeuren had over ipb, maar de laatste tijd toch met regelmaat dat de draadloze verbinding wegvalt, je ziet dan de ontvangst flink afnemen, en even later heeft ie dan geen ip adres meer, en dan moet ik de box opnieuw opstarten en dan is het weer weg. Using IE 6 on the internet is like urinating in a public swimming pool. It's rude, there's no excuse for it, and anyone who does it should be ashamed of themselves.
EL PIÑO Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: bassochist ik zit 4km van de centrale af, wat ik vreemd vindt is dat het wel een paar weken goed is gegaan, en de tijd daarvoor ging het ook altijd prima, was zelfs 1 van de weinige die toendertijd niks te zeuren had over ipb, maar de laatste tijd toch met regelmaat dat de draadloze verbinding wegvalt, je ziet dan de ontvangst flink afnemen, en even later heeft ie dan geen ip adres meer, en dan moet ik de box opnieuw opstarten en dan is het weer weg. Als je draadloze verbinding wegvalt, ligt het wel aan het modem. Overigens is 4 kilometer wel te ver om 8 Mbps te leveren. Met ADSL2+ zou 4 tot 6 Mbps daarentegen wel moeten lukken. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen