Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satwuppie
Pffff, had vanmiddag weer spikkels door het beeld. Eerst nog gedacht dat het aan de film zou liggen, maar ook de volgende uitzending(film) had hetzelfde. Ben nu een beetje 'moedeloos' geworden, heb goede hoop gehad dat het dit zou zijn.... frown Zou het toch aan het hardware/moederbord liggen? Het is een van de eerste series.

Ik heb ook een van de eerste series (nu een jaar oud) en ik heb geen pixelprobleem. Heb je als test wel eens een andere TV (mocht je die hebben uiteraard) en een andere HDMI kabel geprobeerd? Dan kan je het ook aan tonen dat het aan de decoder ligt en contact opnemen met de leverancier.

Ik zou ook eens Case Fan cooler er los op leggen, dan zie je of je probleem misschien warmte gerelateerd kan zijn, met hitte kunnen ook van dit soort rare dingen optreden in elk geval....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi CronoS, heb hier al van alles geprobeerd, andere hdmi kabel/tv en niets hielp. Had hier vorig week een re-8000 staan met bootloader 1.21 en daar waren geen problemen mee. Had het apparaatje hier mooi een paar dagen staan en kon dit mooi even testen... Het is gewoon jammer dat het vanaf versie 1.08.01 mis is gegaan. Ga ik terug naar versie 97, dan is er dus ook niets aan de hand. En terug naar de dealer gaan, gaat een beetje moeilijk, deze is nl. met de noordenzon vertrokken... We volgen het wel weer, als de anderen die een upgrade hebben gedaan geen problemen meer hebben, dan zal ik deze versie nogmaals installeren. Wie weet, we houden moed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Pffff, had vanmiddag weer spikkels door het beeld.

Uiteraard is dit een vervelende constatering want ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat het met de bootloader 1.23 zou zijn verholpen.

Weliswaar een schrale troost maar nu kun je denk ik wel vaststellen dat het pixelprobleem niet aan de bootloader ligt.

Origineel bericht van: Satwuppie
...En terug naar de dealer gaan, gaat een beetje moeilijk, deze is nl. met de noordenzon vertrokken...

Als je nu inderdaad alles hebt geprobeerd en het probleem is niet verholpen en de dealer is vertrokken dan denk ik dat het nu tijd is om met Rebox contact op te nemen om het apparaat onder garantie te laten herstellen.
Leg daar de situatie uit, wellicht zullen zij jou verder helpen.
Ik zou nu niet meer afwachten, zeker dat nu blijkt dat de bootloader dit probleem niet verhelpt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen, had vrijdag een mailtje gestuurd en ik had na een uurtje al antwoord, dat wekt vertrouwen. Perfect! Zal ze morgen een mailtje sturen, van het updaten en dergelijke... Gaat vast wel goed komen. Ga in iedergeval nogmaals het software installeren. Zit nu nog op mijn werk tot 23.45 :(, dus vanavond gaat het niet meer lukken. Morgen is er weer een dag. Ik meld me als er wat nieuws onder de zon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Op de site van Rebox staat duidelijk dat je na het vervangen van de bootloader je opnieuw de firmware moet installeren (al bevat de bootloader al de firmware).


Ja nu staat dat er wel maar gisteren stond er dat deze de firmware .37 al ingebakken had...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zondagavond laat, opnieuw firmware met bootloader geinstalleerd. Alles precies volgens beschrijving, dus via de rs-232 poort etc. Nu bijna 48 uur later, nog steeds geen problemen smile. Heb waarschijnlijk bij de eerste update ronde iets verkeerd gedaan of overgeslagen... Nu nog iets beter firmware(o.a. zonder freeze)en het komt helemaal goed met de rebox!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er ook aan te denken om de bootloader aan te passen van 1.19 naar 1.23. Ik wil dit van het weekend doen..

 

Voor de Rebox heb ik een Philips SD decoder gehad (7072), waar ook via de Compoort een alternatieve firmwares opgezet kon worden. Deze firmwares waren ongeveer 3 MB groot, maar duurde bij mij uren voordat deze op mijn decoder stond..

Nu zijn de firmwares van Rebox 14 MB, als ik dus mijn COM kabel gebruik, dan ben ik dus een heel weekend bezig denk ik smile Gaat het bij iedereen wel gewoon snel, dus dat half uur ..:) Of was dit probleem toevallig aan Philips decoders gerelateerd? Of is het misschien verstandiger om een nieuwe kabel te kopen voor dit doel?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe bootloader stond er in een half uurtje op. Hierna nog wel de laatste firmware via de usb installeren, want na de update doet de kaartlezer het niet meer. Deze procedure staat nu ook beschreven op de website. Wat betreft het kabeltje, deze heb ik opgehaald voor 5 euro en gelukkig had hier nog een computer met een ´ouderwetse´ compoort. Al met al is het zo gepiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren bootloader 1.23 ook maar geladen, evenals firmware 1.08.37.

Het zag er allemaal aardig uit, maar vanavond had ik na enig zappen weer een nare vastloper.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
...maar vanavond had ik na enig zappen weer een nare vastloper.

Heb jij weleens gecontroleerd hoe hoog de temperatuur in de ontvanger oploopt?
Veel gebruikers met vastlopers hadden warmteproblemen. Na het plaatsen van een FAN waren de vastlopers meestal verleden tijd.
...en welke HDD gebruik jij?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Donkeyman
...maar vanavond had ik na enig zappen weer een nare vastloper.

Heb jij weleens gecontroleerd hoe hoog de temperatuur in de ontvanger oploopt?
Veel gebruikers met vastlopers hadden warmteproblemen. Na het plaatsen van een FAN waren de vastlopers meestal verleden tijd.
...en welke HDD gebruik jij?


Ik heb de WD digital green 1 TB, ik zal eens zo'n fannetje plaatsen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Ik heb gisteren bootloader 1.23 ook maar geladen, evenals firmware 1.08.37.
Het zag er allemaal aardig uit, maar vanavond had ik na enig zappen weer een nare vastloper.



Vastlopers heb ik hier ook, en ik heb ook 2 fannetjes dus dat is niet helemaal aan het warmte probleem te wijten

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het een gek verschijnsel dat de één wel en de ander geen vastlopers heeft.

Mijn RE-9000 heeft nog nooit een vastloper gehad terwijl ik elke dag minimaal 1 HD zender opneem en circa 5 uur HD TV kijk.

 

Is er niet een bepaald schema of systeem te ontdekken wanneer de ontvanger vastloopt?

Een bepaalde zender of tijdens het veelvuldige zappen of noem maar op?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...