Gast Delta Star Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Ik Delta Star,wil m,n Echostar opwaar-deren(Software Update via de PC) Heb de Nederlandse handleiding,en er staat: ga naar de homepage van Echostar.Maar daar wordt ik ook al niet veel wijzer van.Wie kan/wil me helpen. Mvg:D.S.
Terradon Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Voor het inlezen van nieuwe besturingssoftware kent Echostar twee methoden. De oudere versies van de besturingssoftware zijn te updaten via een PC-verbinding. De nieuwere versies van de bestruringssoftware zijn te updaten met een STB-grade. Software Update via de PC Voor het upgraden van een AD-3000IP met softwareversie voor 300 zijn een PC met een internetverbinding en een 9 polige 0-modem kabel vereist. Hieronder het overzicht van de pinbezetting van de kabel. PC/COM2 AD-3000IP/RS232C Voorbereiding Verbind de PC met de AD-3000IP. Sluit hiervoor de O-modem kabel aan op de RS232 poort van uw ontvanger en de COM2 poort van uw PC. Zet de PC en de ontvanger standby. Opmerking!: De software waaruit u kunt kiezen is divers aangezien alle voorkomende types en series via deze site worden ondersteund.. Selecteer en download alleen de files die voor uw type ontvanger bestemd zijn. Installatie Zet de Echostar AD3000 IP in standby-stand. Start de Echostar loader, dit is het programma waarmee de Echostar ontvanger met de PC communiceert . Wanneer de kabel niet op de COM2 werd aangesloten verschijnt een melding. Corrigeer dit door de juiste COM poort te selecteren en te bevestigen met OK Toets Download en laad de file met de meest recente besturingssoftware in en druk op OK. Let op! Het installeren van de verkeerde software kan leiden tot beschadingen aan uw ontvanger of het niet meer goed functioneren ervan. Zet de Echostar AD3000IP aan. Wanneer alles naar wens verloopt verschijnt DNLD op de display. Zet de ontvanger tijdens het proces niet uit, maar wacht tot de melding Downloading Complete op uw computerscherm verschijnd. Hierna start de ontvanger opnieuw op. Na een succesvolle update is het aan te raden de standaard instellingen van de ontvanger te hanteren. Hiervoor voert u een rest uit met de volgende handeling: MENU, Installation, Advanced Installation, Reset (Factory Default). Is dit wat je zoekt......check eerst eens wat voor versie je erop hebt staan...dacht dat de laatste versie 1100 is die heb ik denk nog wel ergens. Ook heb je een "speciale" nulmodem nodig. Groetjes...........
Gast Delta Star Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Origineel bericht van: Terradon Voor het inlezen van nieuwe besturingssoftware kent Echostar twee methoden. De oudere versies van de besturingssoftware zijn te updaten via een PC-verbinding. De nieuwere versies van de bestruringssoftware zijn te updaten met een STB-grade. Software Update via de PC Voor het upgraden van een AD-3000IP met softwareversie voor 300 zijn een PC met een internetverbinding en een 9 polige 0-modem kabel vereist. Hieronder het overzicht van de pinbezetting van de kabel. PC/COM2 AD-3000IP/RS232C Voorbereiding Verbind de PC met de AD-3000IP. Sluit hiervoor de O-modem kabel aan op de RS232 poort van uw ontvanger en de COM2 poort van uw PC. Zet de PC en de ontvanger standby. Opmerking!: De software waaruit u kunt kiezen is divers aangezien alle voorkomende types en series via deze site worden ondersteund.. Selecteer en download alleen de files die voor uw type ontvanger bestemd zijn. Installatie Zet de Echostar AD3000 IP in standby-stand. Start de Echostar loader, dit is het programma waarmee de Echostar ontvanger met de PC communiceert . Wanneer de kabel niet op de COM2 werd aangesloten verschijnt een melding. Corrigeer dit door de juiste COM poort te selecteren en te bevestigen met OK Toets Download en laad de file met de meest recente besturingssoftware in en druk op OK. Let op! Het installeren van de verkeerde software kan leiden tot beschadingen aan uw ontvanger of het niet meer goed functioneren ervan. Zet de Echostar AD3000IP aan. Wanneer alles naar wens verloopt verschijnt DNLD op de display. Zet de ontvanger tijdens het proces niet uit, maar wacht tot de melding Downloading Complete op uw computerscherm verschijnd. Hierna start de ontvanger opnieuw op. Na een succesvolle update is het aan te raden de standaard instellingen van de ontvanger te hanteren. Hiervoor voert u een rest uit met de volgende handeling: MENU, Installation, Advanced Installation, Reset (Factory Default). Is dit wat je zoekt......check eerst eens wat voor versie je erop hebt staan...dacht dat de laatste versie 1100 is die heb ik denk nog wel ergens. Ook heb je een "speciale" nulmodem nodig. Groetjes........... Wat je allemaal Typt heb ik al,alleen ben ik opzoek naar de versie,waar kan ik dat vinden?!. Mvg:D.S.
Terradon Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 ok deze dan.......... Weet het niet zeker maar is volgens mij de laaste die uitgebracht is............... Succes................. dsb1100_b_1a_us.zip
Gast Delta Star Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Origineel bericht van: Terradon ok deze dan.......... Weet het niet zeker maar is volgens mij de laaste die uitgebracht is............... Succes................. Waar kan ik de versie vinden in de (Manual) die ik heb. Mvg:D.S.
Beheerder Michel Geplaatst: 21 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 21 juli 2010 Volgens mij lees jij in het geheel niet wat anderen schrijven. Je hebt al 3 waarschuwingen wegens fout forum, onduidelijk onderwerp enz. per email ontvangen en als leden je vragen beantwoorden, lees je de antwoorden niet (goed). Als je geholpen wilt worden, zul je moeten gaan lezen! Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Delta Star Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Origineel bericht van: Michel Volgens mij lees jij in het geheel niet wat anderen schrijven. Je hebt al 3 waarschuwingen wegens fout forum, onduidelijk onderwerp enz. per email ontvangen en als leden je vragen beantwoorden, lees je de antwoorden niet (goed). Als je geholpen wilt worden, zul je moeten gaan lezen! Mvg, Michel Heb jij/je/jullie een Kolom waar Echostar in voor komt dan. D.S.
Gast sattaz Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Zoals ik het zie praat hier iedereen een beetje langs elkaar. Volgens mij is de vraag een beetje vaag/onjuist en de antwoorden gaan over iets heel anders dan de (vage/onjuiste) vraag. Allereerst is de titel onduidelijk of misschien beter gezegd onjuist want in het verloop van het topic blijkt dat de topicstarter, Delta Star, niet wil weten hoe je een update uitvoert, maar is hij op zoek naar een softwareversie (image). Als antwoord wordt een PDF document over de FTA ontvanger Echostar 1100 gegeven... Frappant is dat 3 jaar geleden precies hetzelfde zich heeft afgespeeld op een ander bekend Nederlands satellietboard... Ook daar wordt op een vraag naar een softwareversie (image) voor de Echostar 3000 geantwoord met een PDF document over de compleet andere FTA ontvanger Echostar 1100. Gezien het bovenstaande is mijn (aanvullende) vraag van welke softwareversie naar welke andere sofwareversie moet worden geupdated? In de tussentijd kan ik wel alvast de softwareversie 300 hier in een bijlage ter download aanbieden. Mocht een andere (hogere) softwareversie nodig zijn dan hoor ik het wel. Ik heb als het goed is nog ergens op een cd hogere softwareversies dan softwareversie 300 staan maar dat wordt dan eventjes goed zoeken... Met vriendelijke groeten sattaz ad3000ipv300w.zip
Terradon Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Hoi, Die software was een foutje van mij ik had namelijk beide ontvangers, maar de laatste uitgebrachte versie voor de 3000 is namelijk ESCIAP 1100 vandaar de fout. Moet even zoeken naar de juiste file, die moet ik nog wel hebben. Aan de versie 300 heeft hij denk ik niet zoveel aan. Zal net als jij ook ff goed zoeken en eerst ff checken wat er in staat Groetjes............
Gast Delta Star Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Origineel bericht van: Terradon Hoi, Die software was een foutje van mij ik had namelijk beide ontvangers, maar de laatste uitgebrachte versie voor de 3000 is namelijk ESCIAP 1100 vandaar de fout. Moet even zoeken naar de juiste file, die moet ik nog wel hebben. Aan de versie 300 heeft hij denk ik niet zoveel aan. Zal net als jij ook ff goed zoeken en eerst ff checken wat er in staat Groetjes............ Hallo Sattaz,en Terradon, hier Delta Star,het klopt inderdaad wat je/jij allemaal schrijft/typt,alleen ben ik nog steeds op zoek naar de versie van de Echostar.waar kan ik dat nu vinden. Mvg;D.S.
Terradon Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Hoi D.S, Laten we om misverstanden te voorkomen eerst eens beginnen met welke versie software jij er nu op hebt staan. Dit kun je hier vinden, menu, 6 dan 3 en dan 4 daar vind je de software version. Staat daar ESCIAP 1100 dan heb je de laatste versie. Groetjes.................
Gast Delta Star Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Origineel bericht van: Terradon Hoi D.S, Laten we om misverstanden te voorkomen eerst eens beginnen met welke versie software jij er nu op hebt staan. Dit kun je hier vinden, menu, 6 dan 3 en dan 4 daar vind je de software version. Staat daar ESCIAP 1100 dan heb je de laatste versie. Groetjes................. Hier D.S, Heb dus versie;ESVCIAP 1000. Kan die versie nog vernieuwd worden? Mvg:Delta Star
Gast sattaz Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Citaat: Hier D.S, Heb dus versie;ESVCIAP 1000. Kan die versie nog vernieuwd worden? Mvg:Delta Star @Delta Star, Ik heb zojuist nog eventjes gezocht op Internet. Wat ik vreesde blijkt te kloppen, sinds 2005 (of al eerder) zijn de software updates gestopt. Volgens hier en daar zijn ESVCIAP 1000 en ESCIAP 1100 de laatste software updates. ESCIAP 1100 voor de Echostar 3000 zonder Viacess en ESVCIAP 1000 voor de Echostar 3000 met Viacess. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Delta Star Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Origineel bericht van: sattaz Citaat: Hier D.S, Heb dus versie;ESVCIAP 1000. Kan die versie nog vernieuwd worden? Mvg:Delta Star @Delta Star, Ik heb zojuist nog eventjes gezocht op Internet. Wat ik vreesde blijkt te kloppen, sinds 2005 (of al eerder) zijn de software updates gestopt. Volgens hier en daar zijn ESVCIAP 1000 en ESCIAP 1100 de laatste software updates. ESCIAP 1100 voor de Echostar 3000 zonder Viacess en ESVCIAP 1000 voor de Echostar 3000 met Viacess. Met vriendelijke groeten sattaz Oké sattaz alvast bedankt,maar blijf aan de lijn want misschien heb ik je nog wel weer nodig voor hulp. Mvg;D.S.
Terradon Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Hoi allen, Belofte maakt schuld, dus toch nog eens gezocht op oude backup schijven en voila toch nog gevonden. Dus wie er nog wat aan heeft hier de ESCIAP-1100 firmware dus voor de AD 3000 IP. Groetjes..........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen