Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb vandaag bij mijn ouders een duo lnb geïnstalleerd. De behuizing van de oude twin lnb was gescheurd en er was waarschijnlijk vocht in gekomen met de regen van de laatste tijd.

Ze hebben een hirschman schotel,dus het was nog niet zo eenvoudig om de duo lnb te installeren.

Na wat aanpassingen aan de LNB houder heb ik toch de duo lnb kunnen installeren.

Ik had direct beeld op 19.2 en toen heb ik een scan gedaan voor 23.5. Ik heb daarbij slechts 5 zenders gevonden, waaronder Arte en ZDF (infokanal?). De SNR op 23.5 is ongeveer 77% (is inderdaad niet optimaal), maar dat lijkt me voldoende om alle zenders te vinden.

Ik heb toen de dreambox bij mij thuis geïnstalleerd (hotbird en astra 1/2/3) en de laatste settingslijst gedownload. Ik had meteen beeld op alle regionale zenders.

Terug bij mijn ouders weer geen beeld met de duo lnb.

Ik heb de DM7000 ingesteld op diseqc met 2 satellieten, dus dat is goed denk ik.

Wat kan er mis zijn. De uitrichting van de schotel lijkt me ok.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

De disecq switch is niet geschikt voor de dream tenminste daar lijkt het op.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Je bedoelt de diseqc switch IN de duo lnb?

Waarom kan ik dan wel een paar zenders op 23.5 ontvangen?

En dan zouden toch alle DM7000 gebruikers hier last van moeten hebben?

PS. Ik kan ook nog een CD goedgekeurde Strong of Philips proberen. Dan zou het dus wel moeten werken?

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

Geplaatst:

je zult de lnb toch beter moeten uit richten de diseqc switch doet het wel anders had je geen

beeld op 23,5 ,hoe groot is de schotel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

De schotel is 1 meter en ik heb de lnb al iets schuin staan (19.2 lager dan 23.5). Misschien dat de schuinte nog niet optimaal is, ik heb dit zomaar met het blote oog gedaan.

De stikker met het streepje erop heb ik helaas niet meer (kwijt denk ik), maar als de sticker recht op de lnb geplakt zit moet de streep inderdaad horizontaal staan.

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Als het dat Canal Digitaal ding is zeker, die is voor 60cm.

Heb je de speciale uitvoering voor 80 cm dan is jouw 100cm schotel nog steeds te groot.

Dan moet je of gaan "middelen" met de afstellng (hopeloos), of even een ander schoteltje kopen.

Geplaatst:

Deze schotel is te groot voor de duo lnb van cd en ook het schakelen zal niet goed werken met de dreambox, vaak stopt het na een tijdje zomaar mee is net of die DiseqC schakeling anders is.

Neem een köni. duolnb die is wel geschikt voor deze schotel

ik monteer ze zelf er ook voor.

grtn Han

Geplaatst:
Origineel bericht van: Spotvogel
Als het dat Canal Digitaal ding is zeker, die is voor 60cm.
Heb je de speciale uitvoering voor 80 cm dan is jouw 100cm schotel nog steeds te groot.
Dan moet je of gaan "middelen" met de afstellng (hopeloos), of even een ander schoteltje kopen.

Er zijn ook DUO LNB's voor schotels tot 1 meter.
Heb er zelf één thuis liggen.
Merk Denson.

Geplaatst:

je had beter gewoon twee lnb's er op kunnen zetten en een DiSEqC Switch

er tussen ,werkt veel beter, als je een duo lnb hebt van cd krijg deze problemen

schotel is te groot

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ja, dat klopt maar ik kon zo snel geen duohouder met 4,3 gradenverschil voor een hirschmann schotel vinden. Als iemand een winkel weet waar deze te koop is, dan kun je me een PM sturen.

Bovendien had ik de duo lnb nog liggen, dus ik heb deze eerst geprobeerd. Scheelt weer in de kosten als het zou werken.

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Ja, het probleem deed zich voor op de dm7000, maar nu is het een algemeen probleem geworden

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

volgen mij past deze ook

FLEXIBL.3-10GRD. VOOR 2LN Instelbare multifeedhouder van 3 tot 10 graden voor ontvangst van bijvoorbeeld Astra1 en Astra2. Ook geschikt voor gebruik met de Hirschmann stalen...FLEXIBL.3-10GRD. VOOR 2LN Instelbare multifeedhouder van 3 tot 10 graden voor ontvangst van bijvoorbeeld Astra1 en Astra2. Ook geschikt voor gebruik met de Hirschmann stalen schotel (RH-DISH/xxx).

post-33015-1318261098,6411_thumb.png

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.