Ga naar inhoud

Wie kan Badr 5 ontvangen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op 12303H zat ik zonet (rond 19.30u) op het randje van een lock met m'n CT5000, na even geëxperimenteerd te hebben met de wok één stapje oost en west toch een constante lock gekregen en 12303H TV1,2,5,6,7,8,9 (wel gecodeerd) kunnen inscannen. Als het bij mij lukt met een Visiosat 100 en Inverto Black Ultra LNB (in feite toch een 90cm schotel) dan moet iemand met een 120cm schotel toch ook signaal hebben?

Geplaatst:

Welke zenders heb je dan zoals ze in het lijstje staan??

Omdat ik op 12303 H ook 7 zenders binnenkrijg maar die zijn van Astra2 zoals Sky poker en Sky vegas.

En het moeten de Franse kanalen zijn en die heb ik dus niet. laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Op 12303H zat ik zonet (rond 19.30u) op het randje van een lock met m'n CT5000, na even geëxperimenteerd te hebben met de wok één stapje oost en west toch een constante lock gekregen en 12303H TV1,2,5,6,7,8,9 (wel gecodeerd) kunnen inscannen. Als het bij mij lukt met een Visiosat 100 en Inverto Black Ultra LNB (in feite toch een 90cm schotel) dan moet iemand met een 120cm schotel toch ook signaal hebben?

@alleyoop,

Je hebt op transponder 12303 H 7 zenders gevonden, dat is precies het aantal zenders
dat 12304H op 28,2 Oost (Astra 2) bevat.
Transponder 12303 H op 26 Oost (Badr 5) bevat echter geen 7 zenders maar 11 zenders.

Door een relatief grote openingshoek vanwege jouw relatief kleine schotel van 90 cm.
krijg je "bijvangst" van 28,2 Oost terwijl je scant op 26 Oost.
Doordat jouw schotel niet (precies) op 28,2 Oost is gericht heb je echter matige ontvangst.
Die matige ontvangst verklaart dat je met moeite een lock krijgt.

Je kunt bovenstaand verhaal controleren door pids en dergelijke van de gevonden zenders
te vergelijken met de gegevens zoals die op Lyngsat, Flysat, KingOfSat en dergelijke sites staan.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

@Sattaz: Ik vrees dat dit kan kloppen, als naam kreeg ik TV1-12303H BADR dus ik gelijk een gat in de lucht gesprongen maar bij het checken van de pid's kreeg ik die van 28E.

Ik veronderstel dat de CT5000 de naam niet kon ontcijferen (Pid's dan wel?) en er zelf TV1-12303H BADR van maakt.

Misschien heb ik binnenkort meer geluk met de Laminas 1,2m die onderweg is, die heeft een kleinere openingshoek en zou toch 2,8dB extra signaal moeten geven.

Jammer dat ze geen frequenties gebruiken die niet samenvallen met 28E frown

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop

Misschien heb ik binnenkort meer geluk met de Laminas 1,2m die onderweg is, die heeft een kleinere openingshoek en zou toch 2,8dB extra signaal moeten geven.
Jammer dat ze geen frequenties gebruiken die niet samenvallen met 28E frown

@alleyoop,

De Laminas van 120 cm. is een prima schotel maar toveren kan die ook niet.
Een Laminas van 180 cm. in het zuiden van Duitsland blijkt zelfs nog te klein te zijn.
Dan kunnen we het hier in Nederland met een Laminas van 120 cm. echt wel vergeten.

Normaal gesproken worden bij "naburige" satellieten (zoals 26 Oost en 28,2 Oost)
niet (ongeveer) dezelfde frequenties gebruikt.
Dit omdat de meeste consumentenschotels (90 cm. of kleiner) een openingshoek van
zo'n 2 graden of nog groter hebben.
Dit zou bij beams die hetzelfde gebied "beschijnen" tot storingen leiden.
De Maghreb beam van 26 Oost en de 28,2 Oost (Astra 2B) "bijten" elkaar echter niet.
De Maghreb beam is voor Noordelijk Afrika en de Astra 2B beam is voor centraal Europa.
Dus kunnen (nagenoeg) dezelfde frequenties gebruikt worden.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

@Sattaz,

Ik maak me geen illusies maar hier in het diepe zuiden wink zeggen we wel eens 'wie niet waagt wie niet wint' en hoe dieper naar het zuiden hoe dichter bij footprint van Badr5 :D

Geplaatst:

jongens...vergeet maar de Badr 5/6 en over een jaar of twee de badr 7 want, die krijgt dan ook een soortgelijke beam volgens arabsat...

met andere woorden, vergeten...

Nilesat net zo klote...

dus geniet nog van badr 4 voordat de zenders verhuizen naar de ander badrs....

ik vrees dat binnenkort hotbird de enige optie is...

loooooooooooooool....

klote satellieten...

Geplaatst:

dan is het ook gedaan voor de Nederlandse Arabieren, die kunnen dan ook niet meer hun land tv kijken.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:
Origineel bericht van: AcademyStar
jongens...vergeet maar de Badr 5/6 en over een jaar of twee de badr 7 want, die krijgt dan ook een soortgelijke beam volgens arabsat...

met andere woorden, vergeten...
Nilesat net zo klote...
dus geniet nog van badr 4 voordat de zenders verhuizen naar de ander badrs....

ik vrees dat binnenkort hotbird de enige optie is...
loooooooooooooool....
klote satellieten...

Dat zou zeker jammer zijn. Ik zap regelmatig nog naar de MBC zenders op de Badr 4 (11919 H).
Zenders zoals MBC Action, MBC Persia en MBC Max zijn zeker soms de moeite om even langs te zappen.
Gewoon Engelstalige series en films... En aan die Arabische ondertiteling stoor ik mij toch niet.

Dus maar hopen dat die zenders voorlopig nog op de Badr 4 blijven en dus niet verdwijnen naar een andere Badr met een kleinere footprint.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen