Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van zin om een zeer energiezuinig Master Backend en te gebruiken met hierop de opnames enz...

verder een Slave backend uitsluitend voor de DVB-tuners te gebruiken.

het is dus de bedoeling om dan de Slave backend in slaapstand te laten gaan en deze terug wakker te laten worden als er om een tuner gevraagd wordt.

de vraag is natuurlijk hoe doe ik dit het best? ik weet dat er een mogelijkheid is hiervoor maar ik vind hier weinig recente en bruikbare informatie over.

is het ook mogelijk om meerdere slave backend te gebruiken en die dan laten wakker worden naar mate er meer tuners gevraagd worden?

Geplaatst:

Ja ik had het ook als bij de instellingen gevonden. maar je vindt er zo weinig informatie over.het werkt met WOL. maat ik vraag mij af of je het met verschillende slave backend kan doen.

en daar vindt je natuurlijk niets over.

• 3 weken later...
Gast Seca3Curious
Geplaatst:
Origineel bericht van: acc
Ik ben van zin om een zeer energiezuinig Master Backend en te gebruiken met hierop de opnames enz...
verder een Slave backend uitsluitend voor de DVB-tuners te gebruiken.

het is dus de bedoeling om dan de Slave backend in slaapstand te laten gaan en deze terug wakker te laten worden als er om een tuner gevraagd wordt.

de vraag is natuurlijk hoe doe ik dit het best? ik weet dat er een mogelijkheid is hiervoor maar ik vind hier weinig recente en bruikbare informatie over.

is het ook mogelijk om meerdere slave backend te gebruiken en die dan laten wakker worden naar mate er meer tuners gevraagd worden?

De vraag is of dit wel de gewenste energie-zuinigheid oplevert. De meeste opnames worden in de avond-uren gemaakt, en laat dat nu ook de tijd zijn waarop de meeste mensen TV kijken. Het combineren van de tuners en de kijkhardware in een zeer energie-zuinige PC is al snel zuiniger dan twee zuinige PC's aanzetten....
  • 3 weken later...
Geplaatst:

de master backend zou altijd aan staan en is een energie zuinig syteem met veel storage omdat die ook voor opslag zou gebruikt worden. DVB-S2 kaarten zou ik dan in een slave backend zetten, voor het energie verbruik van de kaarten zelf, dus voor dit systeem is niet nodig om 24/24 aan te staan. bij iedere TV staat een frontend en dat zijn er zo'n 4 + nog de mogelijkheid op verschillende laptops die ook uitgerust zijn met de frontend.

en ik denk er zelfs aan om 2X slave backend met 4 DVB kaarten er in te zetten. dus deze moeten dan ook niet alle 2 te samen opstarten als je maar 1 opname doet of maar 1 kanaal life beeld gevraagd wordt.

tot nu toe nog weinig informatie gevonden

Geplaatst:

Het configureren van WOL en een slave backend heb ik wel eens gedaan. Dat ging eigenlijk wel eenvoudig. Het is al een mooie poos geleden dat ik dat geprobeerd heb (vijf jaar terug of zo). Volgens mij was het toen wel zo dat met het opkomen van de master backend werd het wakker maken van de slave ook gestart. Daarmee zou het niet in een energiezuinige opstelling passen.

Toen heb ik er niet heel uitgerbreid naar gekeken, maar wat mogelijk wel werkt is dat bij het opstarten van de master backend de slaves geraadpleegd worden om te kijken of ze nog bestaan en welke tuners ze hebben. Misschien kunnen de slaves dan veilig weer gaan slapen en worden ze weer gewekt op het moment van een opname.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen