Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mede hobbyisten, ik ben in het bezit van een rood-witte SCM VAaccess CAM zoals afgebeeld met daarin Application version 1.08 geladen:

module-cam-pcmcia-viaccess-iii-rouge-scm

Naar mijn informatie moet het mogelijk zijn deze CAM te gebruiken met mijn AKTA VIA2.5 smartcard ( voorheen MAXTV ).

Ik vermoed dat ik de module moet upgraden naar een hogere software versie omdat als ik de module nu wil gebruiken in combinatie met de smartcard de melding "Wrong Smartcard Inserted" steevast verschijnt, terwijl het echt om een VIA kaart gaat - Navraag bij smardtv en AKTA leerde dat smardtv mij doorduwt naar de dealer in Roemenie en dat die met een antwoord moet komen ( in afwachting van ) en AKTA kwam niet veel verder dan dat de kaart inderdaad is geactiveerd, echter dat wist ik natuurlijk al omdat de kaart gewoon werkt in de DM met softcam.

Nu wil ik de module graag via SAT upgraden maar omdat ik slechts SIRIUS en THOR heb ( geen hotbird ) gaat dit niet door. Is er wellicht een manier om via de laptop de boel te flashen, ik heb immers een PCMCIA slot in de laptop.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Via de laptop zou moeten kunnen heb ik in het verleden ook gedaan maar het bestandje is al een paar jaar oud en heet APVA 108003.out of dat werkt met de kaart weet ik ook niet.

Heb het even terug gelezen de PDF maar daar gebruiken ze een soort groene dummy om te upgraden, nu had mijn oude laptop het juiste slot dus ging ook zonder dat ding.

Volgende is dat prog is ruim 6 mb hier uploaden is niet mogelijk dus een email adres geven via pm en ik stuur hem. laugh

Geplaatst:

Bedankt voor het meedenken, zodra file is ontvangen ga ik aan de slag hoewel ik iets terug zie van 1.08 in die out file en dat lijkt op wat er reeds inzit. Enfin het proberen waard!

Geplaatst:

ik las trouwens in dit topic dat er een versie 1.10 is , of heb ik dat niet goed begrepen? Ik citeer "Toen maar een rode Viacces genomen niets overnieuw geinstalleerd en daar de laatste soft opgezet dat ging wel, dus de Viacces is weer up to date met 4,84 versie 1.10". Dan is er wellicht hoop echter het blijkt dat ook ik een extender nodig heb ( van o.a. sycard ) en die zijn vrij prijzig. Is het wellicht mogelijk met een D'labs Cas Interface 3 +Plus ?

Geplaatst:

Ja het is mijn eigen bericht geweest van een paar jaar geleden, die computer heb ik ook niet meer maar voor hij weg ging wel een aantal mappen op een usb harddisk (waar ik vanmorgen het SCM prog ook gevonden heb) gezet dan zou ik morgen eens moeten zoeken.

Met een cas interface kun je geen scm modules mee updaten hij doet het wel lijkt of hij schrijft maar er gebeurt niets.

Probeer een oude Toshiba laptop te vinden om even te lenen die doen het. laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: dolphs
ik las trouwens in dit topic dat er een versie 1.10 is ,

Nou ben vandaag al twee uur aan het zoeken geweest op de harddisk waar dingen op staan die ik bewaard heb van mijn oude computer.
En ben er absoluut zeker van dat ik die versie 1.10 niet (meer) heb zal wel weggegooid zijn.

Maar je moet natuurlijk om een cam te upgraden niet teveel geld uitgeven voor een extender of eventueel een Cas interface er voor kopen waar het dus ook niet mee gaat.
Dan is het beter om een nieuwe Viacces cam te kopen.
Ook heb ik deze vraag om een SCM ci module te upgraden al jaren niet meer gezien dus vraag is er niet meer.

Ga anders eens Googlen op een Smit Viacces kost tussen de 40-50 euro.

post-5163-1318261104,2203_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik kreeg nog een tip via deze website, helaas werkt de link niet meer. 1.10 is dus inderdaad de versie die ik moet hebben voor mijn VIA2.6 kaart. Mocht iemand op dit forum deze software hebben, graag PM. Wordt vervolgd ...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het is gelukt, dmv een PCI PCMCIA module wordt de CAM goed herkend en is er na het flashen van 1.08 naar 1.10 inderdaad beeld met een AKTA kaartje. Acesta este rezolvat! Ofwel opgelost! Dank aan hen die hebben meegedacht

Geplaatst:
Het is gelukt, dmv een PCI PCMCIA module wordt de CAM goed herkend en is er na het flashen van 1.08 naar 1.10 inderdaad beeld met een AKTA kaartje.

Nu maak je me wel nieuwsgierig met welke PCI PCMCIA kaart omdat ik zelf eenzelfde kaart gekocht heb die ook 16 bits en 32 bits zou ondersteunen en PCMCIA kaart I- II-III zou moeten herkennen maar bij mij werkt het niet.
In het verleden heb ik een PCI PCMCIA kaart gehad die alles wel juist herkende.

Dus welke kaart heb je en hoe heb je het gedaan met welk OS?? laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Nu maak je me wel nieuwsgierig met welke PCI PCMCIA kaart omdat ik zelf eenzelfde kaart gekocht heb die ook 16 bits en 32 bits zou ondersteunen en PCMCIA kaart I- II-III zou moeten herkennen maar bij mij werkt het niet. In het verleden heb ik een PCI PCMCIA kaart gehad die alles wel juist herkende. Dus welke kaart heb je en hoe heb je het gedaan met welk OS?? laugh

WinXP gebruikt en een PCI PCMCIA kaart met Ricoh chip.
[img:left]http://ukih.merchantrunglobal.com/ImageH...;ListingID=4065[/img]
[img:left]http://ukih.merchantrunglobal.com/ImageH...;ListingID=4065[/img]

Specs:
Compliant with PC Card Standard Release 8.0 specification
Support 16-bit(PCMCIA 2.1/JEIDA 4.2) and 32-bit (CadBus) PC Card
Compliant with i82365SL register set and ExCA
Support TYpe I/II/III Cardbus/PCMCIA card

Ik heb voor deze CAM de volgende file gebruikt " SmarTools CAM Updater Viaccess 1_10.zip "

Geplaatst:

WinXP gebruikt en een PCI PCMCIA kaart met Ricoh chip.

Specs:
Compliant with PC Card Standard Release 8.0 specification
Support 16-bit(PCMCIA 2.1/JEIDA 4.2) and 32-bit (CadBus) PC Card
Compliant with i82365SL register set and ExCA
Support TYpe I/II/III Cardbus/PCMCIA card

Ik heb voor deze CAM de volgende file gebruikt " SmarTools CAM Updater Viaccess 1_10.zip "

Ja de mijne ziet er toch anders uit een groene printplaat wel een Ricoh chipset maar hij herkent alleen een xcam goed dus wel 16 bits maar een SCM module is MTD 0002 dus een fotocamera.
De specs zijn volgens het briefje wat erbij was hetzelfde verder geen merk zat in een plastic verpakking met een handleiding en een driver cd.
Dan heb je geluk gehad ik zoek er maar niet verder naar. confused

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen