Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is helaas een beetje stil op dit gedeelte van het forum...

Heeft iedereen z'n ideale HTPC-config inmiddels zo'n beetje bereikt?

Ik zelf ben nog altijd erg benieuwd naar de ontwikkelingen van TVheadend icm DVB-S(2) en XBMC als frontend. Maar het is angstvallig stil omtrent dit project.

XBMC heeft ook beloofd om een betere LiveTV-integratie, maar dit laat ook nog op zich wachten... of heb ik iets gemist?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Ben erg tevreden over mijn Mythbuntu 8.04 setup kwa features alleen de zaptijd is wat langzaam. Maar binnenkort ga ik mijn machientje updaten naar Mythbuntu 10.04, maar daarvoor heb ik een videochip nodig met 10.04 ondersteuning. Er draaien bij mij alleen maar LTS versies die stabiel zijn en een paar jaar vooruit kunnen. Alle andere pakketten hebben dezelfde features nog niet onder Linux dus hier blijf ik mooi bij.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

@Lampko: Wat versta je onder het zappen is wat langzaam?

Weet je ook of een nVidia 8200 (onboard GPU) ondersteuning biedt voor Ubunutu 10.04?

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Ongeveer 5 sec misschien dat een andere Dvb-T tuner nog wat uitmaakt. Maar volgens mij ligt het er gewoon aan dat alles eerst op de hd wordt opgeslagen voor de evt. timeshift.

Nvidia ondersteuning is voortreffelijk in tegenstelling tot Sis.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik had ook lang een HTPC, maar sinds er een aantal goede mediastreamers zijn in combinatie met een goede satontvanger, kijk ik niet meer naar mijn HTPC om. Deze staat intussen dan ook in de kamer van mijn zoon en hij is blij ermee.

Ik gebruik bijv een Xtreamer Pro met de media op een QNAP NAs (4TB) en een losse Technisat HD S2 (incl LAN) ontvanger. Geen gezeur met codecs en aantal Hz (reclock) etc. Die problemen lost de mediaplayer allemaal voor mij op.

Als ik dan nog zie welke ontwikkelingen de mediaplayers gaan meemaken, Xtreamer zal bin 1 of 2 weken een volledige moviejukebox krijgen 9incl scraping functie) en vanaf V3 krijgt deze zelfs een Opera browser met flash functie. Ik kan dan zelfs gaan surfen op mijn TV via een kastje welke niet groter is dan een brooddoos.

Een HTPC is "out" doordat deze niet met de ontwikkelingen kan meegaan zoals deze nu met de mediaplayers.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Geplaatst:

Ik heb nog een 2e partitie waar ik naar hartenlust kan testen en spelen met nieuwe configuraties (onder andere TV Headend icm XBMC). Maar die heb ik onlangs, door een kernel-upgrade, naar het Walhalla geholpen. Nou, door het weer van de laatste tijd vind ik het wel even goed.

Maar voor dagelijks gebruik voldoet mijn huidige MCE7/TVSource configuratie. Of ik nu een filmbestand, DVD, Blu-Ray of TV wil kijken, hij vreet gewoon alles.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Hier ook erg tevreden met de opstelling.Alle content en speelt alles af.Wat ik wel merk is dat bij sommige hardware configuraties er veel cpu en geheugen capaciteit nodig is.

Ik heb veel mensen geholpen en steeds weer andere problemen.

Het kost wat tijd en leeswerk om het systeem helemaal naar behoren in te stellen.Zeker als de eis is om het ontvangen van hd in combinatie met mediacenter.

Dat het stil is op dit forum heeft meer met het weer te maken dan met de ontwikkeling op htpc gebied

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Geplaatst:

Je hier eigenlijk ook, op enkele kleine puntjes na, heel tevreden met de huidige setup.

H264 blijft nog altijd een probleem maar dat zou aan m'n DVB-S (Skystar HD2) kaart liggen. Kan dit helaas vooralsnog niet uitsluiten. Maar al het andere (audio, video en TV kijken in het algemeen) werkt prima.

Misschien, als de dagen weer wat korter worden en men weer terug het huis in wordt gedreven, dat dit deel van het forum weer wat levendiger gaat worden.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Ik inmiddels ook zeer tevreden met de huidige opstelling. P4 HT 3.0 Ghz, nvidia 4600 gfx en een anysee 30 t. Dit alles onder windows media center. DVB Link gebruik ik niet meer. Tot nu toe geen probleem, alles draait zoals het moet.

Martin

Geplaatst:

Voor mij moet HTPC nog gaan beginnen.

Heb inmiddels wel eea bij elkaar en de draadjes dus goed gelezen, maar loop tegen één ding aan.

Als systeem gebruik ik een Medion 98xx Laptop met IR afstandsbediening wat nu onder XP draait maar probleem straks is dat ik het vanuit het gehele huis (95% is gelijkvloers ivm rolstoel) het spul kan bedienen en niet steeds naar de woonkamer wil rollen.

Zoek dus iets á la Bose, een RF afstandsbediening wel niet te verstaan.

Met Powermids overal zie ik niet zitten.

Zoonlief mag nog UTP gaan uitrollen waar het nog niet zit.

Maar eigenlijk een draadje waard.......

Denk niet dat het stil wordt. Uitleg is overduidelijk en dat is zeker een klopje op de schouders van de Posters en de Mods waard.

wink

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
Als systeem gebruik ik een Medion 98xx Laptop met IR afstandsbediening wat nu onder XP draait maar probleem straks is dat ik het vanuit het gehele huis (95% is gelijkvloers ivm rolstoel) het spul kan bedienen en niet steeds naar de woonkamer wil rollen.

Zoek dus iets á la Bose, een RF afstandsbediening wel niet te verstaan.

Daar zou je een PDA met wifi kunnen gebruiken. Dan heb je alle controlle in 1 kastje.

En een PDA kost tegenwoordig niets meer door de opkomst van smartphones.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Mijn IPhone laugh .... maar natuurlijk. Direct de vraag kan ik dan ook audio streamen naar mijn IPhone en luisteren op de oordopjes ?? laugh

Nou, projectjes genoeg voorlopig.... Eerst een nieuwe toetsenbord op mijn lapdoos. Mis hem wel... duurt nog een dag of 12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen