Gast Geplaatst: 25 juli 2002 Geplaatst: 25 juli 2002 Beste, Ik heb (voor mijn ouders) een twin duoblock (een mbt-22) op een bisatellite schotel. Ik heb hem vandaag geruilt omdat de vorige stuk was (op een uitgang geen signaal op de andere 15 minuten daarna steeds signaal naar 0% om de 30 seconden) Nu werkt deze ook niet goed op het ene uitgang 100% signaal 80% kwaliteit) en op de andere 70% en 30% kwaliteit (!) met dezelfde kabel en ontvanger (meerdere keren geprobeert) Nu kan ik deze ook weer gaan ruilen maar daar heb ik weinig vertrouwen in is er geen andere type of merk wat ik kan proberen? En komt dit vaker voor met deze lnbs? Gr, Melt_Down
Gast Geplaatst: 25 juli 2002 Geplaatst: 25 juli 2002 Hoi Meltdown, voorop gesteld, ik heb niet zo een configuratie. Ik neem aan dat je naar Astra en Hotbird kijkt met de bisat en twinLNB. Nou heb je op de ene uitgang 100% en op de andere uitgang 60% ?? Volgens mij is er met je LNB niks aan de hand. De Astra komt sowieso wat sterker binnen hier in Nederland als de Hotbird en het kan ook zo zijn dat je de schotel en/of de LNB nog een ietsje beter moet uitrichten. Staar je hierbij niet blind op 100% op de ene satelliet maar zorg ervoor dat je op beide satellieten een goed signaal krijgt. Als je dit nagekeken hebt en het wil nog niet dan zou er iets anders aan de hand kunnen zijn maar geloof zelf in bovenstaande verhaal. Succes ermee. p.s. struin eens door het schotelpark forum daar staan diverse topics met uitleg en zelfs tekeningen.
Gast Geplaatst: 25 juli 2002 Geplaatst: 25 juli 2002 Beste, Sorry ik was niet helemaal duidelijk denk ik Het was allebei op de astra (dus ene uitgang astra is 80% de andere 30%) met dezelfde ontvanger en kabel en meerdere keren getest Gr, Wico
Gast Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Ik zit me even in te denken waar dit aan kan liggen, maar kan me niets anders bedenken dat er toch iets met de tweede Astra uitgang is van die duo twin lnb. Ik zou als ik jou was toch met deze terug gaan en vragen of hij er een wil geven die hij getest heeft voor je zodat je met een gerust hart naar huis gaat en daar tot de conclusie komt dat deze zeker weten in orde is. Je kan natuurlijk naar een ander merk gaan zoeken maar ik ben in de veronderstelling dat je bij puur toeval pech gehad hebt met de 2 duo twin lnb's. Succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen