scarlette Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Hallo, Ik heb een schotel met quatro lnb. Op mijn Humax 5400 en maxplus krijg ik blokkend beeld op ZDF. Op alle andere zenders goed beeld. Op mijn Vu+ duo heb ik wel goed beeld op ZDF. Weet iemand waar dit aan kan liggen? humax 5400,xcam, Vu+Duo
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Tja...op de ene ontvanger wel goed beeld...op de andere weer niet. Lijkt me toch een probleem dat bij de schotel te zoeken is. Misschien is de ene ontvanger net wat toleranter dan de andere en laat geen probleem zien terwijl je op het randje van de foutcorrectie zit. Dus mijn tip is hier: schotel kontrolleren en let ook goed op de skew. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 kan ook de quatro matrix zijn die minder goede demping heeft poort a beïnvloed poort b doe 2 van de reiceivers eens uit (opdat geen lnb spanning meer bestaat op 2 poorten) en kijk dan nog eens met de humax5400 als die dan nog blokt kan die tolerantie en lnb skew wellicht de spelbreker zijn zoals drs Ijzerbout schrijft dan dus de skew klein beetje aanpassen. (op dishpointer staat voor astra 19,2 de lnb skew erbij voor jou locatie) heb ook zo'n quattro gehad in den beginne en die was veel eerder stuk dan me lief was. ciao True North Rebekka Bakken
scarlette Geplaatst: 23 juli 2010 Auteur Geplaatst: 23 juli 2010 Hallo, Ik dacht dat ik het duidelijk omschreven had. Enkel op deze zender (ZDF) heb ik blokkend beeld op mijn humax en maxplus. Alle andere zenders doen het prima op mijn humax en maxplus. Op mijn Vu+ Duo doet ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen) het wel goed. Het lijkt mij dus niet aan mijn lnb te liggen. Als ik daar aan ga draaien dan zullen mijn andere zenders slecht te ontvangen zijn. Waar kan dat aan liggen? Zou iemand willen kijken of dat toevallig alleen bij mij het geval is? humax 5400,xcam, Vu+Duo
columbo Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 ZDF werkt hier prima,dus je Qad LNB nakijken. [Lijkt Goed?]
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 ZDF prima beeld met twin LNB ligt op Astra 1H (19.2E) - 11953.50 H - Txp: 77 - Beam: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 (38.6 Mbps) - NID:1 - TID:1079 als je de coax gewisseld hebt en het blijft zo kan het enkel aan de quattro liggen, OF iets of iemand stoort je HF signaal op die transponder maar dan is er ook invloed op sat3! uh 3sat, sorry ciao True North Rebekka Bakken
Frans3 Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Een tijdje geleden hetzelfde gehad op een Denson 200. Probleem was de hoge bitrate die het ZDF gebruikt en de receiver niet goed kon verwerken. Voor de Denson is dat toen met een firmwareupdate opgelost. Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3
scarlette Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 Tjee, Na enkele takken bij mijn buurman te hebben verwijdert is het probleem opgelost. Toch vind ik het raar dat het blokkend beeld alleen bij ZDF was.(oja,en bij 3sat) Bedankt voor de reacties. humax 5400,xcam, Vu+Duo
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 tja bladgroen (chlorofyl) bestaat uit een grote molecuul verbinding met magnesium er kunnen rare effecten optreden maar als je dat niet op locatie kunt zien zou je het nooit vermoeden waar het blokkend beeld vandaan komt. fijn dat je buur een beetje sat-minded is. ciao True North Rebekka Bakken
scarlette Geplaatst: 14 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2010 Die buur is mijn broer en de schotel delen wij samen. En om eerlijk te blijven.......hij had dus last van dat blokkend beeld. humax 5400,xcam, Vu+Duo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen