wlady Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Ik heb een DG-240 DiSEqC H-H MOUNT. Die heb ik ge instaleerd en dat werkt goed.Maar nu komt mijn vraag. Hoe krijg ik nu de satelieten ingesteld. Daar kom ik maar nirt uit. Als ik naar de astra 19Oost ga heb ik beeld. Ga ik dan naar 23.5 graad oost heb ik geen beeld. Maar ga ik dan naar Menu - Instellingen - Zenderszoeken - Tuner Configuratie en klik dan oke. Dan krijg ik TunerA:Alps BSBE2 (DVB-S2) Dan klik ik oke Dan staat daar Configuratie modes geavanceerd Sateliet staat op ASTRA 19 Oost Als ik er dan uit ga heb ik beeld op deze sateliet Maaar hoe leg je die sateliet vast. Want als ik nu bijvoorbeeld naar 23.5 graadoost in stel draait hij daar naar toe en heb ik beeld. Maar ga ik dan weer naar 19 graden oost draaien heb ik op die satelliet geen beeld meer. Nu is mij vraag hoe leg ik die satelieten vast dat ze blijven staan. Want daar kom ik maar niet uit. peter Dreambox 800 pvr + dreambox 500 DG-240 DiSEqC H-H Mount
vGnp Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Naar Dishpointer website gaan Jouw locatie opzoeken Latitude en Longitude noteren Configuratie modus op eenvoudig zetten Modus op Rotor zetten Lengte- en breedtegraad die je hierboven hebt opgezocht invullen Op OK drukken Dan moet het vast liggen, en als je de schotel met rotor goed hebt afgesteld moet alles werken vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
rigave Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Had laatst een soortgelijk geval. Na de hele dag bezig te zijn geweest (zonder succes) een zenderslijst ingedaan en had toen alles.
Tisnix Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Ik neem aan dat je de sats handmatig wil vastleggen, daarvoor moet je de plugin "positioner setup " downloaden. Er verschijnt dan bij menu "zenders zoeken" de keuze "rotor instellingen". VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
rommelaar Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Als je antenne goed staat uitgericht kan je de sats met usals laten zoeken.Kijk dan even in geavanceerd of usals aangevinkt staat. Als je handmatig de satellieten er in wilt zetten is dat mogelijk met diseqc in geavanceerd.Dit is wel omslachtig maar het werkt wel. Als je handmatig de sats er in wilt zetten laat dit dan even weten dan wil ik je wel een stap voor stap beschrijving toe sturen. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen