Ga naar inhoud


[ONGEDIERTE] Last van mieren


sattools

Aanbevolen berichten

Sinds vorig jaar zomer hebben we enorm last van mieren in huis. Ons huis is van 2005 en heeft heftig te lijden gehad van nieuwbouw om ons heen, en het diverse malen aanleggen van wegen en bruggen om ons huis. Het resultaat is dat je maar ergens hoeft te kijken of je ziet een scheur of kier van tussen de 1 en 5 cm. Vorig jaar zomer kwamen hele hordes mieren binnen zetten door kieren in de vloer bij het raamkozijn. Alles afgekit, 1 dag later weer een andere opening gevonden etc etc. We zijn nu inmiddels een jaar verder en ik loop nog steeds met de kitspuit overal gaten te dichten, maar ze blijven maar komen. Ik vermoed dat er een gigantisch nest onder ons huis zit, maar wat kan ik verder nog doen? Als je voor mijn huis staat zie je nauwelijks mieren, in huis des te meer. Ik kan moeilijk mijn hele vloer in de mierenpoeder zetten met een klein kind van 3 jaar... Ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen...(en grappen over verhuizen heb ik al genoeg gehoord). Iemand?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kitten helpt echt niet, toch een bestrijdings middel inzetten op plaatsen waar je kind niet bij kan. Bij mij waren na een paar dagen verdwenen, ik heb ze niet meer teruggezien.

 

En anders professionele hulp inroepen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals je weet laten mieren een spoor achter waar de andere werkers gebruik van maken...

eenmaal zo'n Highway gevonden met als einddoel eetbaars (ook de kleinste kruimen) blijven ze komen

 

heel regelmatig schoonmaken met citronella oplossing (poetsmiddel van etherische olie van de sinaasappelschil)

kaneelpoeder strooien

 

gif strooien kan ook als stof in de ademwegen en op voedsel komen.

ciao

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mierengif kan helemaal geen kwaad voor de gezondheid van de mens.

 

Uiteraard moet je contact voorkomen, maar als het onverhoopt toch gebeurt, gaat er niemand aan dood.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
te meer. Ik kan moeilijk mijn hele vloer in de mierenpoeder zetten met een klein kind van 3 jaar...


mierengif = arseen (bij de meest verkochte producten)
arseen en kind onder de 6 jaar is zeer bedenkelijk (lees maar op internet)

dus het is zeker slim zoals je zelf schrijft niet daaraan te beginnen.
ciao

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien heel raar.

mijn moeder heeft overal bij de buitendeuren en -ramen een ouderwetse stuiver liggen in de kozijnen.

Geen mier te zien, terwijl toen ze er kwamen te wonen hele hordes rond liepen.

Een stuk puur koper lukt ook.......elek draad oid.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem in eerste instantie contact op met de gemeente en vraag of er een deskundige kan komen kijken of anders met het KAD in Wageningen.

 

 

We hebben momenteel last van oprukkende uitheemse soorten zoals de Argentijnse plaagmier.

 

Inlandse soorten hebben vaak maar een paar koninginnen maar die exoten hebben er soms honderden.

 

Als je niet weet wat voor soort het is

heeft bestrijding weinig zin.

 

Mieren zijn een lastige materie soort is vaak pas vast te stellen na een determinatie door een deskundige.

 

Beetje lukraak met bestrijdingsmiddelen zitten rommelen gaat echt niet werken als ik jou overlast zo lees.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
mijn moeder heeft overal bij de buitendeuren en -ramen een ouderwetse stuiver liggen in de kozijnen.

Geen mier te zien, terwijl toen ze er kwamen te wonen hele hordes rond liepen.

 

Ha ha, doet me denken aan de grap van die vent in de trein met een tros bananen. De schillen werden uit het raam gegooid tegen de leeuwen. Maar er zijn hier helemaal geen leeuwen! Kan je nagaan hoe goed het werkt...

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee jaar geleden had ik ook last van veel mieren in huis gekeken waar ze vandaan kwamen en "Finion mieren bestrijder" gehaald dat poeder één keer buiten gestrooid waar ze vandaan kwamen en binnen een paar dagen geen mier meer gezien al twee jaar.

 

Baythion mierenmiddel

Toelatingshouder: Bayer BV Mijdrecht

Als werkzame stof: foxim

Toxologische groep: organische fosforverbinding met cholinesterase remmende werking

 

Uiteraard is het gif maar het werkt wel. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Baythion mierenmiddel
Toelatingshouder: Bayer BV Mijdrecht
Als werkzame stof: foxim
Toxologische groep: organische fosforverbinding met cholinesterase remmende werking


Via google ook gevonden, schijnt er effectief te zijn, effe kijken of ze dat bij intratuin verkopen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kokend water... inderaad. Ik hoorde die tip ook, op de tegels in de tuin vlakbij de deur zaten ook hordes mieren... een waterkokertje kokend water in het vermoedelijke nest gekieperd, en daarna nog eentje in de "ongeving" en nu al 2 dagen geen mier gezien... kost geen geld en is niet giftig.

Overigens, een mierenlokdoosje hilps soms ook als ze in huis zitten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...