Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Analoge tv is een aflopende zaak. Door de komst van digi tv en internet+telefonie is er steeds meer bandbreedte nodig en die is er niet op de kabel. Dus zal men steeds meer analoge kanalen inleveren. Ook docsis 3 heeft 4 streams nodig en dus bandbreedte. En de kabelmaatschapijen kunnen andere aanbieders neerzetten waar ze willen, zij zijn immers nog steeds de eigenaar. Dus als er nog maar 10 analoge kanalen beschikbaar zijn is het voor tele2 ook niet meer interessant. Tenzij ze overstappen op digitaal.

Bovendien moet ik nog zien hoe het gaat met de service. Als je slecht beeld hebt moet je bij tele2 aankloppen en die moet vervolgens de kabelaanbieder aanspreken. Denk je nu echt dat de kabelaanbieder gaat vliegen om die storing te verhelpen?

Wat ik ook vreemd vind van de opta is om te zeggen dat kabel maatschappijen een monopoly positie hebben. Dan ben ik niet met hun eens. Als je een andere provider wilt kun je ook kiezen voor de sat, adsl of digitenne. Dus keus zat...

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

• Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kabel IS monopolie in de allermeeste gevallen, omdat je slechts 1 KABELaanbieder hebt. Een beetje concurrentie maakt het vaak beter en in een aantal gevallen goedkoper!

De analoge concurrente (blijkbaar alleen nog maar bij Ziggo en UPC??) is volgens mij een pril begin van betere tijden. Wie weet gaan nieuwe providers beter luisteren naar klanten die bijvoorbeeld alleen maar een internet abo willen via de kabel, en geen tv etc. Zelfs als de prijs van de losse abo's onveranderd zou blijven, zou het op die manier toch 16.50 goedkoper worden per maand omdat je geen verplicht pakket moet afnemen wat je niet gebruikt.

Op de vraag wat er goedkoper geworden is door marktwerking kan ik wel een paar dingen aanhalen... Telefoongesprekken via het vaste net zijn goedkoper geworden, en later ook weer duurder... maar nog steeds stukken goedkoper dan 18 jaar geleden, toen ik voor een gesprekje naar Duitsland ƒ 1.10 per minuut betaalde... Reken je dit om naar Euro's heb je ca 50 eurocent per minuut... en nu ben je afhankelijk van je provider tussen de 1 en 8 ct per minuut kwijt...

Energie is ook een voorbeeld... ik switch jaarlijks en dat geeft best een klein beetje lucht. Het verschil is in NL uitsrest klein, maar door doordacht te switchen levert het me toch ca 60 euro per jaar op.... vroeger kon je dat vergeten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Dat switchen is niet aan te beginnen
omdat er altijd wel addertjes zijn
die een normaal mens niet in de
pagina's tellende voorwaarden kan terugvinden.

switchen voor gas en electriciteit?? Dat is toch niet zo vreselijk moeilijk?

eerst kijk ik wat er mogelijk is via sites als gaslicht.com en andere sites.
Daarna bel eerst altijd eerst de leverancier die ik nu heb met de vraag wat ze voor me kunnen betekenen, wat de voorwaarden zijn als ik bij hun blijf. Is dit slechter dan wat ik nu heb, en slechter dan wat ik bij andere leveranciers vomnd, zeg ik dat ik zeer waarschijnlijk weg ga... een enkele keer helpt dat om de prijs naar het zelfde nivo te laten dalen... helpt het niet switch ik. De voorwaarden zijn voor mij vrijwel altijd duidelijk, en ik heb nog nooit problemen gehad n.a.v. een switch.
Bedenk dat het licht altijd brandt en er altijd gas is... dat heeft totaal niets te maken met de keuze van leverancier, het enige wat wijzigt is de prijs en de voorwaarden... als je die doorgelezen hebt, en begrepen hebt, is er niets aan de hand.

Maar goed... dit is volledig off-topic hier... we hadden het over kabel tv,die hopelijk eidelijk eens goedkoper wordt. wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Gast hummiesat
Geplaatst:

Stukken goedkoper ja... cry

Citaat:
Tele2 is gestart met aanbod voor kabeltelevisie

Door Jeroen Rosier, dinsdag 27 juli 2010 17:13

Submitter: Carfanatic, views: 5.892

Tele2 is dinsdag gestart met de verkoop van analoge kabeltelevisieabonnementen. De prijsvechter is het eerste bedrijf dat de concurrentie met kabelaars UPC en Ziggo op hun eigen netwerk aangaat.

Een standaardabonnement voor kabeltelevisie kost 15 euro per maand. Bij concurrenten Ziggo en UPC kost dat respectievelijk 16,45 en 16,80 euro per maand. Buiten een 'los' abonnement, biedt Tele2 nog twee pakketten aan; het triple-play-abonnement van 39,95 euro per maand bestaat uit een internetverbinding van 20mbit/s, telefonie en interactieve tv. Voor vijf euro extra krijgt de klant er analoge kabeltelevisie bij. "Dit biedt als voordeel dat klanten gemakkelijk een tweede, derde of vierde televisie aan kunnen sluiten zonder dat daar een extra kastje voor nodig is", aldus Remco Meerstra van Tele2.

Even leek het erop dat een kabeltelevisieabonnement voor 5 euro per maand zou kunnen worden afgesloten, maar dat is de meerprijs van een analoog kabeltelevisieabonnement naast de digitale ontvangst via iptv.

Na het openen van de kabelmarkt door de Opta moest Tele2, voordat het gebruik kon maken van het kabelnetwerk van UPC en Ziggo, deals maken met de kabelaars over de exploitatierechten. Het bedrijf betaalt voor iedere klant 8,46 euro per maand exploitatierechten aan de concurrerende kabelproviders. Ook waren contracten noodzakelijk met alle tv-zenders die worden aangeboden.

Vorige week werd bekend dat de BBC akkoord ging met het uitzenden van BBC 1 en BBC 2 door de prijsvechter. Daarmee was de grootste barrière geslecht. Meerstra: "Eigenlijk wilden we al direct vanaf 1 juli, toen het besluit van de Opta in werking trad, onze diensten via de kabel aanbieden, maar de lanceerdatum hing af van de contracten met de televisiezenders. Na het contract met de BBC eind vorige week, moesten nog enkele deals worden gesloten. Nu dat voltooid is, kunnen we kabeltelevisie vanaf vandaag aanbieden."

Analoge kabeltelevisie

Tele2 €15,00

UPC €16,80

Ziggo €16,45

Digitale tv + analoge kabeltv + internet + telefonie

Tele2 €44,95

UPC €45

Ziggo €51,50

Internetsnelheid bij triple play-abonnement

Tele2 20Mbit/s

UPC 25Mbit/s

Ziggo 22Mbit/s

Bron: Tweakers.net

Btw, de prijzen zijn ietsje eerder ook al gepost.

Geplaatst:

Ik betaal nu voor internet 20 mbts, telefoon incl. belkosten en tv (satelliet) excl. eredivisie live Euro 37,00 per maand. Bij de nieuwe aanbieder kost dit 45,--. Dus, ik verander niet.

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Dat kwartet van Tele 2 is dus niet 5 Euro, ook niet 5 Euro goedkoper........maar 5 hele Eurocent tov UPC.

1x bellen naar ze om lid van de club te worden haalt al heel mijn jaarvoordeel naar zijn grootje sick

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Dat kwartet van Tele 2 is dus niet 5 Euro, ook niet 5 Euro goedkoper........maar 5 hele Eurocent tov UPC.

Aha dat bedoelen ze dus met:
Kabel TV wordt een stuk goedkoper, namelijk een muntstuk! cry

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
er zijn inderdaad mensen die voor al hun diensten heen en weer gaan...
afmelden hier
aanmelden daar
voor stroom
voor gas
voor telefonie en data
en dus tv
wat blijkt / hopeloos gedoe met afspraken installatie / administratie en betalingen

nergens krijg je het juiste overzicht wat geleverd wordt
als je enkel bedenkt dat indien je voor een installatie van een monteur een halve dag vrij moet nemen (na eindeloos zelf te hebben gekloot aan het doehetzelfpakket) dan ben je al ruim duurder uit dan je oude abonnement.

om maar te zwijgen van de competentie van helpdesk / administratie en monteurs.

het genereert wel werk (dat klopt en is ook de bedoeling van onze burgervaders) maar het is niks goedkoper daar jullie de prijs ervoor betalen.

ciao

Of eventuele ergernissen als de overstap fout gaat, en de help-desk je van het kastje naar de muur stuurt. Die ellende is bijna niet in geld uit te drukken.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: Kimble

Aha dat bedoelen ze dus met:
Kabel TV wordt een stuk goedkoper, namelijk een muntstuk! cry

Heb je een probleem, 0900 bellen en het is kassa.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:
Citaat:
Een standaardabonnement voor kabeltelevisie kost 15 euro per maand. Bij concurrenten Ziggo en UPC kost dat respectievelijk 16,45 en 16,80 euro per maand.

Heb nu een Basis abo met daarbij het HD pakket
van CanalDigitaal voor € 15 per maand.

Waar praten we dan over ??
Geplaatst:

icm interactive tv + internet + telefoon van Tele2 krijg je kabel tv voor slechts 5 euro. Maar waarom zou je in hemelsnaam nog kabeltv nemen als je al digitale tv in je pakket hebt zitten dan? whistle

Geplaatst:
Origineel bericht van: inctrl
icm interactive tv + internet + telefoon van Tele2 krijg je kabel tv voor slechts 5 euro. Maar waarom zou je in hemelsnaam nog kabeltv nemen als je al digitale tv in je pakket hebt zitten dan? whistle

Niet alle ADSL-lijnen trekken het om twee televisies van signaal te voorzien, en drie wordt heel erg moeilijk.
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.