Ga naar inhoud

Kabel TV wordt een stuk goedkoper

Donkeyman

Aanbevolen berichten

De telefonie zou een open netwerk zijn, waar iedere speler een vergunning kan krijgen om het aan te bieden. Met de centrales geen enkel probleem en de marktspelers kunnen allemaal aanbieden.

Komt telefonie over de kabel binnen, hoe zit het dan ???

Mag een Tele2 wel telefonie over de kabel aanbieden en is RTV uitgesloten ??

Opvallend in de uitspraak is dat daar alleen wordt ingegaan op radio/televisie signalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben blij dat de rechter verstandig heeft geoordeeld. Wij als consument werden absoluut niks beter van het openstellen van de kabel. Nu kan de digitalisering tenminste doorgaan en niet meer worden tegen gehouden door prut aanbieders als Tele2.

Bovendien zal investeren in het netwerk een optie blijven. Als 3e partijen er bij waren gekomen zou dat nog maar de vraag zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch wel jammer. Enige concurentie is toch wel op z'n plaats. Nu kan ik helemaal niet kiezen. Helaas was die zogenaamde aanbieding van Tele-2 totaal ruk.

Overigens vraag ik me af of die digitalisering wel zo'n voortuigang is. OK het beeld is beter maar dat gelazer met al die kastjes, kaarten en afstandsbedieningen. Daar wordt ik niet vrolijk van.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ben blij dat de rechter verstandig heeft geoordeeld. Wij als consument werden absoluut niks beter van het openstellen van de kabel. Nu kan de digitalisering tenminste doorgaan en niet meer worden tegen gehouden door prut aanbieders als Tele2.

Dit is onzin. De oorspronkelijke kabelmaatschappij bleef in die situatie verantwoordelijk voor het zenderaanbod, en kon zenders verwijderen, dit werd dan in korting gebracht bij Tele2.

Uiteraard is dit alles een opstap geweest van de Opta voor een open kabelmarkt in welke modulatievorm dan ook. Maar je moet met analoog beginnen. je kunt namelijk niet meteen een DVB-C only aanbod geven en afrekenen zonder de analoge zenders uit te filteren/schakelen.

Uiteindelijk zou je dus ook gewoon een Tele2 smartcard kunnen krijgen voor de digitale kabel...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg jammer... hopelijk schakelen de mensen die een tele2 kabeltv abo wilden hebben nu over op digitenne of satelliet.

Door dit initiatief te stoppen is de monopolie positie op de kabel weer hersteld. jammer... en slecht voor de mensen die nu weer gewoon dieper in de buidel zullen moeten tasten dan nodig is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock

Uiteraard is dit alles een opstap geweest van de Opta voor een open kabelmarkt in welke modulatievorm dan ook. Maar je moet met analoog beginnen. je kunt namelijk niet meteen een DVB-C only aanbod geven en afrekenen zonder de analoge zenders uit te filteren/schakelen.

Uiteindelijk zou je dus ook gewoon een Tele2 smartcard kunnen krijgen voor de digitale kabel...

Dit zouden ze dan eerst moeten regelen met de kabelproviders, in de situatie die tele2 aanbood, zou je televisie moeten kijken via 2 verschillende aansluitingen uit de muur.

Ervanuitgaande dat men al kabel tv had, zal de situatie met het volledige pakket (telefoon, internet digitale tv en analoge kabel) er zo uitzien:

- men heeft de kabel aangesloten op de tv.
- Klant neemt tele2 voor 44,95 per maand.
- tele2 stuurt pakket op naar klant.
- Klant zet iptv ontvanger neer
- klant komt erachter dat er een extra kabel getrokken moet worden van internet en telefoon kastje (modem) naar televisie kastje (iptv).
- (optioneel) klant vindt dit maar lastig en blijft lekker analoog kijken

En dan heb ik het er nog niet eens over ht feit dat digitale tv en 20mbps internet van tele2 nog niet overal aangeboden kan worden.

Wanneer tele2 dvb-c aan kan bieden is het een ander verhaal:
- klant heeft analoge kabel op tv aangesloten
- klant stapt over naar tele2
- tele2 stuurt pakket naar klant
- klant zet dvb-c ontvanger neer
- klant doet kabel uit tv in dvb-c ontvanger en lust door naar tv met meegeleverde kabel.
- klant kan digitale tv kijken.

Die tweede optie is toch veel aantrekkelijker voor de gemiddelde consument?

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar 2700 mensen in totaal (1300 bij UPC en 1400 bij Ziggo) hebben aangegeven naar Tele2 te willen overstappen. Het zoveelste bewijs dat de OPTA geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Die hele opta kost ons met z'n alle al meer geld dan het dit hele gebeuren ooit zal opleveren. Bovendien ben ik van mening dat meer keus zelden leid tot een goedkoper product eerder een duuder product of kwaliteitsverlies.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Maar 2700 mensen in totaal (1300 bij UPC en 1400 bij Ziggo) hebben aangegeven naar Tele2 te willen overstappen. Het zoveelste bewijs dat de OPTA geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Die hele opta kost ons met z'n alle al meer geld dan het dit hele gebeuren ooit zal opleveren. Bovendien ben ik van mening dat meer keus zelden leid tot een goedkoper product eerder een duuder product of kwaliteitsverlies.

ben ik niet echt eens.... de "bevrijding van de kabel" werd gesmoord voordat het begon... en als je dan al 2700 mensen hebt die willen overstappen vóórdat het daadwerkelijk kon, vind ik erg veel. de meeste mensen kijken altijd eerst even de kat uit de boom voordat ze iets veranderen... logisch dat de grote meerderheid nog niets gedaan heeft.

Meer keuze lijdt vrijwel altijd tot een goedkoper product. Doordat er nu geen concurrentie is, heb je geen keuze om een goedkoper alternatief te nemen, en ben je gedwongen te betalen wat die ene maatschappij vraagt.
Kijk naar het telefoneren... de prijzen zijn achteruit gehold na de openstelling van die markt! een hele goede zaak was dat!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker jammer dat het al weer voorbij is. Zit zelf in Ziggo gebied. Nu zit ik niet meer te wachten op een analoge aanbieder, maar zou het wel heel fijn vinden als b.v. XS4ALL z'n internet diensten kan aanbieden via de kabel. Want dan ben ik meteen over. De kabel moet gewoon net als bij ADSL open zijn. Kan op die KPN koperdraadjes toch ook zelf kiezen welke provider ik gebruik. Dus waarom op de kabel dan niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht opdat die koperdraadjes van KPN ooit van de overheid was en dat bij de verkoop/verzelfstandiging bedongen is dat ook anderen van de kabel gebruik moeten kunnen maken.

De Cai daarintegen is vaak aangelegd door de gemeente of wijk en dat is later verkocht aan een kabelmelker die schermde met betere service lagere/gelijke prijzen en meer zenders.

Toen die eenmaal zoveel dekking hadden dat niemand meer op hun heen kon werd de kabel dichtgegooid voor buitenstanders zgn. omdat ze zoveel hadden geinvesteerd in de kabel dat het nooit rendabel zou worden als ze die ook voor anderen toegankelijk moesten maken.

En dat laatste wordt nu nog steeds geslikt zodat ze de kabeltarieven onnodig hoog kunnen houden met vaak een belabberde service.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het zoveelste bewijs dat de OPTA geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Die hele opta kost ons met z'n alle al meer geld dan het dit hele gebeuren ooit zal opleveren.

Ben ik niet helemaal met je eens, kijk maar eens naar de absurde hoge prijzen die de providers van mobiele telefonie berekenden aan hun klanten
De opta heeft toch maar mooi gezorgd dat die tarieven van onze mobieltjes de afgelopen tijd flink omlaag werden gebracht. Immers Nederland was de duurste in Europa met de mobiele diensten

Was even een zijsprongetje naar een andere tak van sport,
On Topic maar weer

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.