Ga naar inhoud


[POWERCAM] Goede keuze of beter wisselen?


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben eigenlijk totaal niet thuis in de Cam wereld. Ik heb vandaag een Powercam gekocht. Onecam staat op de module, maar de verkoper zei dat het een Powercam was.

 

Ik vroeg me alleen af of dat dit een goede keuze is. Dit omdat ik veel las over de Aston, maar de sat winkel deze niet had. De standaard CD module werkte bij mij niet zo goed, vandaar een alternatieve keuzen..

Deze vraag stel ik ook een beetje gericht naar de toekomst, met ondersteuningen enzo en ik kan hem nu nog ruilen indien een ander model beter/slimmer zou zijn...

 

Ik gebruik deze in mijn Rebox en op de eerste oogopslag lijkt deze goed te werken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had 3 cam's. Toen ik mijn Topfield 7700HDPVR had werkte de Powercam module verreweg het beste.

 

Maar nu in mijn Rebox 9000 heb ik mijn kaartje in de onderste kaartlezer zitten en gebruik de Powercam niet meer.

 

Zoek in dit forum maar eens op het woord PowercamPro en je zult voornamelijk positieve berichten lezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik had 3 cam's. Toen ik mijn Topfield 7700HDPVR had werkte de Powercam module verreweg het beste.

Maar nu in mijn Rebox 9000 heb ik mijn kaartje in de onderste kaartlezer zitten en gebruik de Powercam niet meer.

Zoek in dit forum maar eens op het woord PowercamPro en je zult voornamelijk positieve berichten lezen.


OK, dat geeft me al wat vertrouwen, tot nu toe werkt het ook lekker.. Als ik dan ook nog mijn kaartupdates binnen krijg, dan is het OK. Maar heeft de Powercam ook altijd wel goede ondersteuning gehad met Firmware updates e.d.? Denk b.v. aan de Seca3 kaartwissel?

Ik heb de cam gekocht omdat ik een TVV en een CD kaart gebruik, dit ging niet lekker in de Rebox. In het bovenste slot krijg je geen kaartupdates binnen en ik kreeg op sommige zenders altijd een "gecodeerde zender" melding bij gebruik. Nu ben ik daar gelukkig ook vanaf smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. Hij draaide bij mij altijd goed.

 

Houd je wel in de gaten dat je een opname (als je er een cam in hebt zitten) daarna nog handmatig decodeerd? Alleen bij de interne kaartlezer doet de ontvanger dat gelijk zelf.

 

En ik heb alleen de Seca 3 kaart van CanalDigitaal, dus dat gaat prima in de onderste kaartlezer.

 

Waarom de bovenste geen updates doorlaat is me ook een raadsel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik weet het niet. Hij draaide bij mij altijd goed.

Houd je wel in de gaten dat je een opname (als je er een cam in hebt zitten) daarna nog handmatig decodeerd? Alleen bij de interne kaartlezer doet de ontvanger dat gelijk zelf.

En ik heb alleen de Seca 3 kaart van CanalDigitaal, dus dat gaat prima in de onderste kaartlezer.

Waarom de bovenste geen updates doorlaat is me ook een raadsel.


Ik weet het, maar de melding "gecodeerde zender" vind ik erger dan het gecodeerd opnemen.
Ik heb nu de TVV kaart in de Powercam zitten, dus mijn meeste zenders komen via de CD kaart en deze zijn dan ongecodeerd.. Maarja, nu had i regelmatig helemaal geen opnames. Dit kon namelijk ook bij opnames gebeuren, waardoor de opname een lange zwarte film was, dat frustreerde dus ook erg smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toch nog even gekeken naar de updates voor deze CAM. Ik zie dat het update signaal staat op de Hotbird. In hoeverre is dit ook daadwerkelijk vaak nodig, dit omdat ik geen koppeling heb naar de Hotbird.. Kan je dit ook anders doen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi CronoS,

 

ik heb op de Powercam nog de firmwareversie 2.0 staan terwijl 3.2 de laatste versie is. In mijn Topfield TF7710HDPVR werkt hij echter prima. Echt noodzakelijk zijn de updates voor CD (en TVV) blijkbaar niet, althans tot nu toe. Omdat ik geen vaste schotel voor de Hotbird heb, heb ik een poosje geleden getracht via een campingschoteltje de Powercam te updaten, maar dat is mij toen niet gelukt. Op een andere manier updaten gaat volgens mij niet.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans3
Hoi CronoS,

ik heb op de Powercam nog de firmwareversie 2.0 staan terwijl 3.2 de laatste versie is. In mijn Topfield TF7710HDPVR werkt hij echter prima. Echt noodzakelijk zijn de updates voor CD (en TVV) blijkbaar niet, althans tot nu toe. Omdat ik geen vaste schotel voor de Hotbird heb, heb ik een poosje geleden getracht via een campingschoteltje de Powercam te updaten, maar dat is mij toen niet gelukt. Op een andere manier updaten gaat volgens mij niet.

Dus eigenlijk komen er bijna geen updates uit? Had je je powercam ook al bij de seca3 kaartwissel, is deze toen ook blijven werken, want dan heb je er echt weinig problemen mee smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel al een paar updates geweest maar die waren voor andere coderingen. Ook de seca3 kaartwissel heeft geen problemen opgeleverd.

Meestal is het niet alleen de cam of alleen de receiver, maar de combinatie die problemen kan geven. Een Rebox heb ik nooit gehad, dus daar kan ik niet over meepraten.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Frans3
Er zijn wel al een paar updates geweest maar die waren voor andere coderingen. Ook de seca3 kaartwissel heeft geen problemen opgeleverd.

Meestal is het niet alleen de cam of alleen de receiver, maar de combinatie die problemen kan geven. Een Rebox heb ik nooit gehad, dus daar kan ik niet over meepraten.

 

Thanks voor je antwoord, ik heb de winkel even gebeld en daar mocht ik ten alle tijden de kaart even meenemen en updaten via de hotbird indien nodig. Maargoed, ik hanteer eigenlijk ook altijd de regel "if it ain't broken, don't fix it " smile Dus dat is goed van toepassing met de cam, alleen updaten als je dus problemen hebt ..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, eerst wilde ik de firmware op de nieuwste stand hebben maar het gaat toch uiteindelijk om het tv-kijken en zolang als dat zonder problemen gaat is het toch prima? Als dat problemen geeft ben ik zo een paar straten verder in de winkel en heb het vertrouwen dat het goed komt. Veel plezier met je Rebox/Powercam!

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je informatie. Ik heb naar aanleiding van dit draadje besloten om hem te houden.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een bug gevonden i.c.m. CAM gebruik en de Rebox. Je kan niet voorruitspoelen met beeld op het moment dat je een opname terug wilt afspelen. maargoed, dat terzijde..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de PowerCam i.c.m. de Topfield-receiver wordt aanbevolen om alle coderingen behalve Mediaguard (Mosaic-S) uit te schakelen om zo de performance te verbeteren. Misschien geldt dat ook voor jouw receiver, of heb je deze stap al geprobeerd?

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Als ik hier goed lees, dan werkt de kaartenupdate in de Rebox 9000 voor tv vlaanderen via de bovenste kaartlezer. Werkt ie dan wel naar behoren in de onderste kaartlezer, en zoniet wat moet ik dan doen om die updates te ontvangen, want op dit moment krijg ik ze helemaal niet op mijn Rebox 9000.

Ik haal mijn tvvlaanderen kaart eruit en kan gelukkig heractiveren via mijn oude emubox. Maar eigenlijk zou het anders moeten kunnen ,niet?

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...