Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een van de recente enigma updates, vlak na het wk voetbal, is mij opgevallen dat het beeld bij bepaalde bewegingen (met name zichtbaar tijdens voetbal) niet altijd meer vloeiend is. Je ziet zo nu en dan een soort van kortstondige vertragingen/gehakkel optreden.

Ik weet dit niet zeker maar volgens mij is het ontstaan sinds de keuze optie "ververs ratio: 50/60hz/multi" is toegevoegd in de videoinstellingen?

Zie ik spoken of hebben meerdere mensen de schokjes gezien.

Geplaatst:

heb je 'm soms op 60 staan?

is mij ook wel es opgevallen toen ik een 800 had

en deze op 60 had staan....

vooral bij snelle verschuivende beelden

lijken er dan minuscule hikjes/schokjes in de weergave te zitten.

Geplaatst:

Heb 'm (uiteraard) op 50hz staan.

Het viel mij onlangs als eerste op bij de HD voetbalwedstrijden op Eurosport-HD, en dacht dat aan de zender zelf zou liggen, maar nu zie ik het ook bij de afscheidswedstrijd van Gio op RTL7-HD.

Het treedt overigens sporadisch op, dus zo nu en dan. Ik kan me voorstellen dat sommigen het niet eens opmerken, je moet vrij gecontreerd kijken.

Geplaatst:

Heb je de 100hz op je tv wel uit staan?

Ik had die laatst per ongeluk aangezet, en dat zie je vooral bij bewegende beelden dat het een stukje minder wordt.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

Op de panasonic heb ik dat ook als de optie "intelligent frame creation" aanstaat.

Standaard staat die aan, na uitschakelen is het beeld vloeiend.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

Op de 800 treedt het probleem overigens niet op, alleen op de 8000.

De tv staat goed ingesteld.

Ik zal de 8000 binnenkort eens opnieuw flashen, mogelijk verhelpt dat het probleem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen