Snuffer Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Ik maak gebruik van een 1 TB HDD deze tikt reglmatig en dan staat het beeld even stil (bij opnames). Kan het zijn dat de schuif niet geschikt is voor de ontvanger?? Tevens heb ik en dit is alleen bij opnames dat ik de cam opnieuw moet opstarten er is dan bij de opname als bij het kijken geen beeld. Dit is erg vervelend voor diegene die in de slaap kamer kijkt. Je snapt het gebeurt dan het meeste natuurlijke. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Lijstje met hdd's (OK) je zult toch even de disk moeten bekijken, wat voor merk en type het is aangaande de compatibiliteit maar het kan ook zijn dat het geen 100% disk was toen je 'm kocht tikken klinkt sowieso niet lekker, voor een hdd geen goed teken. ciao edited: evenwel de stroom plug en sata connector eens goed bekijken bij slecht / gammel contact kan dat ook voorkomen. Second Life Mungo Parker
satvet Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Dat tikken is hoogstwaarschijnlijk de kop die zich weer even moet resetten door naar de "ruststand" terug te gaan. Daardoor kan deze even niet lezen/schrijven, vandaar de stilstand. Een goede ruime buffer kan dit voorkomen. Vroeger was dit heel normaal......
Snuffer Geplaatst: 26 juli 2010 Auteur Geplaatst: 26 juli 2010 Kan ik deze buffer instellen ergens in het menu of is dit de buffer van de schijf??? TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 dat is hier niet van toepassing snuffer, de aantal MB's aan cache (buffer) hebben er niks mee te maken en zijn ook niet per firmware/software of menu instelbaar. ciao Second Life Mungo Parker
Hoax Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Als je niet aan het openemen of aspelen bent van de HDD staat deze uit of in standby .. als je wilt gaan opnemen kost het een paar seconden voordat de hdd voldoende power heeft en het disk toerental op gang is (wat je hoort is de mechanica die in werking wordt gezet). Je kan evt. snellere hdd kopen met wat minder ms toegang tot hdd en hoger toerental (mits mogelijk in jouw situatie). Maar veel zal het niet uitmaken. Weet niet hoe het met de externe poorten zit (misschien worden deze niet in standby gezet?). Of anders misschien via een usb key opnemen dan zel je er ook wel minder last van hebben. Maar goed dat zou je even moeten proberen. Persoonlijk ben ik er wel blij mee dat de hdd's uit/standby gaan, ze gaan zo een stuk langer mee en t scheelt een hoop warmte ontwikkeling
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 je reageerde wellicht op snuffer zijn vragen... even als toelichting principieel moet je dus ervan uitgaan dat de "geteste vaste schijven uit de lijst" die jij ingebouwd hebt prima werken vanuit standby en per timer zelfs vanuit deepsleep (met de nieuwere images met drivers) snuffer gebruikt (zoals ik weet) een van de nieuwste images VTI 1.3 master dus die voldoet je CCcam mag daardoor geen crash ondervinden (als separate kwestie hetgeen snuffer melde in zijn vraag) de spin-up kan echter indien de vaste schijf niet jofel is en/of de connectors niet goed zijn allerlei spanningspieken veroorzaken waardoor er "denkbaar" iets fout gaat met de receiver in het algemeen. de kwestie die nog beantwoord moest worden is welke disk NU in de VU+ DUO zit. ciao Second Life Mungo Parker
satvet Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch dat is hier niet van toepassing snuffer, de aantal MB's aan cache (buffer) hebben er niks mee te maken en zijn ook niet per firmware/software of menu instelbaar. ciao Heeft er wel mee te maken, als je schijf een grote buffer (cache) heeft (en ja, dat is een vaste eigenschap van de HD, dan heeft de schijf de tijd om de kop te calibreren, de datastroom blijft dan ononderbroken doorgaan. Vandaar ook dat vanaf een zeker moment HD's werden aangeduid als geschikt voor video, hierbij moet je juist een ononderbroken datastroom hebben, bij laden van een programma of tekstbestand maakt het niet uit dat de datastroom even onderbroken wordt. Maar als je HD te vaak de koppen moet calibreren, kon dat wel eens het begin van het einde zijn. Hier wat leesvoer
DeBeek Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Erg mooi omschreven, Maar een Harddisc die tikt (click of death) staat op het punt om het loodje te leggen.
satvet Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Hoeft niet, ik heb er eentje al vele jaren draaien (oud beestje) die erg luid laat horen dat hij aanwezig is, al vanaf dag 1. Maar dat is kop die even kalibreert en geen tik zoals je via de eerdere link kunt horen in diverse toonzettingen.
Hoax Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 wanneer is het tikken nu precies? bij het starten van een opname of bij het terug kijken van een opname? als het bij t starten is is er niks aan de hand .. als de hdd echter constant blijft tikken kan dat idd niet gezond zijn
Snuffer Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Het tikken komt zomaar terwijl er een opname is of dat er wordt afgespeeld. O ja merk weet ik niet wel dat het een HDD van een laptop is zo een heel kleintje. Bij het starten is er niets te horen, er is ook geen duidelijk verband met het tikken of iets te merken. Conclusie de HDD is dus van een mindere Q en zal vervangen moeten worden door een betere mooi is het al Vaderdag nee jammer morgen maar even een andere halen. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen