Ga naar inhoud


HD camcorders advies gevraagd


Aanbevolen berichten


HD camcorders met een goede prijs- / kwaliteitsverhouding zijn er intussen genoeg te vinden.

De vraag is alleen, wat wil je uiteindelijk met de HD opnamen doen, rechtstreeks op een HD TV afspelen en verder niets of wil je de HD opnamen ook nog al dan niet op de PC bewerken?

Wil je Full HD 1920x1080 of mag het een onsje minder?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je eerst even moet bepalen hoeveel geld je precies uit wil geven.

Voor 800 euro heb je een uitstekende camcoder van Panasonic, de hdc-sd700. Die filmt zelfs in 1080P-kwaliteit op een SD kaart... maar lager kan uiteraard ook, en dan kan je meer opnemen op dezelfde datakaart...

De vraag is echter of je 800 euro wil uitgeven aan een camcorder.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was laatst een testje met betaalbare HD camcorders (rond 400 euro) bij hardware info. Panasonic en Samsung kwamen er erg goed uit, vooral bij weinig licht situaties.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie informatie. De wens is dat we thuis een verzamel filmpjes kunnen maken van de nieuwe spruit. Zodat we deze door middel van bijv. dvd kunnen verspreiden in de familie kring. Zit er nog veel verschil in full HD en HD ready camcorders? Mij motte is altijd. Ik betaal altijd iets meer als het echt een goede toegevoegde waarde geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan je omstandigheden. Heb je een gemiddelde tv van zeg 40" en je zit er 2 meter of meer vanaf zie je het verschil niet tussen 1080P en 720P

 

Kijk vooral naar je portemonnee. Emotie is in dit geval veel meer waard dan absolute kwaliteit.

 

Ik heb altijd gezegd: komt er een kleine, neem een video camera en zorg dat je die een maand van te voren hebt. Dan kan je er mee leren omgaan en je weet wat de zwakke punten van de camera zijn. Is het eenmaal zover heb je geen tijd meer om eerst in het boekje te gaan kijken hoe je iets in moet stellen.

 

Houdt hem altijd zo veel mogelijk binnen handbereik. Wees niet zuinig. Je kunt altijd weggooien maar iets wat niet opgenomen is.......

 

De mensen die de raad opvolgden zijn dankbaar degene die het onzin vonden hebben meestal spijt.

 

Trouwens de opnamen worden nog veel leuker als je ze over een paar jaar terug kijkt.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens naar een fotocamera die in HD kan filmen. Ik kocht onlangs een nieuw fototoestel voor mijn echtgenote en maakte een opname in HD. Ik stond verbaasd van de kwaliteit.

Zo heb je 2 toestellen voor de prjs van 1.

 

Neem een SD kaartje mee naar een fototoko en leg opnames van diverse camera's vast op dit kaartje. Kan je thuis rustig kijken wat jij het beste vind. Ik deed dit bij die Duitse mediastunter en de verkoper gaf mij groot gelijk en was mij zeer terwille.

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fotocamera's die filmen en filmcamera's die foto's kunnen maken... ja, inderdaad... die bovengenoemde camcorder maakt ook foto's, en als ik eerlijk ben, heel erg mooie foto's... mijn vader heeft dat ding onlangs gekocht en ik zag afgelopen weekend de resultaten van een paar weekjes stoeien met dat ding...

Mijn bescheiden mening blijft echter dat als je ook foto's wil maken, je gewoon een fotocamera moet kopen en omgekeerd... dat het "kan" is erg leuk en kan handig zijn, maar het blijft slechts een gadget in mijn ogen.

 

Het grote voordeel van filmen op memorycards is dat je geen tapes meer hoeft te kopen, en dat je minder bewegende delen in je camcorder hebt die verslijten door gebruik. Nadeel is dat je een "goede" computer nodig hebt omdat je je beelden een beetje moet kunnen bewerken en je moet ze ergens op bewaren! Externe drives zijn een goed middel... dvd's alleen zou ik niet aandurven, omdat ik niet weet of je ze überhaupt nog kan lezen binnen 20 jaar... (en dan worden die opnames extra leuk!). Ik heb het niet alleen over de dvd zelf of die nog leesbaar is, maar gewoon de techniek in het algemeen... is de standaard nog hetzelfde zodat je alles nog kan lezen/kijken? Let daar dus ook goed op.

 

De eerder genoemde camcorder heeft overigens ook een vrij goede beeldstabilisatie... dat is erg belangrijk als je uit de losse hand gaat filmen. En ik vermoed met kleine kinderen dat dat erg vaak zal gebeuren. Je ziet het verschil erg duidelijk tussen deze camcorder en een die een veel minder goede stabisisatie heeft... het beeld golft niet op en neer, maar is zonder statief toch erg rustig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

na aanleiding van de vraag en de commentaren/antwoorden heb ik ook nog eens gezurved op internet.

je gelooft je ogen niet hoeveel er zijn en hoe goedkoop (?) dergelijke tegenwoordig al aangeboden worden.

 

over enkele maanden zijn er weer nieuwe modellen en types met nog meer en nog beter.

 

overigens niet iedereen is een goede regisseur

beter 1 goede foto dan 100 slechte filmpies

 

fotograferen met als resultaat dat ene beeld is wat mij betreft nog de mooiste documentatie van het o zo snel voorbij snellen van 't leven.

 

de on topic keuze is echt 100% gekoppeld aan budget en aanleg tot filmen.

ciao

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

overigens niet iedereen is een goede regisseur
beter 1 goede foto dan 100 slechte filmpies


Dat ben ik met je eens... ik ben ook een fotograaf, en geen filmer wink Mijn vader filmt veel, zit in een filmclub etc... vandaar dat ik er wel e.e.a. van afweet.
Ik denk dat als je een baby/kind hebt, het erg leuk is om naast foto's ook films te hebben... dat is gewoon heel erg leuk om er later naar te kijken. Een filmpje, hoe slecht gefilmd maakt niet uit, is altijd beter om weer in de sfeer te komen als je met de familie voor de buis zit om de oude tijden te laten herleven... Je moet gewoon allebei doen volgens mij... maar omdat de vraag over camcorders ging, lijkt het me logisch om het daar over te hebben.

Als je een camcorder gekozen hebt loont het altijd de moeite om even te shoppen... prijsverschillen lopen op tot meer dan 100 euro .

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

blush

ja ieder ziet z'n foto of film pogingen na ugh jaren nog eens

en ofschoon Joseph Beuys stelde dat iedereen kunstenaar is de poging ook een eerbetuiging en hoef je geen schroom te hebben

 

(minder geslaagde films, daar is de familiare band sterk genoeg voor)

 

dus film er op los... :D

net als andere beginners kun je sowieso ook opwaarderen naar beter en nieuwer.

 

ciao

 

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen maand de Full-HD camera van Panasonic (HD-SD66) gekocht voor Euro 350,00, ik weet niet of dit je prijsklasse is. Maar deze camera heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Het is mijn tweede HD camera.

 

Deze is heel goed vergelijkbaar met de Sony HDR-Cx115, beide SD kaart Full-HD camcorders. Ik heb uiteindelijk de Panasonic gekocht omdat deze een optische Stabilizer heeft en bij low-light condities beter beeld heeft en meer mogelijkheden om zaken handmatig in te stellen.

 

 

De nieuwe generatie consumentencamera's van de marktleiders zoals JVC, Canon, Panasonic en Sony zijn allen Full-HD. De vorige generatie was veelal twee keer zo duur en vaak nog minder specs. Ook de nieuwe Canon en JVC camera's zouden dus inmiddels in deze prijsklasse interessant zijn.

 

Ik zou dus voor Full-HD gaan, zo een camera ga je als het goed is toch minimaal 5 jaar gebruiken en de opnames gaan nog langer mee en ik ga er vanuit dat dan de schermen weer een stap dichter bij de thuisbioscoop komt met minimaal full HD in grotere formaten.

 

Mijn Pana heeft een flinke accu voor bijna 2 uur plezier, een grotere zoom (25x), en ook heel belangrijk, een indrukwekkende stereo zoommicrofoon (getest in de opnames van een klassiek concert op 50 meter afstand op statief waarvan ik nu al een DVD/Blu Ray heb gemaakt). Ik kan maar een nadeel van deze budgetcamera vinden, geen externe aansluitingen voor een microfoon en koptelefoon, maar dat is dus bewuste keuze omdat dit nu features zijn voor de duurdere range.

 

Een interne harde schijf is niet nodig, met 8 gb/ 16 GB SD kaartjes kom je al ver.

 

Op de volgende test-site site kun je twee of meerdere camera's selecteren om te vergelijken.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...