Ga naar inhoud


HD camcorders advies gevraagd


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zit op dit moment een beetje ver weg om een goed antwoord te geven. (Op 77 Graden oost).

Welke kamera je kiest wordt vooral bepaald, wat je er precies mee wilt gaan doen.

Voor het familie video archief zou ik een wat handzamere kamera kiezen, die gemakkelijk is mee te nemen, en daardoor ook de onverwachte momenten kan draaien.

 

Ikzelf heb de Sony FX-7, waarover ik heel tevreden ben, en een Manfrotto Fluid-Head, incl. een 521 pro remote control voor het betere reportagewerk.

Dit is een opstelling, vooral bedoeld wanner je hogere kwaliteitseisen stelt, en ook eens zonder alle ingebouwde automaten wilt werken.

 

Verder zal je wat met je opnames moeten gaan doen, video nabewerking is ook niet ieder zijn hobby, en erg tijdrovend.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat mijn camera met een interne SD kaart werkt, is de eerste stap van het snel kunnen monteren al genomen, je kunt deze immers uit je camera nemen en in de kaartlezer van je PC doen. Het MPEG4 formaat zorgt ervoor dat je niet of te converteren als je wilt gaan monteren en deze daarna klaarmaakt in een gangbaar HD formaat met optimale Full-HD compressie.

 

Ik gebruik daarvoor Muvee Reveal, daar kun je supersnel mee monteren, zeker als je een Nvidia Mpeg4/acceleratie processor hebt op je grafische kaart of moederbord. Met de andere geteste pakketten had ik wat problemen met het AVCHD formaat.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik zit op dit moment een beetje ver weg om een goed antwoord te geven. (Op 77 Graden oost).
Welke kamera je kiest wordt vooral bepaald, wat je er precies mee wilt gaan doen.
Voor het familie video archief zou ik een wat handzamere kamera kiezen, die gemakkelijk is mee te nemen, en daardoor ook de onverwachte momenten kan draaien.


Als u weer terug bent in thuis haven. Kunt u misschien een mij verder adviseren waar ik moet opletten. Bij het kopen van een HD camcorder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv,

 

Dit is natuurlijk het betere spul erg professioneel. Daar zal de gemiddelde hobbiest alleen van kunnen dromen.

 

Blijft het feit dat er een enorme prijserosie in het onderste segment heeft plaatsgevonden het laatste jaar. Nu koop je de prijs van wat een goede SD camera een jaar geleden koste een uitstekende Full-HD camera.

 

Maar een 3 ccd camera zorgt wel dat je prijs zo verdubbelt, ook nu nog. Ik zie het verschil bijna niet, de huidige video-processoren zijn zo goed geworden, en vaak zitten in de populaire camera's afgeleide techniek van wat voor de prof. reeks wordt ontwikkeld.

 

@Ventura,

 

Kijk nu eens op die sites die jij al als tips hebt gekregen, daar kom je heel ver mee, staat ook EEN UITLEG . En ga voor een van de marktleiders. Met de nieuwste (2010) generatie van bijv. Sony, Panasonic en Canon kun je echt geen buil vallen. Het zijn dan de details of juist de aanbieding van de Markt op de hoek die je dan over de streep moeten trekken.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Pff...Het blijft lastig zoeken. Een goede HD camcorder met juiste prijs kwaliteit verhouding.


Je moet eerst een aantal wensen/eisen op papier zetten met uiteraard een prijsindicatie.

Er is geen 1 camera die aan alle wensen voldoet.
Als je bij een camera een leuke extra hebt mis je soms weer iets anders.

Belangrijke dingen om op te letten:

Optische zoom ipv digitale. Digitaal is gewoon het uitvergroten van het beeld. Daardoor wordt het ook minder scherp en korrelig.

Opslag medium. SD kaart is wel handig (geen bewegende delen)

Accu capaciteit. Hoelang kun je 1 accu gebruiken? Hoeveel kost een extra accu? Zijn ze er ook in grotere capaciteit? Kun je de accu opladen buiten de camera?

Beeldstabilisatie. Bijna een must. Optische is beter dan digitale maar ook duurder.

Gevoeligheid. Hoe gaat hij om met weinig licht? Vooral belangrijk voor in huis opnemen zonder extra lampen te hoeven gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
ik heb een hd camrecorder panasonic,maar sinds ik er een
digitale camera erbij hebt gekocht [panasonic dmc-tz8]
gebruik ik het die het meest, hij filmd ook in hd.
perfect!


Daar zie je maar weer, het zijn net de eisen wat je stelt.

Ik heb zelf ook de Panasonic Lumix DMC-TS1 en kan goed vergelijken. De Lumix bewegend beeld/video opnames zijn inderdaad voor de familie shoots voldoende, als je de beperkingen accepteert zoals geen full-hd (720p), geen Intelligent Auto video modus, kwalitatief mindere (mono) geluid opnames zonder geluidszoom, mindere beeldstabilisatie, mindere accu, geen HDMI aansluiting en kwalitatief mindere zoom en minder gevoelig bij avond opnames etc.

Wil je die kant uitgaan, dan overweeg de Lumix DMC-FX700, deze is binnenkort beschikbaar en is qua video ook een topper, full-hd, Dolby digital en HDMI. Deze zal in NL schat ik rond de Euro 350,00 gaan kosten.

Ik heb bewust voor de losse camcorder gekozen omdat deze gewoon met meer zorg behandeld wordt als een losse foto camera die zo in je zak zit tijdens de vakantie. Die foto camera's houden het bij mij max. 2 jaar uit, daarna zijn ze versleten of kapot gevallen. Een Camcorder zit altijd in een tasje, is wat minder handzaam en wordt ook door de andere familieleden met meer respect behandeld. Maar goed er zijn ook genoeg mensen die 10 jaar met een foto camera doen, het is dus zeer persoonlijk. De Panasonic Lumix DMC-TS1 is met name gekozen omdat deze wat schokbestendig is en geen bewegend optiek heeft. Ben benieuwd hoelang deze het volhoudt.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goede HD camcorder onder de 700 euro. Het is de Panasonic HDC-SD60 geworden.

De reden dat deze het is geworden is; 1; makkelijke bediening, knoppen zitten op de goede plaats en je hoeft niet het menu in; belangrijke knoppen zitten op de camera of op het touchscreen. 2; Goed beeld bij weinig licht. 3; Groothoeklens van 35mm. 4; accu op de achterkant, past dus ook een grotere op.

Vantage HD8000s/500gHDD, Diseqcmotor, 80cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TGeert
Ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goede HD camcorder onder de 700 euro. Het is de Panasonic HDC-SD60 geworden.
De reden dat deze het is geworden is; 1; makkelijke bediening, knoppen zitten op de goede plaats en je hoeft niet het menu in; belangrijke knoppen zitten op de camera of op het touchscreen. 2; Goed beeld bij weinig licht. 3; Groothoeklens van 35mm. 4; accu op de achterkant, past dus ook een grotere op.


als je zo vaak stelt:
Citaat:
Pff...Het blijft lastig zoeken. Een goede HD camcorder met juiste prijs kwaliteit verhouding.


dan is wellicht enkel de aankoop berichten plaatsen ook al een hulp

ooit moet je kiezen.

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...