Ga naar inhoud


[DM7000] verbinding maken met pc


Gast eagledriver

Aanbevolen berichten

Gast eagledriver

hallo ik heb sinds kort een dm7000, nou wil ik verbinding maken met mijn pc.

nou heb ik een utp kabel van de dm7000 naar de router gelegd (afstand 20 meter) ip adres automatisch door de dm ingesteld

werkt de verbinding perfekt (via o.a filezilla).

maar nu heb ik een pc naast de tv/dm7000 staan (afstand 50 cm) maar krijg via een utp kabel geen contact met mijn pc.

heb ook al een gekruisde utp kabel geprobeerd maar dit werkt ook niet. nijn pc is aan internet gebonden via een draadloos usb stick. heb de ip instellingen automatisch laten bepalen door de dm7000 en ook al diverse instellingen handmatig geprobeerd maar geen resultaat.

wie weet wat ik verkeerd doe want ik zie het even niet!!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
heb de ip instellingen automatisch laten bepalen door de dm7000

Dit is een verkeerde veronderstelling. Als je de dm 7000 op dhcp zet, dan zal de aangesloten router het IP nummer uitdelen ( dus ook bepalen ).

Ik gok, dat je de dreambox nu via een crossed over UTP kabel aan je pc hebt hangen. Dan zul je alle IP instellingen handmatig moeten doen. Zorg er voor dat er geen dubbele IP nummers voorkomen in je netwerk.
Voor een leek is dit een nogal ingewikkeld iets.

Veel gemakkelijker is, de dm 7000 gewoon aan de vaste utp kabel laten.
Draadloos PC ( bijv. laptop ), verkrijgt ook via de router een IP range in dezelfde range als de dreambox.
Nu even heel simpel, even controleren, welke IP de dreambox heeft en surf daar gewoon naar toe. Problem solved.
Voorkom wel dubbele IP nummers, anders gaat het niet werken.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eagledriver

De dm7000 hangt op dit moment via een utp kabel aan de router.

de pc staat naast de dreambox en gaat draadloos naar de router.

De dm7000 met een kabel aan de router laten zitten is geen optie kabel loopt dwars door huiskamer,keuken naar de meterkast waar de router hangt!!!

Pc staat naast de dm7000, dan moet het toch mogelijk zijn dat de dm7000 via utp kabel kan comuniceren met de pc!!!

alleen ik krijg het zo niet werkend.

de instellingen zijn op dit moment met dhcp ingeschakeld

192.168.2.3

255.255.255.0

192.168.2.1

192.168.2.1

 

en met dm7000 rechtstreeks aan pc en met dhcp ingeschakeld

192.168.0.0

255.255.255.0

192.168.2.1

192.168.2.0

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een vaste UTP kabel naar je router maar het kan ook wel zoals jij wil.Voor het gemak zou ik alles in je netwerk een vast IP adres geven, bijv :

 

Router 192.168.1.1

PC (draadloos->router) 192.168.1.10

PC (ethernet->dreambox) 192.168.1.20

DM (->PC)192.168.1.21

 

verder overal invullen:

 

subnet 255.255.255.0

gateway 192.168.1.1

DNS 192.168.1.1

 

Aangezien de DM een 10/100 Mbit verbinding heeft moet je een crosscable gebruiken naar de PC.

 

Wil je met de DM ook op internet kunnen komen dan moet je in windows de ethernet adapter "bridgen" met de draadloze adapter, en je PC moet natuurlijk aan staan.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eagledriver

nou heb deze instellingen geprobeerd en naar mijn eigen adressen ingesteld in de 12.16.2.1 serie want daar werkt mijn systeem mee he!!!

maar het werkt niet!!!

laat hem voorlopig aan de kabel hangen kan nu in elk geval aan de zendelijsten gaan werken en de nodige updates erin zetten.

wie weet er een goede zenderlijst, want de joske en de henksat lijsten vind ik a, niet up tot date ,als ik ga googelen krijg ik allen maar lijsten van 2009 en de laatste versie is ook alweer van mei 2010.

en de lijsten zijn niet erg gebruiksvriendelijk met de vele boeketten en de vele dubbelingen. ik heb er een hoop werk aan om hier een fatsoenlijke lijst van te kunnen maken.

dus als iemand een sugestie heeft laat het dan even weten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eagledriver

wie weet er een goede zenderlijst, want de joske en de henksat lijsten vind ik a, niet up tot date ,als ik ga googelen krijg ik allen maar lijsten van 2009 en de laatste versie is ook alweer van mei 2010.
en de lijsten zijn niet erg gebruiksvriendelijk met de vele boeketten en de vele dubbelingen. ik heb er een hoop werk aan om hier een fatsoenlijke lijst van te kunnen maken.
dus als iemand een sugestie heeft laat het dan even weten


Suggestie: Zelf je lijsten maken.
Zeker voor E1 boxen verandert er nagenoeg niks, dus de lijsten van mei voldoen nog steeds.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...