Ga naar inhoud


Groot-Brittannië wil online tv-taks


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:

Groot-Brittannië wil online tv-taks

 

door onze redactie

AMSTERDAM - De Brtise regering denkt na over manieren waarop mensen die geen tv hebben, maar wel online BBC-programma's kijken, toch kijk- en luistergeld kunnen betalen. De tv-taks die in het land voor de publieke omroep betaald wordt, geldt namelijk niet voor online kijkers.

 

In Groot-Brittannië betalen mensen die in het bezit zijn van een radio of tv kijk- en luistergeld. Dit is één van de manieren waarmee de BBC gefinancierd wordt. Mensen die geen tv hebben, hoeven dit niet te betalen. Zij kunnen echter wel via internet dezelfde programma's bekijken.

 

Minister van cultuur Jeremy Hunt stelt nu dat hij samen met de BBC wil kijken naar manieren waarop deze mensen toch kunnen meebetalen. Hij sluit echter een pc-taks, waarbij Britten ook automatisch kijk- en luistergeld zouden moeten betalen als ze een computer thuis hebben staan, uit. Dat meldt de Daily Mail.

 

"We denken dat één van de redenen dat we enkele van de beste tv-programma's ter wereld maken, is dat verschillende soorten inkomsten hebben. Nu moeten we echter kijken naar nieuwe manieren om deze gelden te innen, omdat de technologie zo snel verandert," aldus Hunt.

 

Het nieuwe plan moet in ieder geval in 2011 in werking gaan.

 

In Nederland is het kijk- en luistergeld in 2000 afgeschaft. Als compensatie werd de eerste schijf van de inkomstenbelasting met 1,1 procentpunt verhoogd.

 

 

 

Bron: Telegraaf (Internet-Editie)

Auteur: Redactie Telegraaf

Datum: 26-10-2010 @ 10:14

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Britten kunnen zelf beslissen of ze voor televisie en radio willen betalen of niet. Dat kunnen de Nederlanders helaas niet meer. Dus dit is eigenlijk ook een logisch vervolg, betalen voor online tv.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
De Britten kunnen zelf beslissen of ze voor televisie en radio willen betalen of niet.


Nou nou zo vrijblijvend is het niet je moet zelfs nog voor een zwart-wit TV betalen en een TV licentie kopen.
Vroeger was hier ook zo'n een dienst "kijk en luistergeld". laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: vincent1971
De Britten kunnen zelf beslissen of ze voor televisie en radio willen betalen of niet.


Nou nou zo vrijblijvend is het niet je moet zelfs nog voor een zwart-wit TV betalen en een TV licentie kopen.
Vroeger was hier ook zo'n een dienst "kijk en luistergeld". laugh


En hier betaal je dus ook als je geen televisie en of radio hebt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971

En hier betaal je dus ook als je geen televisie en of radio hebt.


En dat is maar goed ook. Enkele tientallen jaren geleden was het logisch niet de hele bevolking te laten betalen voor programma's die maar een deel ten goede kwamen. Op het moment dat het aantal mensen zonder TV (of radio) nihil is, is dat niet logisch meer. Het innen van het kijk- en luistergeld kostte alleen maar geld, via de Belastingdienst gaat dat stukken efficiënter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken in de tijd dat ik net getrouwd was en mijn huis betrok in 1990.

 

Na er hooguit een week te wonen een inspecteur aan de deur van de dienst telecom met de vraag of ik televisie zat te kijken.

 

Ja, was mijn antwoord (domme vraag, vanuit de stoep voor de deur kon je zien dat de televisie aan stond). Toen kwam de mededeling dat ik zwart zat te kijken omdat ik geen luister/kijkgeld betaalde.

Ik heb de man toen uitgelegd dat ik er koud een week woonde en de kabel gewoon werkte en dat ik zet te wachten op een acceptgiro, omdat ik het huis net had gekocht.

 

Dat was dus niet zo en moest het op het postkantoor aangeven. Het bleef bij een berisping en kon die week naar tante post om zo'n kaart in te vullen.

 

.....wat een beroep zeg..... gluren bij mensen naar binnen of ze stiekem tv kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland bestaat er al zo iets.

Daar moet je voor elke computer kijk en luistergeld betalen, die op het internet kan worden aangesloten.

 

Op dit moment loopt er een proefproces over een electronische kassa, met een internet aansluiting, waaarvoor ze ook geld wilde hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Doet me denken in de tijd dat ik net getrouwd was en mijn huis betrok in 1990.

Na er hooguit een week te wonen een inspecteur aan de deur van de dienst telecom met de vraag of ik televisie zat te kijken.

Ja, was mijn antwoord (domme vraag, vanuit de stoep voor de deur kon je zien dat de televisie aan stond). Toen kwam de mededeling dat ik zwart zat te kijken omdat ik geen luister/kijkgeld betaalde.
Ik heb de man toen uitgelegd dat ik er koud een week woonde en de kabel gewoon werkte en dat ik zet te wachten op een acceptgiro, omdat ik het huis net had gekocht.

Dat was dus niet zo en moest het op het postkantoor aangeven. Het bleef bij een berisping en kon die week naar tante post om zo'n kaart in te vullen.

.....wat een beroep zeg..... gluren bij mensen naar binnen of ze stiekem tv kijken.
Zo had/heb je er ook een voor de hondenbezitters.
Veel honden slaan al aan als er gebeld word dus was je al de sigaar voor je nog aan de deur kwam.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
In Duitsland bestaat er al zo iets.
Daar moet je voor elke computer kijk en luistergeld betalen, die op het internet kan worden aangesloten.


Welk Duitsland bedoel je dan?
Ik woon in het Duitsland dat aan Nederland grenst en hier
bestaat zoiets nog niet!

Groetuh

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dit Duitsland.

 

Was sind "neuartige Rundfunkgeräte"?

 

Unter dem Begriff "neuartige Rundfunkgeräte" sind - im Gegensatz zu den "herkömmlichen" Rundfunkgeräten - solche Geräte zu verstehen, mit denen ohne Rundfunkempfangsteil und unabhängig vom Empfangsweg Rundfunkprogramme empfangen werden können. Dies sind zum Beispiel Rechner, die Angebote aus dem Internet wiedergeben können, PDA (Personal Digital Assistant) und Mobiltelefone mit UMTS- oder Internetanbindung.

 

Gebührenpflicht für "neuartige Rundfunkgeräte"

 

Der neunte Änderungsstaatsvertrag vom 31.7. bis 10.10.2006 zum Staatsvertrag im vereinten Deutschland regelt in Art. 4, § 11 Abs. 2 die Frage der Gebührenpflicht von Internet-PCs. Danach ist grundsätzlich davon auszugehen, dass Internet-PCs zum Empfang von Rundfunksendungen geeignet sind. Dennoch erwächst daraus für die Internet-Nutzer keine unmittelbare Gebührenpflicht. Um die weitere Einführung neuer Kommunikationstechnologien zu erleichtern, sollen für diese Geräte bis zum 31. Dezember 2006 keine Gebühren erhoben werden. Weitere Informationen zu diesem Thema finden Sie im "Gebührenlexikon" und unter dem Menüpunkt "Internet-PCs".

 

Bron: >GEZ<

 

Zoals hierboven beschreven is kort samengevat Computers met internetverbindings mogelijkheid, maar ook bepaalde telefoons gebuhrenpflichtig.

 

Betaal je al kijk en luistergeld hoef je niet extra voor je computer te betalen. Betaal je nog niet, moet je de computer wel aanmelden bij d GEZ.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...