Ga naar inhoud

LG TV Geeft wit en strepen en somseen freeze

Aanbevolen berichten

Gast Erik-Jan
Geplaatst:

Hi,

Kan iemand mij helpen?:

Mijn TV (LG 26LC51) geeft, vooral bij het opstarten, witte beelden (Niet egaal maar hor. strepen / balken). Soms bevriest het beeld helemaal en moet je de TV uitzetten. Bij het bevriezen krijg je ook vertikale strepen (rood, groen etc)

Maakt niet uit welke ingang ik gebruik. Normaal HDMI voor mij SAT maar het gebeurd ook op Video etc.

Als de TV even aan staat gaat het meestal iets beter alleen wordt het allemaal wel steeeds erger dus.....

Iemand enig idee?

Geplaatst:

Yep,Meet Alle elco's in de voeding maar eens na,er zullen ongetwijfeld een aantal rotte tussen zitten,o en wel met een Cappasiteit's meter.wacht er niet te lang mee,anders loop je het risico op gevolg schade.

Gast Erik-Jan
Geplaatst:

Thanks,

Ga ik proberen...

Volgens mij heb ik wel een capaciteits stand opmijn universeelmeter zitten maar of dat ideaal is??

Erik-jan

Geplaatst:

Deze gaan vaak maar tot `20uf.het beste is aparte meter,bijv.een Monacor CM200,hier mee kun je ze ook in het cirquit meten.Anders al nijmegen niet te ver is kun je langs komen.

Gast Erik-Jan
Geplaatst:

Dank voor het aanbod,

Ik zag in de papieren van de TV (Als goed gebruiker nog ingepakt;) ) dat er een schema bij zit. In de voeding zit maar een hand vol elco's. Ik dnek dat ik bij de locale electronica boer hier in Dordrecht maar een setje van deze ga halen en ze verwissel. Niet geschoten is altijd mis. Ik kijk wel eerst ff of ik er goed bij kan....

Erik-jan

Geplaatst:

Ok ,maar wees voorzichtig dat je de print(2 koper lagen)niet beschadigt.normaal doe je de onderdelen met een désoldeer staton demonteren.Neem uitsluitend 105c elco;s,veel suc6.

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Ok ,maar wees voorzichtig dat je de print(2 koper lagen)niet beschadigt.normaal doe je de onderdelen met een désoldeer staton demonteren.Neem uitsluitend 105c elco;s,veel suc6.

Met Litze is het aardig te doen. Als je wat vaker onderdelen moet verwijderen zijn er ook low-budget desoldeerpeertjes.
Open soldeerpunt. Peertje inknijpen - punt over onderdeelpennetje - peertje los - tin in het peertje.

Zie bijlage.

post-214-1318261115,879_thumb.jpg

Gast Erik-Jan
Geplaatst:

De voedingsprint was maar enkelzijdig, dat scheelt weer.

Ik heb ook een goed wellerstation, dus een goed puntje enja, toch met litze.. whistle...

Effin,

De meeste elco's bij de locale electronica toko kunnen halen. Zaten een paar vreemde waarde bij maar ok..

Effin,

2 type had hij niet. De andere handvol vervangen (á 11.05 euries)en het eerste testen lijkt goed te zijn gegaan: Geen witte balken etc meer.

Nog ff een avondje kijken maar ik denk dat dit het probleem heeft opgelost.

Thanks smile ,

Erik-Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen