Laverda Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Heb zelf een DM8000 met OpenPLi en kan de ondertiteling sinds enige tijd niet meer verplaatsen, omhoog of omlaag. Nu had ik hier gisteren een Vu+Duo en daar werkt het wel in OpenPLi allebei de image met de laatste updates. Kan dit in de image voor de DM8000 weer werkend gemaakt worden? Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
mdu Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Klopt, wat mij ook opvalt is dat ik telkens bij SBS6 HD de ondertiteling zelf moet aanzetten. Kan dit niet standaard aanstaan? Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel
Littlesat Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Teletekst ondertitels kun je in hoogte verplaatsen. DVB-grafische ondertitels niet, daarvan bepaald de provider de plaats. En bij SBS-HD zitten geen losse ondertitels die zitten er vast ingebakken (op die van doven en slechthorenden na). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rickske Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Zou mooi zijn als ik m'n .srt bestanden iets naar beneden kan zetten. Ik vind ze net te hoog staan
Littlesat Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Kun je eens een screendumpje maken of een foto? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Erik Slagter Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Origineel bericht van: Rickske Zou mooi zijn als ik m'n .srt bestanden iets naar beneden kan zetten. Ik vind ze net te hoog staan SRT subs kun je in principe verplaatsten (want text-based). Heb je het al eens gewoon geprobeerd, het zou me niks verbazen als het stiekem al gewoon werkt. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Rickske Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 hier een slechte foto.. maar goed Misschien niet storend voor jullie, maar voor mij mag die 2 regels naar beneden
Littlesat Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Dan zal er iets in de C-code veranderd moeten worden van enigma2. Dat hebben we voor de teletekst ondertitels al aangepast maar nog niet voor de srt's. Bijvoorbeeld dat ze gelijk gaan met de teletekst ondertitels ;-). Ik kan er eens naar kijken voor je... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rickske Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Dat zou heel mooi zijn:) want als je nu een film hebt met zwarte balken, dan valt de ondertitel op het midden van het zwarte gedeelte en stukje in de film..
Rickske Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Het is al gelukt.. Ik heb in de skin.xml subtitledisplay veranderd. en nu staan ze perfect..
Littlesat Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Waarschijnlijk gaat dat vanaf morgen nog makkelijker... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rickske Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Ok, dat is helemaal goed.. Kun je dan ook de size aanpassen? Ik heb al verschillende fontsize veranderd, maar dat lukt me niet
Littlesat Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 De size zit in het font... dat is heel lastig in te bouwen hoe het nu in enigma2 gemaakt is. Maar dat gaat uiteraard wel via de speciale ./usr/share/enigma2/skin_subtitles.xml (ach ja dit is ook een PLi-eigenschap). success... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Laverda Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Littlesat Waarschijnlijk gaat dat vanaf morgen nog makkelijker... Inderdaad gaat het nu weer als vanouds, zelfs in nog kleinere stapjes in hoogte te verstellen. Bedankt Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen