Fabian Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Ik heb sinds vandaag het volgende probleem: Als ik op mijn Samsung Galaxy S Android telefoon mijn wifi aanzet, dan gaf deze vroeger netjes aan met welk netwerk deze verbonden is of kon worden. Nu zijnl al mijn gevonden wifi netwerken weg en krijg ik bij het opnieuw scannen op wifi netwerken de melding "kan niet scannen op netwerken". Wie weet waardoor dit veroorzaakt wordt?
winwiz Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Al een keer opnieuw opgestart? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Fabian Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Ja alles, zowel de router als de GSM. Ook de batterij er vannacht uit gehaald. De router wordt door mijn laptops wel gevonden, maar de GSM ziet mijn router (en die van de buren) niet meer. Komt bij het aanzetten van de wifi gelijk met de melding "kan niet scannen op netwerken".
Fabian Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Eeven ter aanvulling. Ik heb mijn wifi instellingen net vergeleken met een andere Samsung Galaxy S en het enige verschil is dat bij hem een MAC adres beschikbaar is. Weet iemand hoe ik het MAC adres terug kan zetten? De optie blijft bij mij lichtgrijs en kan ik dus niet wijzigen.
Kowalski Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Ik ken deze telefoon verder niet, maar wellicht staat Wifi gewoon gedeactiveerd of uitgeschakeld, dus hardwarematig, net zoals met laptops met een schakelaartje aan de zijkant. Anders probeer eens de gehele telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
winwiz Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Ik ken het toestel ook niet maar volgens mij staat wifi ook gewoon uit. Of je hebt bij installatie van een programma geen toestemming gegeven om van wifi gebruik te maken. (ik ga ff uit van android) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Fabian Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Het is inderdaad een Android toestel: Samsung Galaxy S. Als ik naar instellingen -> draadloos en netwerk -> WiFi instellingen ga, de WiFi inschakelt, krijg ik de melding "kan niet scannen op netwerken". Of zit er in Android ergens anders nog een instelling verstopt om WiFi aan of uit te zetten?
Gast Kimble Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Dit is wel op een andere Samsung, wellicht dat het werkt. Onder WiFi voorkeuren is het mogelijk om te kiezen uit: Wi-Fi geprefereerd Wi-Fi uit Switch ik naar uit en haal dan de alle netwerken weg door ze te editten, dan zet ik onder WiFi Voorkeuren de selectie weer op Wi-Fi geprefereerd en mag weer scannen en een nieuw voorkeursnetwerk aangeven. Hierna kan ik contact maken met de router na beveiligingsingave en krijg een ip/mac toegewezen.
Fabian Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Is inderdaad voor een ander toestel. Heb nu toch maar het toestel gereset naar de fabrieksinstellingen en het MAC adres is er weer. Raar hoe deze ineens is verdwenen, maar WiFi doet het nu ook weer. Ik kan alleen nu alles weer lekker opnieuw gaan configureren. Is er trouwens iets van een backup programma om je instellingen in één keer terug te zetten?
Gast Kimble Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Origineel bericht van: Fabian Is inderdaad voor een ander toestel. Heb nu toch maar het toestel gereset naar de fabrieksinstellingen en het MAC adres is er weer. Raar hoe deze ineens is verdwenen, maar WiFi doet het nu ook weer. Ik kan alleen nu alles weer lekker opnieuw gaan configureren. Is er trouwens iets van een backup programma om je instellingen in één keer terug te zetten? Mooi dat het weer werkt. Vaak doet een (harde)-reset wonderen. Zou niet weten of er een back-up programma is mbt WiFi-voorkeuren. Wel voor je kalender, contactlijsten, foto's, filmpjes, ringtones ed, maar niet voor WiFi voorkeuren. Voor ieder apparaat die ik ken met WiFi ken ik alleen Firmware backups e.d maar geen voorkeursinstellingen mbt WiFi.
Gast Linnie Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Hi allemaal. Ik heb me hier even aangemeld omdat ik dus te maken heb met dit probleem. Gekke is dat ik mijn Samsung al 3 weken heb en sinds gister ineens de wifi niet meer werkt. Ik heb nog geen internet (oude simkaart met Ben-abo en volgens mij werkt dat niet hierop) dus kan geen apps downloaden om het probleem evt te verhelpen. Hoe kan ik dit proberen? Ik zie ook geen Mac-adres staan, weet niet of het er stond, maar invoeren kan ook niet? En daarbij; als ik em reset, wat ben ik dan precies allemaal kwijt?? Bestanden? Apps? Contacten? Is het het waard om hem te resetten? Heeft iemand al eens contact gehad met Samsung hierover? Is het een fabrieksfout of doen wij gewoon iets verkeerd waardoor dit gebeurt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen