Gast Geplaatst: 26 juli 2002 Geplaatst: 26 juli 2002 Hi, ik vind het verdacht dat de magic module plots overal zo goedkoop wordt verkocht,ze smijten ze bijna achter het hoofd.waar je vroeger meer dan 240 € (euro) voor betaalde (inclusief programmer) kom je ze nu compleet tegen voor 179 € euro.Valt misschien binnenkort de support weg?Zijn ze dan toch niet geschikt voor v*a*c*s II en s*c* II. Die plotse dumpingsprijzen doen mij enorme vragen stellen hoe dat eigenlijk komt.Ik denk dat er zijn die al meer weten,en dat ze daarom proberen de mm van de hand te doen.Zou mij niet verwonderen dat hij bvb niet (goed) werkt op s*c* II want echte bevstigingen van goed werken met keyupdate's heb ik nog niet gelezen.Misschien zal dit enorme wrevel brengen bij de mm gebruikers of zal ik gebanned worden,maar uit ervaring van satellietland weet ik als ze dumpingsprijzen doen,dat het niet deugd. bvb vroeger van s*y kostte een kaart 248 € euro en plots kosten ze niet eens de helft en je kon zeker iets verwachten.zo ken ik nog 10tallen voorbeelden van sat materiaal die plots zeer goedkoop komt en na enkele weken maanden niet meer werken of er geen service voor is. en waarom slaan de f*n kaarten zo snel af,dat deugd volgens mij ook niet.
Gast Geplaatst: 26 juli 2002 Geplaatst: 26 juli 2002 Dumpen van de prijzen komt omdat de markt voor dit soort artikelen op dit moment aan het instorten is. Steeds meer wordt het consumenten duidelijk dat als men zich verdiept in de materie er veel staat te veranderen met allerlei 2e vernieuwde vormen van coderingsnormen. Neem daar nog eens bij dat het consumentenvertrouwen op dit moment dalend is en je weet dat mensen bij twijfelachtige aankopen eerder de hand op de knip houden. Gevolg dus overschotten bij middenstanders die vooraf ingekochte en betaalde voorraden niet voldoende zien slinken en daarom meer tegen de inkoopprijs gaan verkopen omdat men het geld nodig heeft voor andere inkopen en betalingen. En als dan 1 ondernemer goedkoper gaat verkopen moeten de anderen die nog niet last hadden van het bovenstaande verschijnsel wel automatisch meegaan om nog maar iets te verkopen. Komt er nog eens bij dat in mijn visie door prijsafspraken de prijs van de Magic Module kunstmatig hoog is gehouden en je weet dat het zeker is dat die hele prijs nog wel wat minder zou kunnen. Neem nou de progger voor de MM. Is een gewoon stukje plastic waar 29 euro voor betaald moet worden dat nog geen 5 euro kost aan onderdeelkosten en dat men eigenlijk gewoon gratis had moeten verstrekken bij de MM. Dat was dus vroeger niet het geval en nu lijkt het erop dat je ze erg gewoon gratis bijkrijgt als je de prijzen ziet. Overigens zie je het tegenwoordig steeds meer. Importeurs die dealers vaste verkoopprijzen opleggen met straffe bij niet nokoming dat het dealerschap wordt afgenomen. Dit wordt gedaan onder het mom van we moeten de kwaliteit van de service en after sales hoog houden en daar hebben ze natuurlijk ook wel gelijk in maar het lijkt er gewoon in sommige gevallen gewoon weg op dat men veel te hoge prijzen wil opdringen aan de consument en dat het niets met after sales te maken heeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen