Ga naar inhoud


[Premium+ HD] van Topfield naar Azbox... een goed idee? gebruikers ervaringen gevraagd


betonpoaltie

Aanbevolen berichten

Tijd voor HD en multimedia box in-een.. De Azbox?

Na het doorlezen van zo'n beetje alle topics hieronder heb ik toch nog een paar kleine vragen...

 

Heb nu een Topfield 5510PVR met een aantal taps (plugins) erop.

o.a. 3PG, skipit en reccopy

 

1. hoeveel dagen EPG data is er standaard voor handen?

 

2. dagelijks haal ik zelf epg data van tvgids.nl, kan ik op een of andere manier deze XML data inladen in de azbox? (of is er een alternatieve manier reeds beschikbaar op de box?)

 

3. is er een grid-epg oproepbaar van de AB met 1 druk op de knop?

3a kan iemand misschien een screenshot plaatsen?

 

3b. kan ik met 1 druk op een (andere) knop het in de grid-EPG gemarkeerde programma in een zoeklijst zetten zodat deze de volgende keer vanzelf wordt opgenomen?

 

4. als ik een film zit te kijken vanaf een media-server, en er staat een opname gepland, start die opname dan ook in de achtergrond en wordt het programma dan ook opgenomen?

 

5. worden opnames ook on-the-fly gedecodeerd op de HD gezet?

 

6. wat is de throughput van de netwerk aansluiting op dit moment, is die voldoende voor de zwaarste HD films? (las in oudere posts dat deze gethrotled zou zijn; is dat nog steeds zo; en is dat een probleem?)

 

 

Of woont er toevallig iemand in de buurt van Meppel met een Premium+ HD die een demootje kan/wil verzorgen? smile

 

-------------------------

Xtrend ET9000 OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Dank je! dat ziet er strak uit zeg!

 

toch 2 vragen:

1. kun je het onderste plaatje (grid-epg) oproepen met 1 druk op een knop van de AB? (dus niet eerst 'guide'gevolgd door 'geel'oid)

2. Kun je het geselecteerde programma met 1 druk op een (andere) knop toevoegen aan een zoeklijst van programma's die de box automatisch moet schedulen?

 

 

 

-------------------------

Xtrend ET9000 OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor HD en multimedia box in-een.. De Azbox?

Na het doorlezen van zo'n beetje alle topics hieronder heb ik toch nog een paar kleine vragen...

 

1. hoeveel dagen EPG data is er standaard voor handen?

 

Soms 2 dagen, meestal een paar uurtjes, soms helemaal niets! ALs je 'm inschakelt, per satelliet bij elke zap zie je eerst geen EPG maar na een paar min. komt het EPG wel. Ook dat is niet stabiel! Soma alleen de dgelijks programma, soms 2 dagen en soms komende 2-3 uur te zien bij EPG!! Dus dat laat nog veel wensen over..

 

2. dagelijks haal ik zelf epg data van tvgids.nl, kan ik op een of andere manier deze XML data inladen in de azbox? (of is er een alternatieve manier reeds beschikbaar op de box?)

Nee, niet mogelijk (tot nu toe dan)

 

3. is er een grid-epg oproepbaar van de AB met 1 druk op de knop?

Je kan EPG via AB met een knopje oproepen en daarover alweer met een knopje opname/timer instellen..

 

3b. kan ik met 1 druk op een (andere) knop het in de grid-EPG gemarkeerde programma in een zoeklijst zetten zodat deze de volgende keer vanzelf wordt opgenomen? Niet geprobeerd maar je kan 'm wel via timeshift meerdere malen programmeren, maar hiet gaat om het TIJD dus niet programma. Je kan voor een bepaalde tijdstip en taak programmeren (bijv. opname)

4. als ik een film zit te kijken vanaf een media-server, en er staat een opname gepland, start die opname dan ook in de achtergrond en wordt het programma dan ook opgenomen?

Nee Licht er aan wat voor model jij wilt hebben/kopen, ik zelf heb een Azbox Premium HD met een DVDBS tuner en mij lukt dat niet.

 

5. worden opnames ook on-the-fly gedecodeerd op de HD gezet?

Ik weet 't niet wat "on-the-fly" is maar worden gelijk opgenomen en na de opname meteen te zien.

 

6. wat is de throughput van de netwerk aansluiting op dit moment, is die voldoende voor de zwaarste HD films? (las in oudere posts dat deze gethrotled zou zijn; is dat nog steeds zo; en is dat een probleem?)

 

Wireless is haperend voor HD content, ik heb wel geprobeerd maar gewone dvdrip avi bestanden wel afspeelbaar. Zelf heb een intern HD geïnstalleerd, alles via netwerk daarop en dan afkijken. Zo is het geen probleem. Het mooiste is, is dat AZBOX bijna alle mogelijke media formaten ondersteund. MKV, Ts, avi,mpeg, mov, mp4, wmv en noem maar wat.. 1080i/1080p is niet ondersteund en boven 2megapixel zijn de afbeeldingen ook niet soepel..

 

 

Of woont er toevallig iemand in de buurt van Meppel met een Premium+ HD die een demootje kan/wil verzorgen? smile

 

Voor mij is een uitstekende STB maar eerlijk gezegd het ids ook mijn eerste STB. Ik gebruik 'm dagelijks als een media speler, bijna elke avond een film en een serie via intern HDD of dergelijke. TV kijken is een beetje wennen, voordat een satelliet systeem had ik een ziggo kabel TV en dat was ook niet verkeerd, nu he3b ik sat+cardsharing en alles ligt aan internet/ontvangst en een goed wekernde STB, wat mij betreft in dit geval is AZBOX geen TOP Linux based HD ontvanger (omdat ik ook andere merken gezien heb) als je vaak naar TV kijkt. Daarvoor zeg ik je: Koop een Dreambox jongen. Zap tijd is veel sneller, meer gebruikersvriendelijk, meer tools/software/plugins en meer TV plezier.

 

Azbox heeft geduld nodig en nog niet echt stabiel, maar het werkt wel tenminste. Komt bijna maandelijks nieuwe firmware. Volgens mij tot nu toe officieel/custom meer dan 50 fw's zijn uitgegeven.

handige plugins, tools, links, forums etc zijn er ook.

 

Maar ik ben nog steeds blij met mijn Azbox Premium HD anders had ik 'm al lang op marktplaats gezet smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Welke firmware gebruik je precies? Want EPG werkt hier altijd met de een na laatste daily build.

Tevens is er wel degelijk een EPG importeur plugin: OXEPG4.tgz /4.1 zelf nooit mee gewerkt maar schijnt wel te werken.

Greetz


Ik heb tot nu toe bijna alle fw's d'r op gezet, was nooit vlekkelooze EPG gezien. Ik zeg nog een keer: NOOIT een egt stabiel EPG gezien wat fw dan ook.. Daily, custom, official. Laatst had ik 4991 maar die was ook teleurstellend ga morgen weer terug naar 4931 denk ik...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Jee! frown

 

Dus:

1: ? geen betrouwbare EPG, en als ie het al doet, dan maar een paar dagen bij de een /perfect EPG bij de ander (hoeveel dagen dan ?)

2: ? een zegt nee, ander ja met een plugin

3a: + mooi! dat kan!

3b: -- geen zoek-lijst met programma's die automatisch opgenomen worden

4: -- geen scheduled recording als je de mediaplayer gebruikt

5: ?

6: ik ga wireless niet gebruiken, heb door het hele huis gigabit gelegd; ook bij de tuner.. Zou goed moeten gaan dan toch?

 

 

 

 

mbt vraag 5: on-the-fly decoderen..:

Mijn topfield neemt programma's gecodeerd op als je ondertussen naar een ander programma op de 2e tuner zit te kijken. 's nachts wordt deze opname dan gedecodeerd en ontsleuteld op de HD gekopieerd. de originele nog beveilgde opname wordt dan gewist.

- Hoe doet de azbox dit dan? voor een gecodeerde opname ouder dan een paar dagen zal de inmiddels veranderde seca key niet meer werken.. toch..? (in ieder geval niet op mijn topfield; als de opname niet gedecodeerd wordt 's nachts, kan ik de opname een aantal dagen later niet meer bekijken)

 

 

en mbt timeshift:

staat dat niet altijd standaard aan? - moet je dat iedere keer activeren..?

 

 

En dan over het advies om een dreambox te kopen:

- heb een 7025+ gehad toen die net uit was en die viel me heeeel erg tegen in vergelijking met de Topfield die ik nu nog steeds heb (wilde toen wat anders omdat de topfield vaak bleef hangen maar das ondertussen opgelost door hem iedere nacht te herstarten; geheugen lekje oid)

- de tegenhanger van de azbox zou dan de DM8000 moeten zijn; dat staat het budget niet toe..

 

 

Misschien toch nog maar een paar jaar wachten dan en hopen dat in tussentijd een paar onwikkelaars een topfield 5xxx PVR onder ogen krijgen?

 

Ontzettend bedankt voor de antwoorden zover trouwens; het beeld wordt (helaas eignelijk) steeds helderder..

-------------------------

Xtrend ET9000 OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Wat de EPG betreft, als je de spanning niet van de box haalt, blijft ie netjes gevuld en werkt ie prima. Als je de spanning eraf haalt, is ie weer leeg en duurt het weer even voor ie gevuld is. Wat mij betreft geen enkel probleem meer. Hoe ver, verder dan 2 dagen kijk ik niet, dus dat zou ik niet weten.

 

3b snap ik niet helemaal, je kan programma's wekelijk, of dagelijks laten opnemen en deze staan uiteraard in de opname lijst.

 

5. Deze neemt gedecodeerd op, dus on-the-fly wordt er gedecodeerd. De opname is meteen op de PC te kijken.

 

Timeshift is een makkelijk bereikbare setting. Ik heb h'm uitstaan tenzij noodzakelijk, maar altijd aan kan natuurlijk ook.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik nooit issues gehad met de EPG, dat wil zeggen zolang Canal Digitaal niet zit te kl*ten met hun EPG. Ik kon netjes enkele dagen vooruit kijken en vanuit daar een opname instellen. Ook was het voor mij mogelijk om dan ondertussen een film te kijken.

 

 

Wel even een kanttekening bij het gedecodeerd opnemen, dit werkt dus alleen icm MultiCAS. De andere softcams doen dit dus niet, de opnames zijn dan gewoon "zwart" als in dat ze niet gedecodeerd kunnen worden.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opname's kan je gewoon met de shift functie ook instellen. Ik bedoel zonder een goede werkende EPG. Als je weet wanneer het programma gaat beginnen dan kan je je timer instellen. Dan opname begint op die tijd. Opname timeshift kan de apparaat uit slaapstand halen ook.

 

Mischien ligt aan mijn box maar heb nooit een goed EPG gezien, egt nooit. Ik gebruik 'm op mijn wireless network met cccam (als client)+ T55+ 5 Quattro LNB (42E, 23,5E, 19,2E, 13E,7E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Hoe laad jij je firmware? Via update in menu?

Probeer volgende is:

patch.bin op USB stick
USB stick in Azbox
2x optie 4
Daarna optie 1
Daarna fabrieksinstellingen
Daarna na eigen smaak in richten

Greetz


Behalve die regel 5:..fabriekinst...
doe ik precies het zelfde. Soms 3 keer format app.area.
FW opzetten doe ik nooit via menu.

Sinds ik fw 4991 opgezet heb, (na 4931) geen HD van Canal Digitaal.

3x reset+USB patch (fw 4931) en nu 1x 5006.. Steeds geen ontvangst van HD zenders canal Digitaal. Heel vreemd.

Als ik een HD zender van CD zap dan zie ik (onderkant van de scherm -zap infobalk/menu-) dat de zender geen ontvangst heeft, ik bedoel de 2 streepjes éne met blauwe ontvangst meter en daaronder de gele streepje.. Die is helemaal doorzichtig, wel blauwe ongeveer <%80 vol maar gele streep is gewoon leeg dan zegt ie gewoon "GEEN SIGNAL" dus niet "gecodeerd". Andere SD zenders van CD doen het gewoon wel.

Daarnaast moet ik SBS6HD en NED2HD altijd handmatig invullen (via instellingen->Tuner ins.-> Geavanceerd zoeken.... Dan komt die zenders tot het leven.. Ook op 13e hotbird "Al Jazeera Sport" zenders bijna altijd handmatig te vinden.

Vreemd genoeg heb ik nooit moeite met Duitse Sky maar wel met CD van NL en TV Vlaanderen.
NIT, Normal, Scan all frequenties.. heb alles gedaan zonder resultaat. Dus vreemd.

"Download/bijwerk (nieuwe) TP's" of "nieuwe zenderlijst via internet" plugin zou echt handig zijn. DB4All werkt niet altijd en bovendien daarmee krijg ik allen 3 sats die op mijn schotel zitten en meestal de FAV.lijst (Bouqet) niet naar mijn smaak. Ook LNB settings zijn anders bij mij.

Er moet een boel verbetering gedaan worden met de sofware van Azbox ontvanger(s) Maar vind ik 'm nog altijd een geweldig STB Linux ontvanger.
Zeuren mag altijd toch smile

PS: VluggeW = Coolegast?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
1. Wat de EPG betreft, als je de spanning niet van de box haalt, blijft ie netjes gevuld en werkt ie prima. Als je de spanning eraf haalt, is ie weer leeg en duurt het weer even voor ie gevuld is. Wat mij betreft geen enkel probleem meer. Hoe ver, verder dan 2 dagen kijk ik niet, dus dat zou ik niet weten.

3b snap ik niet helemaal, je kan programma's wekelijk, of dagelijks laten opnemen en deze staan uiteraard in de opname lijst.

5. Deze neemt gedecodeerd op, dus on-the-fly wordt er gedecodeerd. De opname is meteen op de PC te kijken.

Timeshift is een makkelijk bereikbare setting. Ik heb h'm uitstaan tenzij noodzakelijk, maar altijd aan kan natuurlijk ook.


Geweldige antwoorden!
EPG kan dus betrouwbaar werken en geen geklooi meer met decoderen van opnames; mooi!

mtb 3b.: voor de topfield zijn zeker 4 verschillende taps (plugins) gemaakt die opnames kunnen schedulen op basis van zoektermen op de EPG database. Voorbeeld: een entry in de zoeklijst *gear* zorgt ervoor dat alle Top gears en fifth gears automatisch opgenomen worden.
Dit is wel een vrij essentiële functie voor mij, en zeker voor de regering. Zij zal zeker niet blij zijn als we een Boer zoekt vrouw missen omdat we vergaten een timer te zetten; dat moet automatisch kunnen (en ik denk dat dat tegenwoordig niet eens zoveel gevraagd is met de informatie die de box voorhanden heeft) .....
Maar goed; uit de reactie begrijp ik dat de Azbox (of welke linux bak dan ook??) dit niet kan?


Nogmaals bedankt voor de antwoorden iedereen!

-------------------------

Xtrend ET9000 OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We raken wel erg offtopic want dit heeft niks meer met de vragen van de topic starter te maken. Oepss ben geen mod;)

 

Om dan toch maar even offtopic te blijven en te antwoorden op Pandion:

 

DFB4ALL werkt hier altijd.

 

23.5 graden oost werkt hier altijd. HD zenders van CD werken hier altijd. Denk dat je een instelling verkeerd hebt staan. Of wat ik al eens mee heb gemaaktt heb je toevallig een maxium Duo LNB? Zo ja deze vervangen en je problemen zijn over. De maxium LNB's hebben problemen met overschakelen. Dit is geen probleem van de Azbox maar van alle Linux ontvangers. Heb dit ook mee gemaakt op een DM.

 

Zullen we nu weer ontopic gaan?

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...