Ga naar inhoud


[Premium+ HD] van Topfield naar Azbox... een goed idee? gebruikers ervaringen gevraagd


betonpoaltie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Pandion

Er moet een boel verbetering gedaan worden met de sofware van Azbox ontvanger(s) Maar vind ik 'm nog altijd een geweldig STB Linux ontvanger.
Zeuren mag altijd toch smile


@Pandion: Dit kan ik niet echt plaatsen. Wat mij betreft werkt ie nu al prima. Verbeteren mag natuurlijk altijd, maar om te zeggen dat er nog een boel verbeterd moet worden, vind ik erg overdreven.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pandion

 

Misschien een hele domme vraag, maar waarom gebruik je gewoon niet de standaardlijst van DB4ALL (ik heb tot op heden nog nooit een probleem gehad met hun zenderlijst)? Of waarom save jij je eigen lijst gewoon niet en schiet je die na de firmware-upgrade erin?

 

Ik heb al meerdere firmware via USB erin gezet, zolang ik geen problemen ondervang ga ik dus ook niet het applicatie-gedeelte formatteren.

 

Als je ontvangst van 23.5 slecht is, dan krijg je inderdaad gewoon een NO SIGNAL. Dan helpt het gebruik van een andere receiver ook niet, no signal is gewoon no signal wink Ik zou dan toch even kijken of je schotel niet wat is verplaatst. Uiteraard is het ook mogelijk dat je tuner problemen heeft.

 

Het enige wat zou mogen verbeteren, is de snelheid van de interface. Die is gewoon traag by design en daardoor niet te verbeteren. Maar verder ben ik enorm te spreken over de Azbox.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
@ Pandion:

Wacht al een dag op je lijstje maar zie hem nog niet verschijnen.


huh, heb niet gezien dat je die wilt.. Sorry.

Probleem is opgelost. Bij Gegevens Herstel menu: Satelliet zenders verwijderen-->Astra 23,5 Reboot
Blind scan at 23,5.. nu werkt het gewoon weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pandion
Dat wordt gewoon offtopic smile

Ga ik mijn eigen topic starten over mij problemene met Azbox smile

Bedank jongens.

Hallo,

Begreep hier uit dat je een eigen topic ging starten met je eigen problemen. Maar mooi dat het is opgelost.

Greetz

PS volgens mij kan hier een slotje op want we dwalen erg af van de TS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik zit nu voor het zelfde dilemma als de topic starter. Ik heb zelf ook een Topfield 55XX PVR. Voor mij zijn de vereisten iets anders maar komt ook deels overeen.

 

Na het doorlezen van dit topic heb ik begrepen dat:

1 er een opnamen wordt gemaakt die later gedecodeerd dient te worden. Het is mogelijk om dit via een softcam direct te doen?

2 er een goed werkende EPG in de box aanwezig is. Op dit moment heb ik een EPG van 8 dagen vooruit, is dit ook zo met de AZbox?

3 Er is een timeshift functie aanwezig, is deze ook te combineren met een opname die al loopt

4 Kan ik nu al een film kijken (Mediaspelerfunctie) en tegelijkertijd opnemen, kon nog niet maar misschien met vernieuwde firmware wel.

 

Verder heb ik nog een paar vragen

A Het is mogelijk om 1 opname te doen en een ander kanaal te kijken. Of 2 opnames en een ander kanaal kijken of het op dezelfde transponder is.

B Moet er veel softwarematig worden ingesteld aangepast om alles goed werkend te krijgen

C Kan ik mijn CD kaart in de lezer stoppen en direct beeld hebben

D Hoe werkt het internet etc. via deze box. Is dit een beetje te doen of is het gewoon een functie die er op zit maar eigenlijk niet is te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou van je Topfield mooi naar een VU+ of als je er de centen voor hebt een DM8000 HD gaan.

 

Vraag alle ex topfield gebruikers die nu een VU+ of een Dreambox hebben maar eens hoe hen dat bevalt.

 

Perfecte EPG, AUTOTIMER, opnames worden gewoon ongecodeerd opgeslagen, je kunt meerdere opnames tegelijkertijd maken (ook HD) en het werkt gewoon altijd goed. Zelfs in combinatie met timeshift. Ik heb soms wel 7 of 8 opnames tegelijk lopen,

 

Bij een DM8000 kan je er ook nog eens 2 DVB-S2/DVB-C of DVB-T tuners bij prikken. Ook kan in de DM8000 een perfect werkende DVD speler geplaatst worden.

 

Zowel de VU+ als de DM8000 spelen DVD-ISO via het netwerk af (inclusief DVD menu) en kunnen diverse DIVX/XVID en MKV HD formaten afspelen.

 

Ik heb zelf in mijn DM8000 HD sinds kort totaal 3 DVB-S2 tuners in zitten en neem geheel automatisch met behulp van de automtimer standaard vrijwel alle series, films en andere interessante programma's op, om ze later zonder reclame te kunnen kijken.

 

Werkt altijd, geen gelul met half-af software en vrijwel geen beperkingen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robje
Ik zit nu voor het zelfde dilemma als de topic starter. Ik heb zelf ook een Topfield 55XX PVR. Voor mij zijn de vereisten iets anders maar komt ook deels overeen.

Na het doorlezen van dit topic heb ik begrepen dat:
1 er een opnamen wordt gemaakt die later gedecodeerd dient te worden. Het is mogelijk om dit via een softcam direct te doen?
Tijdens opnemen is alles al gedecodeerd. Dus je kan het gewoon afspelen.
2 er een goed werkende EPG in de box aanwezig is. Op dit moment heb ik een EPG van 8 dagen vooruit, is dit ook zo met de AZbox?
EPG werkt hoeveel dagen geen idee.
3 Er is een timeshift functie aanwezig, is deze ook te combineren met een opname die al loopt
Timeshift is er alleen dan kan je niet opnemen. De HDD is maar een keer te benaderen.
4 Kan ik nu al een film kijken (Mediaspelerfunctie) en tegelijkertijd opnemen, kon nog niet maar misschien met vernieuwde firmware wel.
Nee niet mogelijk de HDD is maar een keer te benaderen.

Het schijnd als je een USB stick erin hebt en deze mount naar de HDD dat je wel meerdere dingen vanaf je HDD kan doen. Zelf niet getest.

Verder heb ik nog een paar vragen
A Het is mogelijk om 1 opname te doen en een ander kanaal te kijken. Of 2 opnames en een ander kanaal kijken of het op dezelfde transponder is.
HDD is maar een keer te benaderen.
B Moet er veel softwarematig worden ingesteld aangepast om alles goed werkend te krijgen
Je kan hem na eigen smaak inrichten dit kan ik niet beoordelen voor jou.
C Kan ik mijn CD kaart in de lezer stoppen en direct beeld hebben
Wel eerst MultiCAS installeren en dan is dit mogelijk.
D Hoe werkt het internet etc. via deze box. Is dit een beetje te doen of is het gewoon een functie die er op zit maar eigenlijk niet is te gebruiken.

Youtube werkt snel. Browser is traag.
Hallo,

Zie antwoorden bij je vragen.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties.

 

Ik begin nu een beetje de weg kwijt te raken op dit gebied.

 

In eerste instantie had ik een aantal ontvangers en eisen staan. Na het een en ander gelezen te hebben weet ik niet meer waar ik voor moet gaan

 

Mijn lijst met eisen is als volgt:

- Twin tuner

- PVR functie

- HD

- HDMI aansluiting

- Gedecodeerd opnemen of decodering opnames ’s nachts

- 1 zender kijken en 1 opnemen, liefst 1 zender kijken en 2 opnemen

- Timeshift en opname mogelijk tegelijk

- Mediaspelerfuncties (nieuwe eis)

 

Ik had de volgende ontvangers op mijn lijstje staan maar er zijn er ondertussen een paar bijgekomen/afgevallen

Oude lijst

- Topfield 7700 HD PVR (€339,-)

- Rebox RE-8000 HD PVR (€279,-)

- Rebox RE-9000 HD PVR (€359,-)

- Dreambox 800 HD SE PVR (€439,-)

 

Daar zijn door veel lezen nog een tweetal bij gekomen

- VU+ Duo

- AZbox Premium+

 

Ik zou wel graag zo'n mooie Dreambox 8000 wil hebben maar die is me veel te duur.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan zou ik zonder enige twijfel de VU+ Duo kiezen.

 

Dat is in feite een wat uitgeklede DM8000, maar qua software vrijwel identiek. Dat hebben ze immers 100% afgekeken bij Dream Multimedia.

 

Hij is wel foeilelijk, maar dat zou mij weinig uitmaken. Hij staat in de kast en ik kijk naar het beeld en niet naar de ontvanger wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Jou lijstje:

 

Mijn lijst met eisen is als volgt:

- Twin tuner

- PVR functie

- HD

- HDMI aansluiting

- Gedecodeerd opnemen of decodering opnames ’s nachts

- 1 zender kijken en 1 opnemen, liefst 1 zender kijken en 2 opnemen- Timeshift en opname mogelijk tegelijk- Mediaspelerfuncties (nieuwe eis)

 

Rood is wat de Azbox HD Premium Plus niet kan.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm de timeshift functie is een functie die wij veel gebruiken.

 

Zoals ik een beetje begrepen heb kan dit niet tegelijk met een opname omdat de hdd maar 1x benaderd kan worden. Is het niet mogelijk dit te regelen met een USB-stick van bijv. 8gb en een interne hdd?

 

De overige functies van de AZbox spreken me wel heel erg aan.

 

Ik zal me tevens nog even gaan verdiepen in de VU+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...