Snoopy Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Iemand een idee wat het DVR formaat is ? Is dit een soort transport stream ?? heb hier een reciever die op DVR formaat opneemt.
winwiz Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Origineel bericht van: Snoopy Iemand een idee wat het DVR formaat is ? Is dit een soort transport stream ?? heb hier een reciever die op DVR formaat opneemt. Wordt dat o.a. ook niet gewoon door DVD recorders gebruikt in veel gevallen? Volgens mij gewoon Mpg2 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Snoopy Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 ` Ik heb hier een Medion P24000, die nam altijd op TS formaat op (meen ik) en was wat aan het rommelen geweest en neemt nu ineens op .DVR formaat op. Kan geen instelling vinden, mogelijk zit er nu te oude firmware op. Ben een beetje de weg kwijt met al die firmware versies. Ik kan de .DVR opname met VideoRedDo wel openen en converteren. Vermoed dat het gewoon TS is want VideoReDo zet het in record tijd om, er vindt dus niet echt een convertie plaats.
Snoopy Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Probleem is inmiddels opgelost, er bleek zeer actuele firmware voor de Medion te zijn, draait nu prima en neemt op op .TS formaat. Zal nog effe uitzoeken wat dat andere formaat nu is.
Gast Kimble Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Was even nieuwsgierig naar de extensie en kwam de volgende link tegen dat je hem in je Windows-Player moest af kunnen spelen met de juiste Codec. >> Klik << . Op een codecforum kwam ik de volgende tekst tegen, die ik even in het Nederlands heb vertaald. Citaat: John Brooks Guest Ik heb een nieuwe Digitale Video Recorder. Hij draait onder het Lynx OS en heeft zijn eigen ActiveX viewer en neemt digitale video op in het .DVR formaat. Ik zou graag deze .DVR bestanden willen bewerken en kopieëren. Ik zoek naar de juiste codec om te opnames te converteren naar MPEG of MOV of een andere ActiveX compatible speler. Kan iemand mij vertellen welke codec het is. Iemand een idee ? Bedankt iedereen John Volgen er wat antwoorden en het blijkt codec 42 te zijn met als tv-norm CCTV. Daarna wat commerciële pakketjes software.
Snoopy Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Kleine opname gemaakt van EinsFestival HD. VideoReDo ziet deze .DVR als een normale .TS, vermoedde dit al. Maar een 100% TS is het ook weer niet want als ik het opnoem kleunt de MediaPlayer Classic er op vast, en die speelt normaal TS. File Name: N:\ALIDVRS2\2010-07-27.17.35.17-Einsfestival HD-451\000.dvr File Size: 244700160 ( 0.23 GB ) Program Duration: 00:03:07.22 File Type: TS Stream Encoding: H.264 Video stream Id: 1601 (x641) Encoding Dimensions: 1280 x 720 Display Size: 1280 x 720 Aspect Ratio: 16:9 Frame Rate: 50.00 FPS Bit Rate: 7.500 Mbps VBV_Buffer: 1134 KB Profile: High/4.0 Progressive: Progressive Chroma: 4:2:0 Audio Format: 2.0 Audio Stream Id: AC3: 1606 (x646) Audio Bit Rate: 256 Kbps Audio Sampling Rate: 48000 Hz TS Mux Rate (bps): -1 Est. video bit rate: 9.804 (Mbps)
winwiz Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Lijkt me eigenlijk ook logisch. Waarom zou de ontvanger het om gaan coderen naar iets anders terwijl er gewoon een TS stream zo digitaal binnenkomt. Hooguit de manier van wegschrijven zal anders zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Nog wat info gevonden die strookt met wat je opgeeft. Wel even vertaald vanuit het Engels. Citaat: Jongens en Meisjes !! Goed Nieuws !! Het volgende probleem: .dvr en geen dvr-ms convertering. Na het doorzoeken van het hele WWW ben ik een forum tegen gekomen waar Nick claimt een converter te hebben voor de .DVR bestanden om te zetten kon ik niet wachten om het te proberen. Eigenlijk was het heel makkelijk, achteraf als je het eenmaal weet. Nou Jongens en Meisjes, hier de oplossing 1. Download SUPER van de volgende url, het is freeware en erg goed. http://www.erightsoft.net/SUPER.html 2. Download All-in-one Codecs pack op de volgende url wat ook freeware is http://www.free-codecs.com/Codec_Pack_All_in_1_download.htm 3. Installeer alle codecs en het programma SUPER Met mijn Philips Video Card met chipset SAA7130 kan ik de H2.64 en MPEG4 comprimeren De meeste bewakingsvideo kaarten maken een .dvr file. Dat was ons eerste probleem. 4. Verander de extensie .dvr naar .avi 5. Start het programma SUPER 6. Net boven de Encode knop staat een leeg veld. Klik hier met de rechter-muistoets en selecteer bovenaan :Add multimedia file(s) 7. Aan de bovenkant van het scherm selecteerde ik de Output Container als AVI en Output Video Codec als MPEG4. 8. Toen selecteerde ik MEncoder 9. Video scale size (niets aan wijzigen) 10. Frames per second 25 omdat ik in Duitsland woon. Kan zijn dat jullie 30 fps moeten nemen. 11. Bit Rate kpps 1680. Hiermee kan je hoger en lager, maar het werkt allebei. 12. Audio heb ik disabled omdat ik het niet nodig had. Je kan hierzelf mee experimenteren. 13. Stream copy liet ik voor wat het was (ik heb het niet geactiveerd) 14. Rechter-muistoets klik op de interface en seleceer Output File Saving Management, ga dan onderaan in het scherm om aan te geven waar het moet komen te staan. 15. Klik op Encode en je bent klaar. Ik hoop dat iedereen er wat aan heeft, het heeft mij zeker geholpen. Vriendelijke groet Chris the eagleeyez. Ik heb helaas niet zo'n bestand, maar verwacht dat na het hernoemen van de extensie VLC-Player hem ook pakt als ik het eea lees.
Snoopy Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Geplaatst: 29 juli 2010 Vorig bericht: opnoem = omnoemen naar TS formaat. Ik zal dat omnoemen naar .AVI nog even testen.
Snoopy Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Geplaatst: 29 juli 2010 Net effe geprobeerd maar ik denk niet dat het .DVR formaat aanverwant is aan .AVI. Het is vrijwel zeker een (.TS) container aangezien het diverse geluidssporen bevat en daarnaast ondertitels in DVB en TTX en ook gewone TTX pagina's. Indien ik de .DVR omnoem naar .AVI dan wil de Windows Media Player hem niet afspelen. Even beeld en de boel gaat op zwart. Indien ik het omgenoemde .AVI bestand open met VideoReDo dan blijft deze gegevens weergeven zoals boven. VideoReDo wil absoluut geen echter AVI'S openen dus dit bestand is zeker geen AVI.
Gast Kimble Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Dat was me al wel duidelijk anders had het direct de extensie .AVI gekregen. Jammer dat ik niet zo'n .DVR bestand kan vinden om eens te kijken. Lynx OS viel me op, vandaar de gedachte dat .DVR staat voor Digital Video Recording en het wel eens een .AVI zou kunnen zijn.
Snoopy Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Geplaatst: 29 juli 2010 Citaat: Jammer dat ik niet zo'n .DVR bestand kan vinden om eens te kijken. Stuur maar effe PM'tje. Heb een BBC HD opname in 1440*1080 online staan van 111 mB.
winwiz Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Een pvr neemt het binnenkomende signaal gewoon direct op. Vandaar ook dat je de normale teletekst en alle geluidsstreams erin hebt staan. Als alles goed gaat wordt ook de codering eraf gehaald. Je hebt dus gewoon een Transport Stream wat op zich niets met het DVR formaat te maken heeft. Ze geven het gewoon een .dvr uitgang als naam. Je was hier zelf eigenlijk al achter gekomen door mediainfo. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Snoopy Geplaatst: 31 juli 2010 Auteur Geplaatst: 31 juli 2010 Tot mijn verbazing neemt ook de Edision Argus Mini IP op met de .DVR extentie. Het record type staat ingesteld op .TS In VideoReDo kun je zelf de .DVR extentie toevoegen via: Menu: Tools>Options>File types
wied Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 mijn comag sl100hd neemt op in .dvr formaat. Windows media player geeft deze bestanden moeiteloos weer, terwijl Super converter dit bestand analyseert als mpeg-PS (program stream) en eveneens moeiteloos converteert naar divx e.d... sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen