Ga naar inhoud


Image via USB gaat niet met een tweede usb stick.


Dilasso

Aanbevolen berichten

Beste Lezers,

 

Ik heb achterin mijn Vu+ DUO een USB stick geplaatst en daar staat een backup op en de picons. Als ik nu via de USB aansluiting aan de voorkant een andere Image wil installeren gebeurd er niets totdat ik de USB stick aan de achterzijde verwijder, de box opnieuw opstart via de aan/uit schakelaar, dan start de installatie wel, is dit goed of gaat er iets fout, want dit zou betekenen dat de USB stick aan de achterkant van de box er altijd uit moet als je een andere Image wilt installeren.

 

Groeten,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Dilasso
Beste Lezers,

Ik heb achterin mijn Vu+ DUO een USB stick geplaatst en daar staat een backup op en de picons. Als ik nu via de USB aansluiting aan de voorkant een andere Image wil installeren gebeurd er niets totdat ik de USB stick aan de achterzijde verwijder, de box opnieuw opstart via de aan/uit schakelaar, dan start de installatie wel, is dit goed of gaat er iets fout, want dit zou betekenen dat de USB stick aan de achterkant van de box er altijd uit moet als je een andere Image wilt installeren.

Groeten,
Dilasso.


Dat is toch geen ramp? tenzij je bezeten bent van images flashen .. zodra je er een image op heb kan je updaten via t net als je wilt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg me alleen af of dit goed was en dat is het dus, bedankt voor je reaktie.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

gerelateerd aan dit BERICHT dien je wel in de gaten te houden dat indien er een usb-conflict is je een usb eruit haalt:

 

1) je met het VTI panel een backup maakt van enkele gekozen bestanden (dus niet een complete backup van het image, want als je die naderhand terugzet heb je niets bereikt)

2) je usb stick met nieuw image in het frontside usb poortje gaat onder het klepje

3) je voor het flashen per USB de receiver uit zet

 

dan neem je het het usb stickje waarop de backup staat uit de receiver

en gaat verder met:

vu+ uitdoen (knop achteraan)

usb*F vooraan achter kleppie erin

vu+ aandoen (volg het display)

vu+ uitdoen (knop achteraan)

usb*F eruit trekken en de usb~B met backup bestanden achter erin steken

vu+ aandoen (volg het display)

instellen

klaar

VTI panel updaten

VTI panel backup restoren

usb*F = het usb stickje met de flash bestanden

usb~B = het usb stickje met je backupbestanden

 

het is natuurlijk ook mogelijk de backup bestanden op HDD te zetten en dan komt die niet in de knoop met het flashen per usb

 

(usb-conflict)

waarom de receiver in een enkel geval niet met twee usb's aanwezig wil flashen kan aan de gebruikte stick liggen, meer weet ik ook niet daarover.

 

hopelijk helpt dit.

ciao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al sinds het begin zo, best jammer. Welke stick je waarin steekt maakt ook niet uit.

 

Bij een flash haal ik nu dus de "backup" stick eruit, en die steek ik dan weer terug als hij vraagt om te rebooten. Dan zet hij netjes de backup en auto-install spullen terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...