Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een dm8000hd met het pli jade3-2009-10-5 image

een diseqc 10/1 sw101d switch ingesteld op 1.1 uncommitted en 6 lnb's

beide tuners worden gedetecteerd en tuner B staat op gelijk aan A. (heb de andere mogelijkheden ook getest, is zelfde)

volgens het handboek zou ik tot 8 zenders tegelijk moeten kunnen opnemen.

Bij mijn receiver met 2 tuners kom ik niet verder dan 2 zenders opnemen en kijken op een transponder waarvan ik opneem.

een 2e puntje is dat ik alle HD zenders van canaldigitaal kan zien behalve NED1 hier blijft het scherm zwart.

zijn er die ned1 hd wel ontvangen ! ! !

alle info ie welkom.

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Geplaatst:

Als je twee tuners hebt, dan kun je van twee transponders tegelijk opnemen. Het aantal zenders wat je werkelijk tegelijk kunt opnemen varieert dus afhankelijk van over hoeveel transponders de zenders verdeeld zijn.

Even een zeer praktisch voorbeeld: de bekendste CDS-zenders in SD (!) zijn verdeeld over twee transponders, dus die kun je vaak allemaal tegelijk opnemen. De HD-zenders van CDS zijn verdeeld over een hele rij transponders, de kans dat je er daarvan meer dan twee tegelijk kunt opnemen is dus al veel kleiner.

Daarom heb ik ook vier tuners :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Gast ThorBecke
Geplaatst:

Opname werkt volgens mij zo:

Je hebt 2 tuners (A en B)

Stel je voor, je plant een opname, dan gebruikt jouw receiver hiervoor tuner A. Tuner B is dan nog vrij, dus je kunt alle zenders binnen de transponder waarop tuner A opneeemt plus alle zenders van tuner B (die is nog niet transponder gebonden) nog gewoon bekijken.

Nu plan je nog een opname, hiervoor gaat jouw receiver tuner B gebruiken als deze zender niet in binnen de transponder van de opname van tuner A valt. Dan blijft er om te kijken nog over: de zenders binnen de transponder van tuner A en de zenders van binnen de transponder van tuner B. En dat zijn er dus ee stuk minder. Maar de zenders die wel zichtbaar blijven zou je theoretisch wel voor opname kunnen gebruiken.

M.a.w. je kan dus per tuner slechts één transponder benaderen.

Wat betreft Nederland 1, deze zou het wel eens kunnen doen als je deze handmatig opnieuw gaat inscannen.

Geplaatst:

Blakkie, ik had net de antwoorden HIER al geplaatst.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dank allemaal, voor de antwoorden. smile

Ned 1 hd nogmaals op de hand gezocht maar blijft nog zwart

info tuner geeft wel netjes alle gegevens

QPSK, 11856, 27500, Vert, 5/6

Deze topic mag gesloten worden.

Zie ook de link van Henksat hierboven.

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen