Ga naar inhoud

[DM800HD] loopt meerdere malen op een avond vast (OPEN-Pli)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb toch de hardeschijf er eens uitgeschroeft... heb al vanaf vanochtend Das Erste HD op staan en geen vastloper gehad!

Kan het zijn dat er iets mis is met de voeding in de dreambox??

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ja hoor want dan is het niet de eerste dreambox wie daar eens last van heeft gehad dit kun je uittesten om er eens een externe voeding aan je hdd te hangen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast Mimisiku
Geplaatst:

De voedingen van de Dreamboxen zijn te krap! Is al jaaaaaren de trend om die schakelende voedingen zo krap mogelijk te maken (goedkope componenten, kleine omvang) maar dus wel grote problemen. Kan me bijna geen apparaat heugen wat niet eerst gemodificeerd moest worden om qua voeding normaal te blijven werken.. Is geloof ik begonnen bij Philips met zijn 'beruchte' 100Hz TV's.. Die grote antracietkleurige bakken...

Maar soit.... weer even On Topic..

Heb mijn eerste DM800HD na 3 dagen kunnen retourneren vanwege extreme instabiliteit.. Bleek een serie te zijn met deels defecte RAM chips.. Na 2 maanden kreeg ik een nieuwe die tot op heden vlekkeloos draait.. Heb er een externe HDD via eSATA aangehangen (dus ook met externe voeding) en draait met OpenPli.. Sindsdien geen enkel probleem.. DM800HD wordt handwarm en staat toch zo'n 8 uur per dag aan.. Het is wel een originele DM800HD...

Geplaatst:

Ik kan helemaal nie zeggen dat ie instabiel is , zolang ik er maar geen openpli op draai gaat alles prima. Ook hier een origineel toestel .

En die warmte , tja in de zomer loopt temperatuur hier op slaapkamer op tot 30°c en meer , dan wordt ie ook echt warm ( zeker het gedeelte waar die tuner zit ( . Bij normale temperaturen valt het nog mee , maar heb liever dat de hardware op constante temperatuur draait .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

De meeste hebben je problemen niet. Dus iets doe je waardoor Pli het niet goed doet...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik kan er ook niet aan uit hoor . Nu draait ie al 2 dagen zonder vastlopers , niks veranderd ofzo . Ik ga alles zo laten nu , en verder zien . Moest m nog s crashen , post ik de logs hier wel wink.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mimisiku
De voedingen van de Dreamboxen zijn te krap! Is al jaaaaaren de trend om die schakelende voedingen zo krap mogelijk te maken (goedkope componenten, kleine omvang) maar dus wel grote problemen. Kan me bijna geen apparaat heugen wat niet eerst gemodificeerd moest worden om qua voeding normaal te blijven werken.. Is geloof ik begonnen bij Philips met zijn 'beruchte' 100Hz TV's.. Die grote antracietkleurige bakken...

Maar soit.... weer even On Topic..

Heb mijn eerste DM800HD na 3 dagen kunnen retourneren vanwege extreme instabiliteit.. Bleek een serie te zijn met deels defecte RAM chips.. Na 2 maanden kreeg ik een nieuwe die tot op heden vlekkeloos draait.. Heb er een externe HDD via eSATA aangehangen (dus ook met externe voeding) en draait met OpenPli.. Sindsdien geen enkel probleem.. DM800HD wordt handwarm en staat toch zo'n 8 uur per dag aan.. Het is wel een originele DM800HD...

de dream 800 met deze problemen is echt net nieuw, de andere dm800 die ik bijna 1 1/2 jaar heb met dezelfde config ondervind geen problemen. misschien toch een productie fout, maandag maar eens bellen naar de leverancier.
Geplaatst:

Hou ons op de hoogte hé . Zou best kunnen wat je zegt , kan bv ook een verandering zijn in de productie van die toestellen ( ander merk bepaalde componenten ofzo , zie je bij andere dingen ook vaak ) .

Maar dan nog stel ik de vraag , waarom bij openpli wel vastlopers en gemini niet ? .

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mimisiku
De voedingen van de Dreamboxen zijn te krap! Is al jaaaaaren de trend om die schakelende voedingen zo krap mogelijk te maken

Edit: van bepaalde types dreamboxen..... Niet alle dreamboxen hebben power issue, zeker de nieuwere modellen niet.
Geplaatst:
Origineel bericht van: smoking
Maar dan nog stel ik de vraag, waarom bij openpli wel vastlopers en gemini niet?

Bijvoorbeeld: Bij Gemini werd de harddisk niet herkend en is daardoor het stroomverbruik veel lager.

De PLi-specifieke code draait bij duizenden andere boxen wel zonder problemen...
Geplaatst:

Bij mij geeft zowel Pli als gemini problemen.

volgens de leverancier kan er een defecte RAM chip zijn, dit blijkt de laatste tijd vaker voor te komen de de dream's

Geplaatst:

Hier loopt enkel openpli vast , met gemini heb ik dit nooit gemerkt .

Heeft meer dan een weekje goed gedraaid , maar na een update weer een vastloper gehad . Ditmaal stond box in softstby , de klok is dan ook blijven staan op het uur van de crash .

Geplaatst:

Wat ben je hier met de softcams aan het "klooien"... Welke emu gebruik je en hoe heb je die er op gezet? En met welke skin?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik gebruik cccam 2.1.4 , en de dream HD skin zoals je eerder al eens aangeraden had , dit via aplicaties gedownload en laten instaleren . voor de rest staat er nis anders op .

Heb de box ook van de stroom moeten halen , reageerde nietmeer ( klok op display stond op 6:28 ( toen sliep ik wink ).

Het heeft lang goed gegaan na vele crashes de eerste dagen dat openpli erop staond . Maar na update na soft van 05-08-10 is het weer begonnen .

Geplaatst:

De crash log die je gepost hebt heeft volgens mij helemaal niks met de vastloper te maken.

Vastlopers leveren geen log op.

In deze log heeft iemand op de "ok" button gedrukt.

Datum van de log is: Sat Aug 7 01:59:18 2010

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen