Ga naar inhoud


CI+ module Ziggo gebruiken voor Canal digitaal


Gast Joost Paauw

Aanbevolen berichten

Gast Joost Paauw

Sinds kort heb ik een nieuwe TV met CI+ module voor Ziggo.

Misschien een domme vraag, maar ik die CI+ module ook gebruken voor Canal digitaal?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Joost Paauw
Sinds kort heb ik een nieuwe TV met CI+ module voor Ziggo.
Misschien een domme vraag, maar ik die CI+ module ook gebruken voor Canal digitaal?

Alvast bedankt.


Ziggo gebruikt de Irdeto codering als je een Irdeto kaart hebt van CanalDigitaal zou je een poging kunnen wagen maar de meeste satelliet ontvangers slikken geen CI+ modules.

Maar normaal gesproken de meeste klanten van CanaalDigitaal gebruiken een seca 3 kaart (mediaguard) en die doet het zeker niet in een Irdeto module. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Huh? Wat is dat voor een antwoord? CDS via ziggo?

Als je tv 'gecertificeerd' is door de kabelboer (wat dat ook mag inhouden) dan kun je een CI+ cam in die tv proppen met een smartcard en heb je beeld op de HD-kanalen, als het goed is.

Heb je geen beeld dan trekt onze kabelboer zijn verantwoordelijkheid terug, oftewel je zoekt het maar fijn zelf uit.

 

 

Origineel bericht van: gerritvogels2
Als je canal digitaal via Ziggo (lees kabel) abboneerd dan zul je canal digitaal kunnen ontvangen via de door jouw aangegeven tv in clusief CI+ module(mits tv ci+ gecertificeert)

 

Gerrit

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catastrofus,

Het is precies het antwoord waarom werd gevraagd. Via de website van Ziggo kun je canal digitaal abboneren voor ontvangst via de kabel. En inderdaad ik zelf heb Ziggo en een gecertificeerde tv voor CI+ met een CI+ module. kijk dus niet met een losse decoder. Als je zelf niet weet zoals blijkt uit je reactie wat Ci+ gecertificeerd is zou ik zeggen ga googelen en wat lezen dan kun je er achterkomen wat CI+ gecertificeert is. Maar jouw antwoord is voor mij voor een deel Catastrofus.

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerritvogels2
Via de website van Ziggo kun je canal digitaal abboneren voor ontvangst via de kabel.

Je zult bedoelen: Via de website van Ziggo kun je op digitale TV abboneren voor ontvangst via de kabel.
Canal Digitaal zendt namelijk uitsluitend uit op satelliet. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt met "canal digitaal abboneren voor ontvangst via de kabel" de ontvangst van digitale kanalen met de kabel op een, door de kabelboer, 'gecertificeerde' tv?

Oeps, Frank67 was me voor...

 

Origineel bericht van: gerritvogels2
Catastrofus,

Het is precies het antwoord waarom werd gevraagd. Via de website van Ziggo kun je canal digitaal abboneren voor ontvangst via de kabel. En inderdaad ik zelf heb Ziggo en een gecertificeerde tv voor CI+ met een CI+ module. kijk dus niet met een losse decoder. Als je zelf niet weet zoals blijkt uit je reactie wat Ci+ gecertificeerd is zou ik zeggen ga googelen en wat lezen dan kun je er achterkomen wat CI+ gecertificeert is. Maar jouw antwoord is voor mij voor een deel Catastrofus.

 

Gerrit

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Joost,

 

Met je eerste vraag al direct het bos in gestuurd crazy

 

Je hebt een TV gekocht met waarschijnlijk een gecombineerde DVB/T DVB/C tuner. En om daar gebruik van te kunnen maken heeft je TV een CI slot aan de zijkant.

 

Met dat slot ben je er nog niet. Je moet nog een CI+ module om Ziggo (DVB/C) te kunnen kijken. En waarschijnlijk is een gewone CI module genoeg voor DVB/T.

 

Dus nee, Canal digitaal gaat niet lukken omdat je in je TV geen DVB/S of DVB/S2 tuner hebt.

 

Maar ik zou even in de handleiding nakijken welke DVB tuners en nu echt in je TV zitten.

 

Suc7

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Joost Paauw
Sinds kort heb ik een nieuwe TV met CI+ module voor Ziggo.
Misschien een domme vraag, maar ik die CI+ module ook gebruken voor Canal digitaal?

Alvast bedankt.


wat voor tv-toestel is het en welke ingebouwde tuners zitten daarin?
dvb-t dvb-c dvb-s(2)

als het een multituner is (zoals die in Panasonic plasma's) heeft alle drie

dan gaat dat maar moet je wel telkens de ziggo CI module wisselen met een powercam module tbv CanalDigitaal
want om van kabel naar satelliet te kunnen schakelen moet de juiste abonnement smartcard worden gebruikt in het bijbehorende CI
alle twee in dezelfde kan niet
daar de ziggo CI het irdeto codering gebruikt
en
daar de canal digitaal de mediaguard / seca3 codering gebruikt

ik dacht dat er maar één CI-slot in die TV zit

voor de duidelijkheid:
een en ander is afhankelijk van TV-toestel, merk en type.
ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerritvogels2
Dat gaat toch wel lukken, als hij ziggo kan ontvangen kan hij via ziggo toch Canal digitaal abboneren en dat vraagt hij toch. Hij geeft hierbij niet expliciet aan dat dit via DVB-S moet zijn. Dus kopt hij een tv met DVB-C en kan hij ziggo ontvangen kan hij ook Canal digitaal zien.

Ik begrijp dat je het goed bedoeld, maar helaas zorgen je antwoorden voor meer verwarring dan verheldering. CanalDigitaal is de Nederlandse satelliet provider waarvan het signaal alleen te ontvangen is via een schotel en een DVB-S/S2 tuner in een apparaat. Ziggo biedt geen abonnementen op CanalDigitaal aan. Ik vermoed dat je "Canal digitaal" door de war haalt met een abonnement op Film1.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk dat bedoel ik het goed en wat jij aangeeft klopt ik zal wat duidelijker proberen te zijn in wat ik bedoel.

 

Premiumpakket Film1 en sport1

Film1 brengt je 24 uur per dag, 7 dagen per week de nieuwste blockbusters en arthousefilms uit binnen- en buitenland. Met iedere maand volop premières.

 

Premiumpakket Sport1

Internationaal voetbal op 6 kanalen, inclusief wedstrijden uit de UEFA Champions League. Daarnaast zie je op Sport1 NBA Basketbal, golf, tennis, hockey en dart

 

ik ben uitgegaan van de sport en film zenders en dat kan via ziggo. wordt door ziggo doorgegeven. als je het nu hebt over het totale zenderpakket van Canal Digitaal via de sateliet, kun je dit niet via de kabel abboneren maar de meeste zenders heeft ziggo ook in het pakket.

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...