Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] TF7700HSCI HDzenders niet te vinden


Leonardus

Aanbevolen berichten

Mijn TF7700HSCI (TF7710 met firmware-upgrade)gebruikte ik tot nu toe alleen voor de FTA-zenders.(Astra-Astra2,Astra3 en Hotbird zenders). Omdat de kwaliteit van de HD zenders mij prima beviel heb ik nu bij CanalDigitaal het basispakket en het HD pakket aangeschaft.Nu blijkt dat ik de betreffende zenders niet kan vinden.Bij CanaalDigitaal heb ik de zenderlijst gedownload maar als ik op de betreffende freqenties zoek vind ik ze niet.Automatisch zoeken levert onvoldoende resultaat op en bij handmatig moeten er nogal wat gegevens worden ingevuld zoals FEC en Pilot en modulation etc. Wellicht voor de kenner een makkie maar voor mij nu een groot probleem .Wie kan me een goed advies geven.Het klinkt misschien wat dom maar ik heb hier niet eerder mee te maken gehad.Is hier een speciale manier voor om deze zenders te vinden of is er een zenderlijst te laden. Alvast mijn dank voor een advies

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer dit maar even

 

 

SAT/Transponder bewerken astra 23.5

 

12129 V 27500 5/6 in DVB-S2 QPSK daar kun je NL3 HD en de rest vinden.

12187 H 27500 5/6 in DVB-S2 QPSK zit RTL5 HD en RTL7 HD

 

volgens mij moet de Pilot op Aan staan maar dat moet even uit proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de zeer gewaardeerde adviezen maar helaas brengt het mij niet veel verder.Op 23,5 zijn de frequenties 12129 en 12187 helaas niet te vinden. Inmiddels heb ik wel een aantal HD zenders gevonden waaronder NED1 HD en RTL4 HD op 23,5 op frequentie 11856,symbol rate 27500 V Fec 5/6 DVB-S2/QPSK. Maar Ned1 ,Ned2, en de overige RTL's kan ik nog steeds niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de informatie.Inmiddels is het mij volstrekt duidelijk waar de verschillende HD zenders te vinden zouden moeten zijn maar het lukt mij nog steeds niet om alle HD zenders ook werkelijk te vinden. Bij canaaldigitaal is een lijst te vinden die de frequenties precies aangeven. Toch vind ik die zenders niet.Het gaat hier met nameom Ned 1+2 en RTL 5+,SBS en Net.Heeft iemand een suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de beperkte reacties lijkt het er op dat dit probleem niet bij anderen speelt.De twee forumleden die al een poging hebben gedaan om te helpen bedank ik heel hartelijk maar het heeft mijn probleem helaas nog niet op gelost.Mij is nu echter volstrekt onduidelijk wat ik nog meer kan doen. Ik weet niet of ik iets fout doe of dat er iets met mijn ontvanger is. Op canaaldigitaal is een complete lijkt te vinden met frequenties en instellingen.Voor NED 2 HD wordt bv een frequentie van 11739 opgegeven op de Astra 19,2 maar als ik daar handmatig zoek en ook de verschillende instellingen van de zoekfunctie varieer vind ik geen zenders. Het laatste wat ik kan bedenken is dat iemand die de HD zenders van het HD pakket van canaaldigitaal succesvol heeft ingesteld op zijn TF7700HSCI (dus geen PVR) met topset een kopie van de instellingen voor mij beschikbaar maakt? Ik kan dan in ieder geval vaststellen of het dan bij mij wel werkt. Wie kan me daaraan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het vreemde.De ontvangst op alle drie de Astra,s is goed (ook hotbird) en de zoekfunktie levert vrijwel alle bekende zenders op waaronder een fors aantal HD zenders. Juist omdat mij dit het afgelopen half jaar prima beviel heb ik nu bij canaaldigataal ook het HD pakket aangeschaft.De engelse en duitse HD zenders zijn allemaal gevonden en ook een aantal nederlanders zoals Ned1HD, RTL4HD,DiscoveryHD ,NGCHD en nog enkele anderen. Niet gevonden zijn Ned2HD,Ned3HD,RTL5HD,RTL7HD,RTL8HD,NET5HD,SBS6HD.

Met de instellingen lijkt dus niets aan de hand.Het gaat mij nu juist om deze laatse groep waarvan de frequenties en instellingen mij bekend zijn maar de zoekfunktie bij handmatig en automatisch niet de betreffende zenders oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier even lijstje van de HD zenders

 

Astra 3B (23.5E) - 11739.00 V - DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 (46.5 Mbps) - NID:3 - TID:3202

Nederland 2 HD

SBS 6 HD

 

Astra 3B (23.5E) - 12187.00 H - DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 (46.6 Mbps) - NID:0 - TID:0

 

RTL 7 HD

[color:#000099]RTL 5 HD

Net 5 HD

één HD

Canvas HD

Ketnet HD

Disney XD Netherlands HD

Veronica HD

[/color]

 

Astra 3B (23.5E) - 11856.00 V - DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 (46.6 Mbps) - NID:3 - TID:3208

 

Discovery HD Showcase

National Geographic HD UK

RTL 4 HD

Brava HDTV

VTM HD

Nederland 1 HD

 

Astra 3B (23.5E) - 12109.00 H - DVB-S2 (QPSK) - 27500 9/10 (51.8 Mbps) - NID:3 - TID:3221

 

Eurosport HD

History Channel HD Nordic

Eurosport HD DUT

 

Astra 3B (23.5E) - 12129.00 V - DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 (45.9 Mbps) - NID:3 - TID:3222

 

Nederland 3 HD

Film 1 HD

Sport 1 HD Netherlands

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we hier het probleem te pakken hebben.

Inderdaad mis ik de 11739 transponder op AStra 3.Nu ik probeer deze toe te voegen krijg ik een ander probleem.(hoe is het mogelijk!!) Nadat ik op TP toevoegen heb gedrukt krijg ik een kader waar ik oa.de frequentie moet ingeven.Het merkwaardige is dat deze frequentie niet te veranderen is.Hij blijft dus op nul staan .Ook de symbol rate is niet te wijzigen.De rest zoals de modulatie is wel te wijzigen.Wat doe ik nu weer fout??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel zenders staan er in je lijst? (totaal tv)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...