Ga naar inhoud


Oxio vertienvoudigt je verbruikscijfers!


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb weer eens iets geks.

Gisteren keek ik online naar mijn verbruik, omdat ik dagelijks de gegevens in mijn computer invoer in een Exellbestand.

Zo kan ik al vanaf 1 januari 2008 kijken wat mijn gemiddelde dagverbruik aan elektriciteit is.

Het lukt mij langzaam maar zeker om mijn verbruik terug te dringen.

Maar gisteren bleek dat mijn verbruik op 3 verschillende dagen in deze maand plotseling vertienvoudigd is, tenminste, volgens Oxxio.

Het gaat dan om 18, 19 en 23 juli.

Op 18 juli zou ik nu 125,02 kW moeten hebben verbruikt, 19 juli 68,89 kW en 23 juli 69,56 kW!

Het gekke is, dat een dag eerder het werkelijke verbruik werd getoond, maar dat het nu 10 keer zoveel is!???

Volgens mij is hun slimme meter wel slim, maar zijn die lui bij Oxxio dat dus niet!

Ik heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is de meter van Oxxio niet zo slim, want de meter die ik een tijd geleden had draaide niet onder de 1000 watt verbruik. Jammer dat Liander hem heeft vervangen, want ik vond het een top meter. whistle

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we dan weer.Probeer dat maar weer eens recht te zetten.

Met velen van die nutsbedrijven toch weer steeds de zelfde problemen.Als je dan een mail stuurt loop je tegen een berg van onbegrip aan.Dit zelfde geld voor een telefoontje.Alles komt goed hoor je dan.Helaas is er de volgende keer niets veranderd en kan je er weer achter aan.

Leve het digitale tijdperk.

Geef mij maar weer de tijd van de meter opnemer.In die tijd heb ik nog nooit problemen gehad.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker een goed idee, alleen wacht ik eerst even het antwoord van Oxxio af.

Vanmorgen stonden de verbruikscijfers er nog steeds verkeerd op, dus die sukkels hebben nog niet eens in de gaten wat voor stomme fout ze hebben gemaakt.

En dan te bedenken dat mijn verbruik vrij laag is.

In 2008 was het jaarverbruik 3622 kW in een 4 persoons huishouden met stadsverwarming (dus gedwongen ook nog eens electrisch koken!).

Afgelopen jaar was het nog geen 3300 kW!

Ik heb een piepklein zonnepanelensysteem dat sinds 11 augustus afgelopen jaar in gebruik is en dat ongeveer 80 kW per jaar levert met eem netinverter.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel energiebedrijf kan je op voorhand vertrouwen. Als je de lijst kijkt met vergunningen, is het een komen en gaan van de bedrijven.

 

Als je je recht wilt halen, schakel dan de netwerkbeheerder in. Dat is je energiebron en die gaat over jou verbruik en bepaald wat die wederverkopers aan jou in rekening mogen brengen.

 

Anderzijds is het natuurlijk ook goed om een Tros Radar erachter te zetten, omdat dan ook de "buitenwereld" inzage heeft in die wederverkooppartijen.

 

[off-topic extra info]

Prijstechnisch zitten ze bijna allemaal gelijk en jaarlijks hoppen heeft wat voordelen. (kijk dus uit dat je niet het voorgeselecteerde 3 jaar contract pakt) Mocht je trouwens na het incasseren van een nieuwe fiets na een overstap, bel dan eens naar een ander. Vreemd genoeg willen die zelfs de boete betalen omdat je overstapt. Dan moet je wel voor 3 jaar tekenen.

[on-topic]

 

Die verhalen bij de prijsvergelijkingssites geloof ik helemaal niets over goede service. Ken nu niet echt een doorsnede Nederlander die om zijn gemak er een kwartier voor gaat zitten om een positieve review gaat schrijven over iets als een energieleverancier.

Als hobby-ist kijk ik ook alleen op fora en vaar ook niet blind op vergelijkingssites waar de helpdesk de hemel wordt ingeprezen.

 

Klagen moet je sowieso op een gratis nummer kunnen doen en ook nog eens worden geholpen met iemand met bevoegdheid ipv steeds in de wacht te worden gezet en het halve call-center te hebben gehad.

 

Probeer via een pc te bellen en neem het telefoongesprek op, en bevestig het gesprek met een email (telefoongesprek attached). Noem in het gesprek /mail ook de meternummers naast de meterstanden.

 

Succes met Oxxio

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd zit ik al heel lang bij Oxxio, en tot nu toe gaat het wel goed, alleen even hun antwoord afwachten dus.

Eigenlijk ben ik nooit op Oxxio zelf overgestapt, dat was Evolta, maar die werd toen door Oxxio overgenomen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft Oxxio alles weer hersteld en zijn de werkelijke verbruikswaarden weer online te zien.

Probleem opgelost.

Vreemd genoeg was er alleen sprake van deze afwijking op "mijn Oxxio", want als ik inlogde als zakelijke klant, dan klopte de online informatie over mijn verbruik wel.

Vreemde lui, daar bij Oxio!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Inmiddels heeft Oxxio alles weer hersteld en zijn de werkelijke verbruikswaarden weer online te zien.
Probleem opgelost.
Vreemd genoeg was er alleen sprake van deze afwijking op "mijn Oxxio", want als ik inlogde als zakelijke klant, dan klopte de online informatie over mijn verbruik wel.
Vreemde lui, daar bij Oxio!


Denk meer dat het een foutje in de software is dan dat 'die lui' bewust je verbruik gaan manipuleren...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...