Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Elke keer als ik een tv uitzending krijg die iets gedateerd is word het beeld formaat kleiner.

Is dit normaal of moet ik andere instellingen doen.???

Geplaatst:

Hoi,

Das normaal, formaat is dan 4:3 i.p.v. 16:9 wat wat jou schermformaat is, de meeste toestellen hebben daarvoor een zoomfunctie of volbeeldfunctie zodat je (tijdelijk) weer een vol scherm hebt.

Dus even zoeken naar beeldinstellingen.

Groetjes..............

Geplaatst:

Doe dat nou niet... zoomen... brrrrr...

Een beeld wat bedoeld is om in 4:3 te zien moet je ook in dit formaat bekijken. Ik begrijp echt niet waarom mensen steeds maar willen zoomen... het ziet er gewoon niet uit, mijn ouders doen dat ook.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Hoi,

@ sverige,

Ik zeg alleen maar dat die mogelijkheid er is .........ik ergerde me al aan die "oude" breedbeeld tv's die dat zo leuk automatisch deden....lekker tijdens de reclame, leek net een knipperlicht.

Groetjes..............

Geplaatst:

ik begrijp het!

wanneer zoomen wel zinvol kan zijn is als je naar een 16:9 uitzending kijkt die in 4:3 uitgezonden wordt, zoals vaak met bv Krimi's die op Sat1 uitgezonden worden en die uit het jaar 2005 stammen... je hebt dan rondom zwarte balken, en dan durf ik wel eens met de sat ontvanger naar vollbeeldmodus te zoomen, dan past alles weer netjes, zonder vervormingen oid. (Je houdt er alleen een veel te groot logo aan over)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Als ik op TV het automatisch zoomen uitzet en op de Digitenne het aanpas, gaat het prima.

Met autozoom op tv aan en de Digitenne op 16:9 dan mis ik links en rechts dik 5 cm van het beeld al was het een beeld met een rand.

Zoals Sverige aangeeft zijn de oudere serie's met balken rondom goed uit te zoomen. Dat de ondertiteling en het logo wat groter wordt neem ik dan maar op de koop toe met de sat-ontvanger.

En die reclame, die flits maar lekker..... kijk daar toch niet naar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen