Ga naar inhoud


uhf probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Wie erkent deze probleem met FortecStar FSIRCI 5400?

Mijn fortecstar stoort de Bcc2 zender op de tv dit komt alleen voor als de FortecStar uitgeschakeld is.

Deze probleem ontstaat op het moment dat je een verbinding maakt vanaf de FortecStar naar een tv via de UHF kabel.

In het menu van fortec Star de kanaal gewijzigt maar dat heeft ook niet geholpen.

saludos

xose

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe is je TV aangesloten naar de receiver ? Uit je bericht maak ik op dat dat via RF gebeurt. Mogelijk dat inderdaad het kanaal van BBC2 een schaduwkanaal is van dat van de FortecStar.

Oplossing KAN dan zijn om een scartkabel te nemen en zo de receiver op de TV (rechtstreeks)aan te sluiten, hij kan dan in ieder geval de RF modulator van de TV niet meer storen.

Dat je je output-kanaal van de receiver hebt geprobeerd aan te passen is al een goed idee geweest. Je moet het probleem inderdaad daar ergens zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het punt is juist dat ik mijn tv beneden heb aangesloten via de scart maar de tv op de 2 verdieping is aangesloten via de UHF een sacrt kabel van 10 a 15 meter is niet mogelijk.

scart is geen probleen werkt als een tirelier.

volgens mij zijn er weinigen die de uhf gebruiken want als ik mij niet vergies is dit een algemeen probleem.

heeft iemand van jullie de FS zo aangesloten dat hij scart gebruikt een apart nog de UHF(kabel) aanluiting.

graag hoor ik jullie reactie.

saludos

xose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij thuis heb ik in de woonkamer de tv via de scart aansluiting en in mijn slaapkamer via de UHF en werkt goed. Heb wel even een vrij kanaal moeten zoeken, wat je in het tv menu van de reciever kan veranderen.

Bij mij had ik in het begin ook storing van de normale antene maar dit kwam doordat de versterking van het signaal te sterk was, heb die wat terug gedraait en daarna was het goed.

Ik hoop dat je het probleempje op kan lossen, zoniet meldt je het maar en trek de aantene ingang van de reciever er eens uit om te kijken of dit verschil geeft.

 

Saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola Hagar,

De storing die ik heb treed op als de FortecStar uit staat(standby).

dus als hij aanstaat geen probleem.

nog een probleem is dat hij af en toe de beeld niet doorgeeft het is als of opeens de uhf kabel eruit is.

salu2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurt maar we weten nu wat het probleem is de [color:"red"] [/color] is defect(werkt niet goed).

Deze probleem doorgespeld naar de importeur wacht nu op zijn antwoord.

Deze topic kan nu afgesloten worden.

salu2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...