edbe Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 ik heb een raadsel : mijn broer woont in Macroom, Ierland. zijn huis ligt tussen de bergen en omringd door enkele bomen. hij heeft sinds enkele maanden een laptop met Mobiel Breedband Vodafone. en sinds enkele dagen last van internet verbindingen die wegvallen, nu heeft hij naar het hoofdkantoor in Dublin naar Vodafone gebeld en die vertelde na een tijdje of hij bomen met bladeren om zijn huis had staan die de verbindingen kunnen beinvloeden !! nu de vraag, kan dat ??? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast Kimble Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Dat kan. Zodra het hier regent heb ik last van het vocht en valt mijn Dongle verbinding terug van HSDPA naar UMTS. Heb gelukkig geen uitval, maar de bomen hier bezorgen voldoende last. Dit ook zo met het Digitennesignaal.
edbe Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Geplaatst: 29 juli 2010 ow, dat kan dus wel, ik dacht dat die vent in Dublin weer eens een ferrytale aan het vertellen was 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast Kimble Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Probeer eens wat hoger te komen met de Dongle. Via het dakraam. Even kijken naar het signaal. Begint bij GSM en dan in een stap of 4 naar HSDPA.
EL PIÑO Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Als je broer echt afhankelijk is van internet via HSDPA/UMTS dan kan hij overwegen om een HSDPA router met externe antenne te nemen. Dat moet technisch gezien gaan met de simkaart uit die dongle, hoe het theoretisch zit weet ik niet. Edit: Ik weet alleen helemaal niet of er in de moderne dongles een (uitneembare) SIM-kaart zit... Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Kimble Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ik denk niet dat het door die bomen komt, maar doordat hij in huis meer afgeschermd zit. Ik zou een lange usb kabel nemen en de dongle bij een raam hangen, wedden dat het dan goed werkt Als het droog is (dus geen vochtige bomen) dan is mijn signaal op de vlakke grond sterk genoeg voor UMTS op HSUPA /HSDPA snelheden. Boven in huis is het signaal even sterk. Op een 2,2 GHz werkt het gewoon lekker. Als het vochtig/nat is maakt het voor mij niets uit of ik binnen of buiten ben en is het hooguit 2G. Alleen met die Dongle de lucht in is de snelheid beter, maar niet op HSUPA/HSDPA te krijgen. Mijn IPhone werkt ook niet lekker bij nattigheid. Huis hier bestaat uit gevlochten draadijzer betonplaten op begane grond en eerste verdieping. Buitenmuren kalkzandsteen/baksteen, binnenmuren kalkzandsteen, dak houten platen met normale dakpan, kunststof dakgoot. Als je nu hoger gaat zitten tov de vochtige bomen dan zal de Dongle eerst contact proberen te leggen op 2G (GSM) en dan steeds een stapje hoger GPRS, 3G (UMTS-HSUPA/HSDPA). Wifi gaat ook zonder merkbaar signaalverlies door de vloer (Linksys). Heb nog de oude 2,4 GHZ versie. Draadloze huistelefoons ook prima. Wel heb ik problemen met het weerstation op 433 Mhz in huis.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen