radio man Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Ik heb een DM8000, maar als ik een film transporteer over LAN met DCC, kom ik niet verder dan 0,041 mb/sec. Wat doe ik fout?
Tonskidutch Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 dat ligt een beetje aan de PC en het besturingssysteem configuratie, firewall, virusscanner etc je bedoeld natuurlijk MB/sec MegaByte en niet mbit het nadeel van een windows ftpclient als DCC is dat ie via windows gaat (indexeren, virtueel geheugen, temporaries, verificatie tmp legen) dan ben je eigenlijk tweemaal dezelfde hoeveelheid aan het kopiëren met allerlei controle instrumenten van windows als flessenhals (ik heb dat al eens getracht uit te leggen en voert te ver voor je probleem oplossing) als je een automount aanmaakt (die je zo nu en dan kunt gebruiken OOK voor dit soort kopieer acties) op een gedeelde map van de PC, kun je ook direkt de film verschuiven naar die gedeelde map hetgeen veel minder windows invloed heeft daar je de move/copy vanuit linux geeft (dreambox) ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
radio man Geplaatst: 30 juli 2010 Auteur Geplaatst: 30 juli 2010 Bedankt voor je snelle antwoord! Dus er is hoop! Hoe doe ik dat, een automount aanmaken onder W7 ? Als 't me nog te traag is (kreeg op een ander forum al een antwoord dat het 100 tot 1000 maal sneller moet kunnen) ben ik zelfs bereid om mijn Acer notebook van Ubuntu of zo te voorzien... Het doel is uiteindelijk om via DVR Studio een blu ray te branden...
Tonskidutch Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 kijk je opent zelf nog meer opties want ik gebruik sowieso OpenSuse linux op de pc maar even terug naar de automount en delen in w7 omdat DVRstudio en soortgelijke voor windows zijn -maak een nieuwe gebruiker onder windows bijvoorbeeld radio met paswoord man die dan ook nog beheerder is -en meldt je ook minstens een keer aan onder dat nieuwe aanmeld profiel -maak een nieuwe map (liefst op een aparte partitie F:\) maar kan ook op C:\ noem die bijvoorbeeld CIFS -en deel die map (middels mappen delen rechtermuisknop) voor de gebruiker radio met volle toegangsrechten -herstart de PC opdat alles geïmplementeerd wordt nu ga je naar de dreambox en via menu kun je naar de netwerkbrowser op het ene image of naar de automount manager op het andere image zoek naar gedeelde mappen in je netwerk gebruik de gevonden windows met CIFS als automount neem hetzelfde login naam en paswoord indien juist is nu een groen vinkje bij die map te zien. ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
Tonskidutch Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 voor Linux is het iets makkelijker / want geen authentificatie middels gebruiker en paswoord nodig en eenvoudigere regels enkel export voor bepaalde IP adressen of hosts is genoeg daar die Linux al een NFS server heeft of er additief heel makkelijk zo'n NFS server op te installeren is als die server draait kun je een map op de linux PC voor de dreambox vrijgeven en idem een automount instellen via menu op je dreambox NFS heeft het voordeel dat de prestatie aan data/sec beter is dan het CIFS/samba. ( degene die beide methoden nog nooit heeft ondernomen of naar windows of naar linux een automount instellen vindt het maar lastig - > heb je het principe eenmaal door is het simpel en vooral omdat je dat dan ook in de toekomst kunt gebruiken heefthet zin je nu ermee vertrouwd te maken ) ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
Gast MiLo Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 FTP gebruiken, is standaard al aanwezig en actief op de box, en op de PC raad ik Filezilla aan. Daarmee haal je ruim 9 MB/s, sneller wordt 't niet.
radio man Geplaatst: 31 juli 2010 Auteur Geplaatst: 31 juli 2010 Origineel bericht van: MiLo FTP gebruiken, is standaard al aanwezig en actief op de box, en op de PC raad ik Filezilla aan. Daarmee haal je ruim 9 MB/s, sneller wordt 't niet. Da's toch stukken sneller dan 0,041...
Peter Konijn Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 ik gebruik total commander, gaat ook snel, ook minstens 8 MB/s VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200 DM500HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen