Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dat ligt een beetje aan de PC en het besturingssysteem configuratie, firewall, virusscanner etc

je bedoeld natuurlijk MB/sec MegaByte en niet mbit

het nadeel van een windows ftpclient als DCC is dat ie via windows gaat

(indexeren, virtueel geheugen, temporaries, verificatie tmp legen) dan ben je eigenlijk tweemaal dezelfde hoeveelheid aan het kopiëren met allerlei controle instrumenten van windows als flessenhals

(ik heb dat al eens getracht uit te leggen en voert te ver voor je probleem oplossing)

als je een automount aanmaakt (die je zo nu en dan kunt gebruiken OOK voor dit soort kopieer acties) op een gedeelde map van de PC, kun je ook direkt de film verschuiven naar die gedeelde map

hetgeen veel minder windows invloed heeft daar je de move/copy vanuit linux geeft (dreambox)

ciao

Now We Are Free

Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle antwoord!

Dus er is hoop!

Hoe doe ik dat, een automount aanmaken onder W7 ?

Als 't me nog te traag is (kreeg op een ander forum al een antwoord dat het 100 tot 1000 maal sneller moet kunnen) ben ik zelfs bereid om mijn Acer notebook van Ubuntu of zo te voorzien...

Het doel is uiteindelijk om via DVR Studio een blu ray te branden... shocked

Geplaatst:

kijk je opent zelf nog meer opties

want ik gebruik sowieso OpenSuse linux op de pc

maar even terug naar de automount en delen in w7

omdat DVRstudio en soortgelijke voor windows zijn

-maak een nieuwe gebruiker onder windows bijvoorbeeld radio met paswoord man die dan ook nog beheerder is

-en meldt je ook minstens een keer aan onder dat nieuwe aanmeld profiel

-maak een nieuwe map (liefst op een aparte partitie F:\)

maar kan ook op C:\

noem die bijvoorbeeld CIFS

-en deel die map (middels mappen delen rechtermuisknop) voor de gebruiker radio met volle toegangsrechten

-herstart de PC opdat alles geïmplementeerd wordt

nu ga je naar de dreambox en via menu kun je naar de netwerkbrowser op het ene image of naar de automount manager op het andere image

zoek naar gedeelde mappen in je netwerk

gebruik de gevonden windows met CIFS als automount

neem hetzelfde login naam en paswoord

indien juist is nu een groen vinkje bij die map te zien.

ciao

Now We Are Free

Geplaatst:

voor Linux is het iets makkelijker / want geen authentificatie middels gebruiker en paswoord nodig en eenvoudigere regels

enkel export voor bepaalde IP adressen of hosts is genoeg

daar die Linux al een NFS server heeft of er additief heel makkelijk zo'n NFS server op te installeren is

als die server draait kun je een map op de linux PC voor de dreambox vrijgeven en idem een automount instellen via menu op je dreambox

NFS heeft het voordeel dat de prestatie aan data/sec beter is dan het CIFS/samba.

( degene die beide methoden nog nooit heeft ondernomen of naar windows of naar linux een automount instellen vindt het maar lastig - > heb je het principe eenmaal door is het simpel

en vooral omdat je dat dan ook in de toekomst kunt gebruiken heefthet zin je nu ermee vertrouwd te maken )

ciao

Now We Are Free

Geplaatst:

FTP gebruiken, is standaard al aanwezig en actief op de box, en op de PC raad ik Filezilla aan.

Daarmee haal je ruim 9 MB/s, sneller wordt 't niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
FTP gebruiken, is standaard al aanwezig en actief op de box, en op de PC raad ik Filezilla aan.

Daarmee haal je ruim 9 MB/s, sneller wordt 't niet.

Da's toch stukken sneller dan 0,041... smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen