Beukenoot. Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Hallo Sat4all gebruikers. Ik ben op zoek naar software om op de RS232 poort een I2C sigaal te kunnen genereren. In het verleden was hiervoor software maar die werkte maar tot windows98. Helaas krijg ik de versie met de Nport van ZEAL softstudio in combinatie met http://www.igerlach.de/ niet aan de praat. Is iemand toevallig ook met deze software aan het stoeien en heeft het wel werkend. Alvast bedankt. JLa
focus103 Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Je hebt ook USB naar I2C oplossingen heb je daar wat aan ? Zal je wel andere software moeten gaan gebruiken. Of een pc met com poort dualboot maken voor WIN98.
Beukenoot. Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Geachte Mede Satters, Toch jammer dat niemand meer met dit project bezig is. Van USB naar I2C was ik op de hoogte alleen was het probleem dat dan al mijn voorbeeld programma's niet meer werken. Ik heb voor een oplossing gekozen USB naar I2C d.m.v. van het IC de "I2C solution chip" van. Voordeel hiervan is goedkoop en 10 extra i/o lijnen. Suc6
Moderator Matchless Geplaatst: 23 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 23 augustus 2010 Waar heb je het voor nodig? Je zou eens kunnen googlen naar de software voor de velleman kitjes. De ks8000 gebruikt ook I2C voor het sturen van de PCF chips. Mischien doen die drivers wel wat jij wilt. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Kimble Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Weet niet over welke bus je met je project bezig bent, maar ken je de 8255 (geproduceerd door vele merken). Er lopen veel projecten icm deze chip en I2C.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen