Ga naar inhoud

CD:"Eenmalige kosten e.200,-" Euh, andere opties?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu een oude (zwarte) CD-kaart voor de nederlandse FTV-zenders. Deze kaart staat nog niet op mijn naam omdat ik geen zin had in het verplichte jaarabonnement.

Ik denk er nu over om het basispakket te nemen. Alleen lijkt het alsof CD dat wel erg duur heeft gemaakt...

Als ik het goed begrijp zijn losse kaartjes niet meer te koop. CD duwt nu iedereen tegenwoordig een huurtuner en wok 'door de strot' met de smartpacks. [sorry, enige frustratie hier.]

Hoe kan ik nu een abonnement nemen zonder die eenmalige kosten van E. 200,- (fl. 440,- mind you..)? Schotels en ontvangers heb ik, CD mag z'n spullen houden.

En als ik nog geen kaartje had, wat is dan de goedkoopste optie?

T90

2 x Slingbox solo

Geplaatst:

Naar mijn weten kun je bij een lokale satellietshop gewoon een losse smartcard kopen die je vervolgens moet registreren op jouw naam en activeren.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Als je de website van CD bezoekt, lijkt het alsof alleen de smartpacks te koop zijn.

Ook in het onderdeel 'smartcards en accesoires' van de webwinkel van Canal Digitaal is geen losse kaart icm abonnement te koop.

Via Google is nog wel een pagina te vinden waar losse kaarten in combinatie met een abonnement te koop zijn.

[Edit: tekst over link naar site CD duidelijker gemaakt.]

T90

2 x Slingbox solo

Geplaatst:

Dat klopt, ik denk dat Canal Digitaal graag complete sets verkoopt, liefst in combinatie met een duur maandelijks abonnement. Je kunt in hun shop wel een losse kaart krijgen maar dat is inclusief CI module voor €126 (zie smartcards en accessoires, deze pagina werkt hier gewoon). Als je alleen een kaart wilt zou ik toch eens even contact opnemen met een lokale satellietshop, vaak is de prijs ook iets gunstiger.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Er zijn lokale sat-winkels zat, die een losse kaart verkopen rond de € 60. Je kan deze daar activeren, met je abo.

via CDS moet dit icm een CAM, wat eea duurder maakt.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:
Origineel bericht van: wernert
(fl. 440,- mind you..)

Jij wordt nog steeds in guldens betaald? Kom op zeg, de euro is al 9½ jaar geleden ingevoerd, dus zelfs met de lage inflatie die we sindsdien hebben gehad is dat bedrag niet meer te vergelijken met dat van nu. En reken ook eens je inkomen om in guldens en leg dat dan naast je inkomen van 2001...

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Geplaatst:
Ik heb nu een oude (zwarte) CD-kaart voor de nederlandse FTV-zenders. Deze kaart staat nog niet op mijn naam omdat ik geen zin had in het verplichte jaarabonnement.

Je kunt toch een kaartovername formulier invullen dat de kaart op je naam komt te staan je moet dan wel samen tekenen de oude en de nieuwe eigenaar.
En welk verplicht jaarabonnement??
De kaart kan gewoon op je naam staan zonder abonnement. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: Hageneis
(fl. 440,- mind you..)

Jij wordt nog steeds in guldens betaald? Kom op zeg, de euro is al 9½ jaar geleden ingevoerd, dus zelfs met de lage inflatie die we sindsdien hebben gehad is dat bedrag niet meer te vergelijken met dat van nu. En reken ook eens je inkomen om in guldens en leg dat dan naast je inkomen van 2001...

@Hageneis,

De Euro die 8½ jaar geleden werd ingevoerd heeft mijns inziens wel degelijk het leven duurder gemaakt.
Mijn inkomen is vanaf medio 2001 tot medio 2010 gestegen met 30%.
Dat is inclusief promoties/bevorderingen en inflatie.
Door allerlei prijsstijgingen is mijn besteedbaar inkomen niet gestegen maar gedaald.
En ik denk dat ik echt niet de enige ben...

In 2001 kostte een topabonnement bij CanalDigitaal (heette toen CanalPlus) zo'n 60 gulden oftewel 27 Euro.
In 2010 kost het 42,50 Euro, een prijsstijging van 57%.
Set Top Box gaat van 14,95 Euro in 2001 naar 69,95 Euro in 2010, een stijging van 468%.

In 2010 gaan de kosten voor aanschaf/registratie/activatie/etcetera van een smartcard al richting de 200 Euro.
Weet iemand (nog) hoeveel deze kosten in 2001 bedroegen?

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

En bovendien had CDS in 2001 stukken minder te bieden ;-)

Ik dacht dat je bij een BasisHD pakket de ontvanger voo 149 Euro kon kopen... met schotel en monteur ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Mimisiku
Geplaatst:

In 2000 was dat Hfl 19,95 registratie en de kaart Hfl 69,- (bij afsluiting van een abo) dus Hfl 88,95.. Ik verdiende toen Hfl 4200,- en ook ik kan beamen dat alles na de Teuro (zoals de oosterburen zo treffend weten te zeggen) het besteedbaar inkomen fors lager is geworden...

Geplaatst:
Als je de website van CD bezoekt, lijkt het alsof alleen de smartpacks te koop zijn.

Ook in het onderdeel 'smartcards en accesoires' van de webwinkel van Canal Digitaal is geen losse kaart icm abonnement te koop.

Via Google is nog wel een pagina te vinden waar losse kaarten in combinatie met een abonnement te koop zijn.

[Edit: tekst over link naar site CD duidelijker gemaakt.]

Je kan in de webshop nog steeds een losse smartcard kopen.
Deze is alleen niet meer te vinden via een linkje op de site.
CD verkoopt namelijk het liefst geen losse kaarten meer ivm problemen in het verleden met niet gecertificeerde ontvangers.
Maar ik zou toch naar een lokale satshop gaan. 79 Euro is best prijzig en dat kan zeker goedkoper....

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Geplaatst:

Wernert,je wilt een basis abo met de seca3 kaart,ik denk als je belt,en je ruilt je seca2 erbij dat je een aanbod krijgt

maar de kaart moet wel geregistreerd staan.het gaatcds ook om de kaart,die word dan helemaal uitgeschakeld,en daar hebben ze belang bij.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen