Ga naar inhoud


[Strong] na patchen geen canal dig meer


Hum-orist

Aanbevolen berichten

Ik doe pogingen om een oude SRT 8000 aan m'n wensen aan te passen, maar dat gaat mis. Ik ben zelf gewend aan een Humax, maar dacht dat ik na heel veel lezen ook deze Strong wat gebruiksvriendelijker kon krijgen.

 

Volgens "de handleiding" nieuwe firmware en kanalen lijst er in gezet. Ik kreeg niet overal de juiste "Franse" meldingen, en aan het eind van de data overdracht ging de strong niet automatisch uit! Na een kwartier toch maar handmatig uitgezet. Na aansluiten op TV leek eerst alles goed te zijn gegaan.

 

Nieuwe menu-structuur, nieuwe zenderlijst, meer dan 999 zenders. Dus ik blij, echter de hele serie Ned1, 2, 3 etc. doet het niet. FTA doet het wel. Ik krijg wel de EPG info. Bij abbo info zie geldig tot 31 aug.

 

Wat is er mis gegaan ? Weet iemand een oplossing ?

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer dit even

 

pidscan + B 1 dan 2of3 ++++ Beeld

of dit

[Auto Seca op none zetten. +...B...2]

na het veranderen van de pid moet je de receiver eerst in standby zetten zodat die het opslaat.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren thnx voor de adviezen.

 

Het was nog een maagdelijke 8000 (een oudje)met org. soft.

De software die ik probeerde was "v9b FINAL". Verder zoekend kwam ik forum-discussies tegen over Seca problemen.

Ik heb nog een groene Seca 2 card.

Daarna heb ik maar eens andere soft geprobeerd. Nu "Complete VVV Merlin_Seca2_by_Interpol" en zowaar weer licht op de Ned's.

 

Dit ziet er een stuk beter uit. De zenderlijst staat me nog niet helemaal aan. Nu ik het proggen een beetje onder de knie heb ga ik nog wel wat alternatieven uitproberen. Pidscan is nog nieuw voor me, eerst maar weer zoeken/lezen.

Weet nog niet hoe je alleen een zenderlijst moet sturen en met welk progje je zo'n lijst kunt bewerken. Want zoeken en verplaatsen in de Strong is wel een hele klus !

 

Grtz H.

 

Het ligt misschien aan mij, maar selectief zoeken op deze site is nou niet direct gebruiksvriendelijk. bv. zoeken binnen alleen [strong] lukt mij echt niet wat hebben die []'s dan voor zin ??

 

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hum-orist

Het ligt misschien aan mij, maar selectief zoeken op deze site is nou niet direct gebruiksvriendelijk. bv. zoeken binnen alleen [strong] lukt mij echt niet wat hebben die []'s dan voor zin ??


Dan doe je iets niet goed als je invult bij zoekwoorden Strong nieuwer dan een jaar vulde ik in,dan links forums om te doorzoeken onder satreceivers kies je overige merken en als ik dan klik op zoeken krijg ik 300 berichten over Strong. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb edstrong v6.5d en het lukt mij niet om de zenderlijst of firmware uit de box te downloaden. Ik heb zowel de parallele kabel als de seriele kabel aangesloten. Vervolgens kies ik bij mij com1, dan de optie om de kanaallijst te downloaden. Dan krijg ik de melding om de receiver in CHA mode te zetten. Dit doe ik dan ook en zie de nodige tekst verschijnen. Vervolgens blijft de knop om het over te halen licht grijs. Er op klikken gebeurt er niks. Ik kan alleen op quit klikken om het te beëindigen.

Wat kan er mis zijn? Mijn laptop is opdat moment niet met Internet verbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paashaas,

 

Is de bedrading van de kabel wel ok en volledig bedraad?

Zie anders op ****http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.php***

 

Groetjes,

 

Satman

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het aan de Seriele kabel ligt

 

Mocht je de kabel zelf bouwen: de bedrading ziet er dus hetzelfde uit als van de 25 polige kabel, maar let wel op: female en male stekkers zijn elkaar spiegelbeeld!

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de seriele kabel goed moet zijn, daar ik de in het hierbovengenoemde bericht de loader software heb gedownload en daarmee de firmware van v15 naar v20 heb kunnen bregen. Ik denk dat dit niet zou zijn gelukt als de seriele kabel niet in orde zou zijn geweest, maar ik kan me daarin vergissen.

Nog andre ideeën waaraan het kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien even een andere edstrong

Edstrong Versie 6.2b (setup) Strong 8000 / 8100

Edstrong Versie 6.3d (upgrade) Strong 8000 / 8100

 

als je ze niet kan vinden ik heb ze wel

stuur je maar even een pm met emial adres

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aart44,

 

Dat klopt, dat was mij wel gelukt, maar als ik "binnen" Strong op iets specifieks wil zoeken, lukt me dat niet.

Ik heb het geprobeerd met opperands als AND en OR of tussen ""s,

maar dat was ook geen succes. Was nieuwsgierig of ik iets fout deed.

 

Op een website waar vaak het verwijt (terecht)gemaakt wordt dat newbee's te snel vragen en te lui zijn om te zoeken, is een makkelijke zoekfunctie wel wenselijk.

 

grtz H-O

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek je toch gewoon op gorgel. De verwijzingen naar s4all volgen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb edstrong v6.5d aan de praat!

Probleem was dat edstrong (ook versie 6.3d) niet werkt met Nokia 9302S en firmware versie 15. Je kunt bijvoorbeeld de kanaallijst maar ook de firmware niet uit de receiver downloaden naar je computer. De knop "start proces" blijft namelijk lichtgrijs (zie plaatje "Edstrong 6.5d.jpg").

Vervolgens heb ik met "loader2000.exe" de firmware geupdate naar versie 20 (da3ned3.bin).

Hierna weer met edstrong v6.5d getracht de kanaallijst te downloaden en nu succes (zie plaatje "Edstrong 6.5d met firmware V20.jpg").

Dus naar mijn inzicht moet je minimaal firmware versie 20 geïnstalleerd hebben om met edstrong en de receiver te kunnen werken.

post-53426-1318261130,7291_thumb.jpg

post-53426-1318261130,7437_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet minimaal firmware versie 20 hebben om met edstrong en de receiver te kunnen werken. ja dat klopt, mooi dat het weer gelukt is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...