masterlee Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Hallo, Ik wil graag naast de Astra 1 en Hotbird de Astra 2(28.2E) ontvangen. Ik heb zoals op de foto aangegeven 2 losse LNB's en een multiswitch. Heb een Triax schotel van 88cm. Nu heb ik een DM 7025 en die geeft bij vooraf ingestelde sateliet een ontvangst van MAX 76% en BER zit rond de 8000 maar GEEN LOCK. Hoe krijg ik het nu voor elkaar? Ik heb een satfinder maar die blijft piepen zoals ik op de rails blijf met de LNB. Dus ik ga vanaf de middelste naar buiten toe(dus naar rechts op de foto) en hij blijft piepen. PS: als ik dan uit wanhoop zenders ga scannen op 28.2E, dan komt ie met Taquila en meer D+ op de proppen?? Nu ben ik lost. Hulp is welkom. Dus heb op LNB A: 19,2E / LNB B: 13.0E en LNB C: 28.2 E Masterlee Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
vGnp Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 1. Een Digiality switch i.c.m. een Dreambox: Als het werkt heb je mazzel. Geef wat centjes uit en koop een Spaun DiSEqC switch. 2. De rail staat zo'n beetje horizontaal, dit kan niet i.v.m. de Clarke Belt kromming. Deze moet onder een hoek schuin gemonteerd zijn. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
masterlee Geplaatst: 31 juli 2010 Auteur Geplaatst: 31 juli 2010 Dank voor je reaktie. Ik begrijp dat de 2 apparaatjes die je noemt beter zouden zijn dan het spul wat ik nu heb hangen. Dat geloof ik meteen want ben geen expert op dit gebied. Maar als de rail niet goed zou staan, hoe kan ik dan toch altijd goed beeld hebben op Hotbird en Astra 1? Masterlee Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
vGnp Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Omdat die twee satellieten met een Aziatische wok van de ***geen-reclame*** en een inferieure LNB nog te ontvangen zijn. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
masterlee Geplaatst: 31 juli 2010 Auteur Geplaatst: 31 juli 2010 Haha...ok...op die manier. Maar ook met het superieure spul zeg je nog "als het werkt heb je mazzel" ?? Dus geen garantie dat dit gaat werken? Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
vGnp Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Ik zou als ik jou was ten eerste dit eens doorlezen. En met de opstelling die je hebt (ervan uitgaande dat je vrij zicht hebt op 28,2/5E) zou het met de juiste "hardware" en instellingen moeten lukken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 dit kan wel een probleem worden of de bomen of het en het dak zit in de weg Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Zuppelan Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Die 28 oost-LNB zit wel heel ver uit het brandpunt (10 graden?). Dat is zo'n beetje het uiterste wat zo'n Triax kan hebben, dus je maakt het jezelf lastig. Wat ik zou proberen is om de rail tussen de LNB voor Astra1 en Astra2 vast te zetten aan de schoten. Probeer het symmetrisch te maken: de LNB voor Hotbird & Astra2 op gelijke afstand van het centrum. Je satelliet lijkt bijna waterpas. Klopt dat? Ik zou verwachten dat je de satelliet moet kantelen. Je satpieper zou ik minder gevoelig afstellen; het is erg druk oostelijk van de Astra1, dus als je 'm te gevoelig zet dan blijft hij inderdaad voortdurend piepen.
bellejt Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 probeer eerst eens je rail te kantelen.Kijk hier maar eens : Johnnysat De linkse (geel) is Hotbird 13E Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Gast hummiesat Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Lijkt me dat de uitleg in onderstaand topic ook hier goed van toepassing kan zijn: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...nb_#Post1706380
masterlee Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2010 Ik zal een paar van jullie tips gaan proberen en kijken waar ik uitkom. Voor dit soort zaken hebben ze de zondag mooi voor uitgevonden ;-) Ik laat straks even weten hoe het ermee staat. Masterlee Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
Gerard 76 Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Origineel bericht van: masterlee als ik dan uit wanhoop zenders ga scannen op 28.2E, dan komt ie met Taquila en meer D+ op de proppen?? dan is je switch niet correct aangesloten controleer of de juiste kabel (vd lnb) aan de juiste input vd switch zit. voorbeeld a= astra1 b= astra3 c= astra2
masterlee Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2010 Ik heb op mn switch: hotbird 13.0 E op A Astra 1 19.2 E op B Astra 3 heb ik niet(heb maar 3 LNB's) Astra 2 28.2 E op C Is er iets mis met deze opstelling?? Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
vGnp Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Origineel bericht van: masterlee Is er iets mis met deze opstelling?? Nee hoor. Je mag het zo (vreemd) aansluiten als je maar wilt. Als je het op de ontvanger maar net zo instelt als dat het aangesloten is. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
masterlee Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2010 Ok en nog even voor de zekerheid. De settings van de A+B poorten(astra 1 en hotbird) op mn dreambox tuner configuratie kan ik gewoon overnemen toch? Dus gewoon LNB 3 ipv 1 of 2 kiezen voor de Astra 2 en aan de rest niet aanzitten, behalve Diseqc 1.0 en Toneburst A? Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen