edbe Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 ik zou de Astra2 lnb even los uit de hand en daarmee even mee schuiven (als voor de schotel staat, dan links bewegen) 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
vGnp Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Zo lijkt me: Configuratiemodus eenvoudig Modus DiSEqC A/B/C/D Poort A 13,0E Hotbird 6/8/9 Poort B 19,2E Astra 1H/1KR/1L/1M Poort C 28,2E Eurobird 1 ..Astra 2A/2B/2D Poort D niets aangesloten Gebruik voltage en 22KHz ja Verstuur DiSEqC enkel bij satelliet wijziging nee vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
masterlee Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2010 Switch ingedeeld zoals aangegeven. De rail gekanteld zodat de LNB Hotbird het laagst staat en Astra 2 het hoogst. Afstand tussen Astra 1 en Astra 2 van hart tot hart LNB = 9cm. Maar ik kom er niet achter hoe is toch op zn minst weet dat ik de stateliet KAN ontvangen.(ivm bomen zoals aangegeven op Foto) Wat ik bedoel is dat ik normaal gesproken een eerste bevestiging wil zodat ik weet dat ik verder kan. Maar ik weet nu niet welke van ALLE variaties mij die indicatie kan geven. Ik heb bijvoorbeeld de LNB van de 28.2E rechtstreeks op de receiver aangesloten, en dan vanuit het midden heel langzaam de satelliet opgezocht, maar kreeg geen beeld op BBC ONE bijv. Nu twijfel ik of dat uberhaupt wel kan omdat ik geen zenders heb gescanned(omdat ik natuurlijk de sateliet nog niet kan ontvangen)maar alleen een zenderlijst heb geladen met die kanalen. Am I making any sense?? Masterlee Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
vGnp Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Tsja, dat is vanaf hier niet te zien. Kijk eens op Dishpointer, vul je locatie in en kies de satelliet. En kijk ook eens naar deze plaatjes. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Zuppelan Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Origineel bericht van: masterlee Ik heb bijvoorbeeld de LNB van de 28.2E rechtstreeks op de receiver aangesloten, en dan vanuit het midden heel langzaam de satelliet opgezocht, maar kreeg geen beeld op BBC ONE bijv. Nu twijfel ik of dat uberhaupt wel kan omdat ik geen zenders heb gescanned(omdat ik natuurlijk de sateliet nog niet kan ontvangen)maar alleen een zenderlijst heb geladen met die kanalen. Wat ik altijd deed: Sluit de LNB van alleen de 28.2 aan. De Dreambox-instellingen hoeven niet veranderd te worden, die kan op de drie-sat-config blijven staan. Kies in het hoofdmenu van de Dreambox "Satellieten en Transponders" -> Signaalmeting. Kies als satelliet de Astra2, en als transponder die van de BBC 1. Draai nu met de schotel terwijl je naar de signaalsterkte kijkt. Als het signaal goed is, kies een andere transponder (bijvoorbeeld die van ITV) en kijk of die ook goed is. Neem een derde transponder, die moet ook goed zijn. Als je drie transponders goed signaal hebt, kan je met enige zekerheid zeggen dat je schotel op de Astra 2 staat. Laat de Dreambox dan de Astra2 scannen en wacht op het resultaat. Kies geen willekeurige transponders uit het lijstje, maar alleen degene waarvan je zeker weet dat er zenders op zitten, op lang niet alle krijg je signaal. Om lekker te kunnen werken sloot ik de Dreambox aan op een laboratoriummonitor en nam zowel Dreambox als monitor mee naar buiten zodat ik tijdens het draaien aan de schotel direct het resultaat zag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen