Ga naar inhoud

Snelheid internet Mobiele telefoon, te laag ?? Samsung Galaxy S

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik heb bij een aanbieder internet op mijn mobiel, voor € 9,95 Pm

zij hebben het op de site over de volgende snelheid, zie hieronder.

ScreenShot012.jpg

Maar zowel op 2G en 3G netwerk, is mijn snelheid maximaal

zie hieronder. Dit lijkt mij ver onder de maat !!

DSC_0037.jpg

Heb ik hier redenen om klachten in te dienen ??

Geplaatst:

snelheid is ook afhankelijk van de afstand tot de mast, kortom je veldsterkte.. Je zult het dus op diverse plaatsen moeten controleren. Klagen zal geen zin hebben er staat immers tot 384 Kbps. Dus absoluut geen garantie dat je het ook haalt. Trouwens T-Mobile heeft nu ook niet een reputatie van "snel"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Dat het af kan wijken, het geen op de website staat, oké.

Maar als ik er naar kijk, is het bijna 1/10 van het geen zij schrijven.

Ook op vele andere locaties, is het niet beter.

Als ik lange armen zou hebben, kan ik de mast van die provider aanraken, afstand 300 m

Signaal sterkte is maximaal.

Geplaatst:

Niet alleen de afstand van de mast ook het aantal gebruikers op een mast zal de snelheid beïnvloeden.

Ken een grote organisatie in het centrum van Amsterdam die massaal gebruik maakt van smartphones, de gene die vroeg begint heeft tot een uur of acht nog wel wat performance tussen acht en vijf uur in de middag is het behelpen met de snelheid.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Dus een minimale snelheid wordt ook niet gegarandeerd?

Met andere woorden, als ik maar 1 kbps haal moet ik daar dan ook genoegen mee nemen. Lijkt mij sterk.

Ook op meerdere plaatsen is het heel slecht met die snelheid.

Geplaatst:

De snelheid die je in de afbeelding haalt is ongeveer de max wanneer je met gprs verbinding maakt, met 3G zou het toch zeker wel wat hoger moeten liggen.

Als ik de afbeelding bekijk zie ik ook een "G" boven in beeld staan, betekend dat dat je dan een gprs verbinding hebt?

T-Mobile staat bij mij ook niet bekend om hun geweldige ontvangst, dus heb je veel kans dat ie op veel plaatsen terugvalt op grps en dan is je snelheid gewoon beroerd.

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

deze meting is op 3G, in Westervoort.

Ik kom zojuist terug uit Arnhem centrum, daar is de snelheid wel goed, 400 kbps, dus 10 maal hoger, ook op 3G

Dit kan niet normaal zijn.

Geplaatst:

Dat klopt toch wat er boven allemaal staat? Dit is normaal en bij T-Mobile zelfs heel normaal. 400 kbs is waar je voor betaald dus prima.

Je snelheid hangt dus af van

verbinding soort (2G of 3G) hier kan wel 20 x snelheidsverschil in zitten

Veldsterkte (afstand tot de mast)

Drukte op de mast

Als je er niet tevreden over bent raad ik aan naar een betere provider te gaan, maar als je een beetje googled zie je heel veel problemen met T-mobile qua snelheid.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ze lopen veel te veel achter in nederland ik denk zelf bewust!!

Ik heb hier in Wenen Met een mobiel abo usb stick 21,6 mb/s download en 2.5 mbs Upload met een data limiet van 19 gig voor 19 euries per maand.

Toekomst binnen een jaar of 2 naar 100mb/s download te gaan

Geplaatst:

Kpn is net begonnen met 14.4 Mbit/s - 2.0 Mbit/s.

De opvolger hier zal worden 4G (3GPP). Snelheden tussen 20 en 100 Mbit/s zijn dan te behalen.

Ericsson heeft een theoretische snelheid weten te behalen van 1Gbps. Dit zal echter voorlopig niet beschikbaar komen omdat de investeringen van de huidige HSDPA/HSUPA er nog lang niet uit zijn. Een "vrij simpele" ingreep maakt 4G wel mogelijk en dit zal dan ook de gestandaardiseerde norm worden ivm andere landen, die helaas al snel voorop lopen.

Geplaatst:

Ik heb 2 zakelijke abbonementen bij T-mobile welke overal goed werken, behalve in de wijk waar ik woon.

Daar werkt de 3G zowel op de Blackberry alsmede de Nokia N97 niet. Pas als ik de telefoons terugzet naar 2G, dan is er weer ontvangst.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerritdeheld
Stap over op Vodafone, snelste mobiel netwerk en word niet geknepen

Dit klinkt wel erg als reclame maken voor je werkgever...
Immers hier schrijf je dat je voor die toko werkt...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik ben nu overgestapt naar een andere provider.

in plaats van de 44 kbps heb ik nu 1850 kbps

Een wel zeer groot verschil!!

Geplaatst:

en die nieuwe provider is.......

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen